Koppla ur bältesvarnare?
Jag har en Kia Rio 1,6 Sport -06 och undrar hur man kopplar ut bältesvarnaren, någon som vet?
Jag har en Kia Rio 1,6 Sport -06 och undrar hur man kopplar ut bältesvarnaren, någon som vet?
Jag
Man har alltså en person som är beredd att slösa bort massor med tid på att åka till en skrot för att hitta ett bältesfäste som denne kan klicka i hållaren och det bara för att slippa ta på sig bältet, en procedur som tar mindre än en sekund och som dessutom är livsviktig.
Ja, jösses. Det gäller att välja vad man skall lägga energi på.
Och som jag skrev, fungerar airbag och bältessträckare när bältesvarnaren är urkopplad? Inte alls säkert!
Som snö skrev 2008-09-17 13:03:41 följande:
"Du behöver fan inte läxa upp mig, jag har mina fasta ståndpunkter och det är knappast någon annan som skadas än jag själv, av att inte använda bilbältet, eller hur?!!!"
Nä, förutom dina anhöriga, och dom som får sämre vård för att skadorna du drar på dig i onödan kostar pengar som kunnat gått till vettigare vård så...
Jamen nu får ni ju ge er! Alltså, jag har i alla fall fått svar på min fråga. Det är konstigt att man inte bara kan stlla en enkel liten fråga utan att alla ska lägga sig i om allt runtomkring!
"Jamen nu får ni ju ge er!"
Den dagen det slutar komma inlägg, som i mina ögon, består av rena dumheter, kommer jag att ge mig.
Så det är enkelt, ge mig inget att diskutera, så diskuterar jag inte!
Dom flesta bilförarna använder bälte då är det tyst.
Dom flesta som omkommer vid bilolycka använder bälte!
Således använd bälte och du krockar inte ???
I övrigt många intelligensbefriade resonemang i detta ärende!!