• jenni112

vårdnadsbidraget....

hörde på radion imorse att dom vart lite besvikna för det var bara 480 personer eller något som valt att utnyttja vårdnadsbidraget för att vara hemma....men dom har ju dåligt med information och alla har inte infört det....vad jag har förstått på denna sidan(familjeliv) så verkar det vara många som vill vara hemma men som inte vet hur man gör för att få det....
    jag vill nämligen vara hemma...men vet inte hur man söker eller om min kommun har infört det?stog på internet en gång att min kommun(töreboda) hade infört det men sen i en tidning stog det att dom inte hade några planer på det....vad fasiken gör man då?

• Svar på tråden vårdnadsbidraget....
  • Shirley

Tills 17 maj 09 Inte så länge alltså.

Nogula skrev 2008-08-28 18:39:25 följande:
    Hur länge kommer du hinna med att ha 2 barn under 3 år *nyfiken*
  • 08Mamma

Jag har också ansökt om vårdnadsbidraget. Nu bor jag i Stockholms kommun och på deras hemsida har de ansökningsblanketter att skriva ut. Väldigt smidigt
    Där står också de regler som gäller för just denna kommun. Annars kan man nog ringa och få blanketter hemskickade.

• Shirley

Stod i vår tidning idag att endast 12 hade sökt, och så stod det att under sommaren 09 så kommer dom förmodligen att ändra åldern så det blir 1,5 år till 3 år istället för 2 år till 3 år. Det är bra tycker jag!

• Busbellan
    Shirley skrev 2008-09-01 14:06:07 följande:
    Stod i vår tidning idag att endast 12 hade sökt, och så stod det att under sommaren 09 så kommer dom förmodligen att ändra åldern så det blir 1,5 år till 3 år istället för 2 år till 3 år. Det är bra tycker jag!
    Här gäller det mellan 1-3 år, men dottern hinner ändå bli 1,5 år eftersom det inte införs här förren 1/1 -09
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Shirley

Men åh va dum jag är!!!! Jag menade ju att det är från 1 år nu alltså 1-3 år, tror det e så överallt. Märks att man e trött här idag Men det va tal om att man skulle kunna använda det ännu tidigare, vilket jag hoppas.

• Shirley

Bortse från det där inlägget, tror jag skrev i sömnen

Shirley skrev 2008-09-01 14:06:07 följande:
  • Shirley

Tycker föressten det e synd att det bara e upp till 3 år, 4 hade väl vart lite bättre iaf.

• jenni112

men om man ska ringa till kommun å söka vilken avdelning ska man ringa?det finns ju hur många gubbar å gummor som helst att ringa där ju....

• Busbellan
    jenni112 skrev 2008-09-02 11:50:27 följande:
    men om man ska ringa till kommun å söka vilken avdelning ska man ringa?det finns ju hur många gubbar å gummor som helst att ringa där ju....
    Ring till växeln så får de skicka dig vidare
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Squeezetoy

Ja, annars lär väl de som handlägger barnomsorgen veta. Det är i alla fall dom som har hand om det i vår kommun.

• Shirley

Bara att ringa din kommun och säga att du vill prata med någon som har hand om vårdnadsbidraget... 

jenni112 skrev 2008-09-02 11:50:27 följande:
Svar på tråden vårdnadsbidraget....