• Mjölk

Tråden för oss äggdonatorer Nr 6

Här är en tråd för oss som ska/vill donera, har donerat ägg eller som just nu är mitt i äggdonationsbehandling. Visste inte riktigt var jag skulle lägga tråden, men det passade ju ändå bäst här. Tråden är såklart öppen för alla men först och främst för oss äggdonatorer som kan följas åt, ge tips och stötta varandra.

Några länkar till hemsidor som har information om äggdonation.

www.familjeliv.se/Forum-7-147/m21230448.html
    Tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m24325551.html

Tråd 3: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m27330501.html

Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m30096983. html

Tråd 5: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m33071944.html

• Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer Nr 6
  • nirakkarlsson
    Svar på #200

allt och lite till skrev 2008-11-10 09:20:20 följande:
    ja men jag har ju p-stav med så det funkar väl inte då :P
    det tror jag att det gör,för hormonspiral funkar ju,så de ska nog inte vara nått problem
  • nirakkarlsson

*puffar på *

Cirkuspuma??? Vet inte om du har sett min fråga??

• cirkuspuman
    nirakkarlsson skrev 2008-11-10 16:48:20 följande:
    *puffar på * Cirkuspuma??? Vet inte om du har sett min fråga??
    Jag har varit borta i helgen och inte kunnat svara

Jag genomgår min första donation just nu så jag hann aldrig börja min behandling med spiralen i då jag tappade den innan jag fick påbörja hormonbehandlingen.
    Dock så hade jag spiralen i när jag var på samtal och de första proverna och då var det helt ok att man hade hormonspiralen i eftersom man har ägglossning även om man inte får ngn blödning
    mammanmia.blogg.se ♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova-04 ♥ Noel-06 ♥ Nelly-07 ♥¸.?°´¯) ♥
  • mammatillmiranda

Hej tjejer!
    Har en liten fråga, när jag var på HS för provtagning, vul och psykologkontakt så frågade de om jag kan tänka mig att äta ppiller innan donationen...
    Tänkte höra om det är någon som vet om man kan använda pring i stället? eller påverkar det negativt på något sätt så att jag absolut inte ska använda detta?

Förresten, ni som gjort korsdonation, hur blev det för paret ni hjälpte? Fick de börja sin behandling före, efter eller samtidigt som ni donerade?

Miranda 05 och Molly 08 - mammas änglar
  • HannaS86

Jag använder p-ring och det går finfint. Kan styra mensen några dagar hit och dit med den också. Vanligtvis ställer de ju in mottagarna efter donatorn men det är rätt smidigt. Jag kommer inte ha det efter donationerna är avklarade :) För mig var det så att första donationen tog jag ut pringen, fick mens efter några dagar som vanlig, fick vänta in nästa mens o sen satte vi igång efter den cykeln. Andra donationen tog jag ut pringen och så satte vi igång 3 veckor efter det.

• mammatillmiranda
    HannaS86 skrev 2008-11-12 20:19:13 följande:
    Jag använder p-ring och det går finfint. Kan styra mensen några dagar hit och dit med den också. Vanligtvis ställer de ju in mottagarna efter donatorn men det är rätt smidigt. Jag kommer inte ha det efter donationerna är avklarade :) För mig var det så att första donationen tog jag ut pringen, fick mens efter några dagar som vanlig, fick vänta in nästa mens o sen satte vi igång efter den cykeln. Andra donationen tog jag ut pringen och så satte vi igång 3 veckor efter det.
    ok, så då slapp du ppiller helt eller? Tack för ditt svar!
    Miranda 05 och Molly 08 - mammas änglar
  • kate79

Hm, någon av er som donerat som reagerat på att brösten blivit större?

Mamma till två underbara barn, Wilhelm 040221 och Tuwa 060210
  • cirkuspuman
    kate79 skrev 2008-11-13 15:29:03 följande:
    Hm, någon av er som donerat som reagerat på att brösten blivit större?
    Åh   det är inte krämen du testade då ?
  • HannaS86

mammatillmiranda: Ja jag slapp ppiller. Jag vill inte använda det eftersom jag är så glömsk och skulle riskera att "förstöra" processen genom att glömma pillrena lite då o då, ta fel tider osv ;)

kate: Jag upplevde att de blev mer svullna av nässprayen och sen vääääldigt svullna av ägglossningssprutan. Tyvärr har de gått tillbaka till vanligt igen :)

• kate79

cirkuspuman: Den hjälpte lite men inte i denna utsträckningen.

HannaS86: hur länge höll det i sig?

cirkuspuman skrev 2008-11-13 16:33:00 följande:
    Åh   det är inte krämen du testade då ?
    Mamma till två underbara barn, Wilhelm 040221 och Tuwa 060210
  • HannaS86

Ja du. De var nog lite svullna under hela donationsprocessen och sen kanske upp till en vecka efter äp. Men inte längre än så :)

• nirakkarlsson

undrar om man får donera fast mani nte får äta p-piller pga blodpropp(inte jag) men mormor och min mamma har haft proppar fast inte inåtgående.

har bara äiti mini-piller och nu har jag hormonspiral...

• HannaS86

Ingen aning, i så fall kanske det skulle vara för de generna? Fast om de inte sagt något innan så spelar det kanske ingen roll?

• Emmylou

Hej nirakkarlsson, jag tror att det går bra att donera ändå. Hormonerna ger en ökad risk för proppar. Men i mitt fall har vi löst det med Trombyl. I annat fall kan man ta Fragmin-injektioner. Jag har haft blodpropp, har ej donerat men har genomgått IVF:er. Nu är jag gravid efter ÄD.

Kram till alla donatorer & Tack för det ni gör

• cirkuspuman

Måste slänga in en fråga

Nån som sprayat och inte fått ngn blödning? jag började spraya för två veckor sedan och borde ha fått blödningen för en vecka sedan men jag har inte fått nån ska till sjukhuset i morgon (ska försöka byta tid tills idag)  men tänkte fråga här om nån varit med om det ??!

Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer Nr 6