• Southern Belle

    GBG-mammor BF aug/sept -07, del 6

    Nu är våra små inga bebisar längre! En del har just firat sin första födelsedag medan några fortfarande har sitt roliga kvar!  

    VI SOM HÅLLER TILL I DENNA TRÅD... HÄR ÄR VÅRA BARN!

    FÖDDA 2007 och deras syskon.
    dunderdotter: 1 aug BF -1 föddes Elmer 3240 g, 50 cm (1:a barnet)
    SB: 4 Aug BF-8 Föddes Sixten 3535g,51 cm. Syskon:Herman 25/11-01 och Elly 11/5-06.
    Tinzi: 14 Aug BF+9 Föddes Melvin 4450 g 54 cm (1:a barnet)
    SunshineM: 19 Aug BF+9 Föddes Vendela 3260 g 49 cm (1:a barnet)
    Maskoten: 23 Aug BF+9 Föddes Max 3445g 48 cm (1:a barnet)
    Dianam: 23 Aug BF+15 Föddes Arvid 5510 g 56 cm (1:a barnet)
    Elocin: 23 Aug BF+11 Föddes Leo 3050 g 49 cm ( 1:a barnet)
    Frida27: 26 Aug BF-6 Föddes Romeo 3015g 49 cm. Syskon: Nemo 29 dec-05
    Jackson: 29 Aug BF+3 Föddes Charlie 4690 g 52 cm Syskon:Pixie 24 maj-06
    Linilur: 29 Aug BF-2 Föddes Embla 3600 g 50 cm. Syskon:Leopold 12 dec-02,Bastian 5 mars -03
    Haras: 6 Sept BF+4 Föddes Elina 4270 g 53 cm. Syskon,Alvin 13 feb-05
    Fatima89: 11 sept BF+12 föddes Shad 3305g & 51cm (1:a barnet)
    Milla1979: 12 Sept BF+1 Föddes Matilda 4395g 53cm,Syskon Amanda 17 April-06
    Sunny06: 13 Sept BF+4 Föddes Julia 3560g 51cm.Syskon Gustaf 12 juni-06
    Nallea: 14 Sept BF-10 Föddes Tösen 4130 g 52 cm.Syskon Thor 9 nov-05
    iAnnaMaria: 30 Sept BF+2 Föddes Oliwer 3280g 50 cm (1:a barnet)
    Carolina1979: 7 Augusti BF+3 föddes Oliver, 3635 gr, 52 cm (första barnet)
    Idde74: 8 aug BF-11 föddes Joel 2355g, 47cm (första barnet)
    Mamma mjölk: 4 oktober BF+6 föddes Oskar, 3355 gram, 49,5 cm (första barnet)

    Gamla trådar:

    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m24562648.html

    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m21559612.html

    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m18091292.html

    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27628712.html

    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m30117714.html

    Senaste tråden:

    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m33089457.html


    a balanced diet is Chocolate in both hands
  • Svar på tråden GBG-mammor BF aug/sept -07, del 6
  • sunny06

    vi är kvar. vi har ändrat planerna lite. Var nere två veckor nu i augusti och det visade sig svårt att hitta hus redan nu(vi ska hyra och det kostar runt 20000 i mån, vi kunde inte ta ett hus redan då)Maken får flytta ner själv i slutet av nov och fixa hus samt jobba in sig. Antar att det blir mkt jobb i början. Han kommer hem till jul och efter helgerna åker vi ner tillsammans.

  • sunny06

    härligt med helg, och vilket väder!
    VAr på landet igår, det var mysigt men blev lite kallt på kvällen. Idag ska vi röja i alla flyttkartonger hemma och handla lite presenter till ett kommande 2 års kalas.
    kan tipsa om att Zara har massa fint om ni behöver ekipera barnen. Som omväxling till pop...

  • dianam

    Här händer det inte så mycket... Kan det bero på att alla har fullt upp med barn, jobb osv?

    Vore kul att ta en fika ngn dag... Ngn som har lust att ses?

  • idde74

    Ja det e rätt dött här, man hinner inte mycket längre
    Om två veckor börjar vi skola in Joel på förskola, spännande, men lite ångest, vart har tidn tagit vägen?? vart tog min lilla bebis vägen???

    Hoppas allt e bra med er alla

  • sunny06

    har tittat in lite men det har varit tomt.
    Vi flyttar snart till svärisarna. Lägenheten såld.

    Tiden går galet snabbt, min lilltjej är över året.

    Vi ses gärna för fika, vore kul om vi blev ett gäng. Tråden kanske inte lever så länge till?!

  • Realmilla

    Vi träffas gärna o fikar någon dag....helst een eftermiddag eftersom jag 3 nov kommer börja jobba lite o jobbar då mån-fre 7.00-13.30.
    Matilda ska skolas in hos dagmamma i december. känns kul för Amanda att få mer tid på dagis. (mån-fre 7-13.45)  hon är ju ändå 2,5 år nu så behovet växer ju för varje dag nästan.

    hur gör ni andra med dagis/dagmamma.....

