• styvmamma

stolt bonusmamma

Idag har jag varit på min prinsessas första skoldag. Ni ska veta att jag e stolt. Hon var så fin i sin ryggsäck.
    Jag e nog faktiskt glad att biomamman inte "kunde" gå idag. Nu har min prinsessa o jag gjort något riktigt stort tillsammans. Min lilla flicka e nu en stor tjej.....

• Svar på tråden stolt bonusmamma
  • Naxxiz

Förstår dig precis. Min bonustjej hade första dagen i fjärde klass idag och kändes stort och viktigt att jag fick ta del av den. Dessutom var det hon som valde att ta mig med och tror det gjorde mycket då biomamma inte varit med någon första dag alls, så för henne betydde det mycket. Visst känns det skönt

Carpe Diem
  • HannaL

Åhh så härligt det låter :) tycker mest att man läser om alla ´´problem´´ med bonusbarn här annars :)

• Naxxiz

haha, ja verkar som att de allra flesta har problem att acceptera att det finns barn med i bilden och jag förstår då inte varför man ger sig in i en liknande relation då.

Har ni några barn gemensamt också?

Är kanonstolt över både min egen dotter sedan tidigare och över mina 2 bonusar

HannaL skrev 2008-08-21 22:01:52 följande:
    Åhh så härligt det låter :) tycker mest att man läser om alla ´´problem´´ med bonusbarn här annars :)
    Carpe Diem
  • styvmamma
    Svar på #1
    Mina bonusbarn är inga problem precis. Visst finns de dagar men de kommer vi aldrig ifrån. Vi har en liten dotter på 8 månader tillsammans som jag bara älskar som alla andra barnen. Just nu e min sessa med sin mamma saknar henne massor o tycker de e orättvist att hon måste vara där. Men klart behöver även hon sin mamma. Ja de verkar som om de mest e problem med bonusar. Har lite stul med stora grabben men de e nog mamman som talar genom honom, tyvärr..... trevlig helg.
  • Naxxiz

Jo, så är det med mina bonusar också, att mammam pratar genom dem men sånt man får försöka ordna med tiden :)

styvmamma skrev 2008-08-22 15:24:45 följande:
    Svar på #1Mina bonusbarn är inga problem precis. Visst finns de dagar men de kommer vi aldrig ifrån. Vi har en liten dotter på 8 månader tillsammans som jag bara älskar som alla andra barnen. Just nu e min sessa med sin mamma saknar henne massor o tycker de e orättvist att hon måste vara där. Men klart behöver även hon sin mamma. Ja de verkar som om de mest e problem med bonusar. Har lite stul med stora grabben men de e nog mamman som talar genom honom, tyvärr..... trevlig helg.
    Carpe Diem
  • Esthery

Vad härligt att höra om fler bonusmorsor som är glada i sina bonusbarn!!

• Naxxiz

Så klart

Älskar mina bonusar, även om de också precis som min bio dotter kan vara påfrestande. :-P

Esthery skrev 2008-09-04 15:57:49 följande:
    Vad härligt att höra om fler bonusmorsor som är glada i sina bonusbarn!!
    Carpe Diem
  • pyretochbönan0809

Vilken härlig tråd!!!! Älskar min bonusson enormt mkt och det är såååå härligt när han och jag får tid själva ihop!

Vår älskade Saga 5/7 - 08
  • Smulanpus

Och här hittade jag den =) tråden för dom som älskar sina bonusar!! Skapade precis en ny men det ser jag ju att jag inte hade behövt!
    Håller med er allihop!! Älskar mitt bonusbarn som mitt eget, tyvärr ser vi henne bara varannan helg :(
    Vi väntar ett gemensamt barn i januari och hoppas att det kommer bli uppskattat av sessan som för närvarande inte har några syskon alls.
    Så synd att det verkar vara så många som tycker att det är mest problem med sina bonusar, brukar ju aldrig va barnens fel som jag brukar säga utan dom vuxna som skapar problemen runt om!

• Ärlig

"Din" flicka???
    Låter märkligt...
    Hon är inte din dotter.

• styvmamma
    Svar på #10
    Nä hon är inte min " riktigt" dotter men i mitt hjärta e hon ändå min tjej.... Varför e de fel? Får man inte känna så för någon annans barn?
  • Ärlig
    styvmamma skrev 2008-09-21 12:10:52 följande:
    Svar på #10Nä hon är inte min " riktigt" dotter men i mitt hjärta e hon ändå min tjej.... Varför e de fel? Får man inte känna så för någon annans barn?
    Om det går bra för biomamman är det inget fel i det, då är det bara härligt

Men hade någon kvinna till min karl ifall vi separerat kallat mitt barn för "min" så hade jag kännt det som om hon försökte överta mitt liv, mitt allt. Hade varit sådant övertramp att jag hade tyckt mycket illa om henne. Mycket.
  • styvmamma
    Svar på #12
    Förstår vad du menar. Jag älskar verkligen sessan. O hon känns som min.
    Jag vill inte ta över hennes liv för de hon hade med min sambo var inget "liv" de var "kaos".
    Sessan kallar inte mig mamma. Men hon säger att hon e min sessa o min skatt. O de e hon.
  • kavvan
    Ärlig skrev 2008-09-19 18:59:35 följande:
    "Din" flicka???Låter märkligt...Hon är inte din dotter.
    Snälla du... det finns så många andra trådar du kan framföra dessa åsikter i...Kan inte denna få vara för glada, lyckliga bonusmammor?
  • Puppan67

Finns det någon större glädje än att någon annan älskar mina barn såsom jag??? Jag förstår inte?!
    Jag tycker tråden kan få vara för glada, lyckliga bonuspappor också - för min man är en sådan...

• Naxxiz

Så klart tråden är till för stolta bonusföräldrar :)

Finns så enormt många trådar för dem som inte är det.

Idag ska pojken åka till sin farmor på löpning igen :) Stolt över att han verkar lugna ner sig med sina utbrott.

Carpe Diem
  • ilbiz

Håller fullständigt med!

kavvan skrev 2008-09-27 21:54:06 följande:
    Snälla du... det finns så många andra trådar du kan framföra dessa åsikter i...Kan inte denna få vara för glada, lyckliga bonusmammor?
  • kavvan

Idag saknar jag mina änglar - bonus och bio - så att det ekar i hjärtat!

• styvmamma
    Svar på #18
    Lämnade "min" stora grabb i dag. Kramde honom länge. Jag vet ju att han ringer snart för att han bråkat med sin mamma. E ju alltid så. De e så jobbigt att lämna honom.....
    Lämnade Sessan i måndags. Träffade henne igår... De första hon säger- När ska jag hem till dig o pappa?
    Ville säga Nu men de e ju först på måndag.....suck
    min egen grabb åker över helgen till sin pappa. De känns faktiskt bra för jag vet att dem har de bra tillsammans.
Svar på tråden stolt bonusmamma