    Vi fick dagmamma o det känns som en bra start för Matilda då  hon är lite blyg o mkt mammig. och jag tror hon behöver en lugnare miljö i början.
    Och att hon ska börja redan i december är för att så fort som möjligt komma i omplaceringskö till Amandas dagis då det är låååång kö dit. men om vi får ködatum dit i december så ser det ut som vi blir nr 16 i kön. och det är totalt 19 som slutar,
    Väntar vi till April är det nästan 30 barn i kö o det går ju inte om vi vill ha plats höst 2009.


  • Haras

    Hej, det var längesedan man skrev här!
    Allt är bara bra med oss. Om ca 2 veckor (2/11) åker vi till Thailand..ska bli så härligt, men lite nervöst oxå...

    Elina kommer antagligen börja förskola i januari, men tyvärr får hon nog inte plats på samma som Alvin utan får byta dit i augusti. Känns väl sådär att skola in henne på ett ställe o sen byta, men det går nog bra. Hon är ganska så framåt, men kan ändå vara mammig. Särskilt när jag kommer hem från jobbet. Jag jobbar heltid nu när min sambo är hemma. Nästa termin ska jag gå ner till 80 % och vara ledig onsdagar. Så då fikar jag gärna...

  • sunny06

    milla: vi ska bo hos svärföräldrarna i väntan på flytt. Maken flyttar om en månad och kommer sedan hem över jul/nyår och hämtar oss.

    Julia hade inte kunnat få plats på G:s dagis i jan och ev inte i aug heller. skönt att vi slipper ha två dagis. FAttar inte varför de inte applicerar syskonförtur. Det är ju bäst för alla parter.(dock inte de som vill få in första barnet på dagis men då är mna ju inte lika beroende av vilket dagis det blir)

  • idde74

    Halloj Alla
    Hoppas allt e bra med er och barnen
    Sitter här och slappar med datorn i knät, får pappa på medans Joel sover.
    Annars e allt bara bra med oss, håller på att skola in Joel på förskolan nu, går riktigt bra än så länge, fast strax innan vi skulle gå hem idag ramlade han från ett lägre trappsteg ute och fick en bula och skrapade upp sig i ansiktet, inte kul var såååå ledsen, tur att det va igår fotografen var där
    men men jag är förvånad att han inte slår sig mer för han är ju överallt högt och lågt, en riktigt rörlig kille
    Den ålder dom e i nu e ja så härlig, händer så mycket, hinner ju inte med!
    Tänkte när Joel vaknar att gå och köpa ett par innertofflor som sambon önskar sig i farsdags present, vad köper ni?
    Ha det jättebra!

  • Haras

    Hej!

    Skickar en halsning fran soliga Thailand. Har varit har 2 veckor snart och har 4 veckor kvar. Vi trivs jattebra har och barnen alskar stranden...

    Ha det bra! Kram

  • Fatima89

    hejhej,, hur är det med alla gbg mammor,,, vad stora alla småttingar har blivit,,,

  • Fatima89

    jag tar gärna en fika,, shad går på dagis till 14:45,, så då kan jag ju göra det innan jag hämta honnom,,, hör av er om ni vill fika med mig

  • PNC

    Hej! Finns det någon kvar på denna tråden..? Undrar hur alla har det!!!

  • idde74

    Hej hej Paula
    Jag Camilla finns här!
    Hoppas allt e bra med er, om jag inte minns fel har du två barn nu?
    Själv bor jag numer i Bollebygd med sambon och två söner, minstingen Elliot föddes i somras, nästan två månader för tidigt

  • PNC

    Hej Camilla!
    Kul att höra av dig! Grattis till lille Elliot! Har ni haft det kämpigt? (med tanke på att han kom så tidigt)
    Ja, vi har ju Alma 16 månader och Elina som är jämngammal med Joel. Vi har flyttat till Kungälv och om allt går bra så blir vi en till i början av februari...

  • idde74

    Nämen vad kul, en trea oxå snart ju! Är nån av er från Kungälv?

    Jag fick helt plötsligt havandeskapsförgiftning så det blev ett "akut"kejsarsnitt, var hos läkaren på tisdagen, hade så urdåliga värden att jag skickades in till förlossningen för observation ett dygn, men redan morgonen efter sa dom att bebisen skulle plockas ut senast morgonen efter, men det  gick inte vänta så länge utan de blev ett snitt sent på kvällen. Lille Elliot mådde rätt bra lungorna var inte färdigutvecklade så han fick ligga i kuvös i en vecka, vi bodde alltså på Neo i tre veckor.
    Mina värden tog en vecka att få ner, har fortfarande för högt blodtryck och får kolla det ofta.

Svar på tråden GBG-mammor BF aug/sept -07, del 6