• Mor85

    Förstföderskor som ska ha i februari DEL2 Forsättning

    Del2 Här forsätter vi som börjat stötta varandra och ställer knasiga
    frågor till varandra

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-19 20:19
    Gravidlista

    Namn: BF:
    Groundhog 31/1
    Magen 1/2
    Mor85 2/2
    MalinFridaViola 2/2
    Prick 3/2
    Alexxia 4/2
    Sandkornet 13/2
    Extraliten 13/2
    Nala80 13/2
    Idispidis 14/2
    MikaelaEriksson 15/2
    Nonica 16/2
    Panzarina 16/2
    Zera25 16/2
    Kössen 21/2
    Boppis 21/2
    Hansan 21/2
    Karinsve 22/2
    Gravid81 25/2
    Lojb 26/2
    Jessica123 27/2
    Snödroppar82 28/2

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-23 09:16
    Gravidlista

    Namn: BF:
    Extraliten 11/11-08
    Groundhog 31/1
    Magen 1/2
    Mor85 2/2
    MalinFridaViola 2/2
    Prick 3/2
    Alexxia 4/2
    Sandkornet 13/2
    Nala80 13/2
    Idispidis 14/2
    MikaelaEriksson 15/2
    Nonica 16/2
    Panzarina 16/2
    Zera25 16/2
    Kössen 21/2
    Boppis 21/2
    Hansan 21/2
    Karinsve 22/2
    Gravid81 25/2
    Lojb 26/2
    Jessica123 27/2
    Snödroppar82 28/2

  • Svar på tråden Förstföderskor som ska ha i februari DEL2 Forsättning
  • Mor85

    nee inte ont utan då är de mera besvärande...i början fick ja de oxå vis stress eller ansträgningar men nu får ja de hela tiden, när ja kollar på tv, ligger o läser o sånt...
    därför misstänkte ja att de va mer åt värk hållet än sd hållet..

    Ah de ska bli riktigt gott, väntar nu på resten av familjen så ska vi äta vörtbtröd med skinka o senap hihi Mums

  • MikaelaEriksson
    Mor85 skrev 2008-12-20 16:15:10 följande:
    nee inte ont utan då är de mera besvärande...i början fick ja de oxå vis stress eller ansträgningar men nu får ja de hela tiden, när ja kollar på tv, ligger o läser o sånt...därför misstänkte ja att de va mer åt värk hållet än sd hållet..Ah de ska bli riktigt gott, väntar nu på resten av familjen så ska vi äta vörtbtröd med skinka o senap hihi Mums
    låter som förvärkar eller sd o de är ju helt normalt! :P jag har också sådär stup i kvarten! och jag håller med dig, de känns besvärande, inte ont! :P
  • Ziitoo

    Bara jag som är problemfri? =P Hehe, jag har inte ont någonstans och inga förvärkar eller SD =)


    19 Februari 2009
  • Kössen
    Ziitoo skrev 2008-12-21 11:17:12 följande:
    Bara jag som är problemfri? =P Hehe, jag har inte ont någonstans och inga förvärkar eller SD =)
    har inte heller större problem..känner att det krampar i magen lite när man anstränger sig..
    men annars ingenting..
    skönt på ett sätt, men vi lär ju få vårat på förlossningen
  • AlexandraK

    Jag mår också toppen och gjort hela tiden! Inget illamående eller så... Min mamma säger att jag mår oförskämt bra.

    Kössen
    Ja, eller så blir det ena riktigt hemska ungar!

  • Mor85

    Min bästa vännina är ju oxå gravid o hon har en jätte lugn bebis till jämförelse med mig.
    Jag harsd/förverkar hela tiden nu..de är jobbigt..o blir jätte var´m, idag va ja på stan o skulle handla julklappar...usch fick panik efter en timme, fötterna värkte, de blev varmt o de bara snurra i huvet..de va bara åka hem ja palla inte mer får åka in o forsätta i morrn =)

  • karinsve

    Mor85: är praktiken slut nu för dig?
    Var hos BM i torsdags (v.30+3)och SF-måttet låg på 29, hjärtslagen på 152.
    Min bebis har nog inte lagt sig till rätta än, är riktigt jobbigt emellanåt när den bökar runt! Har börjat med att vakna på nätterna nu för att gå upp och kissa och sen så är man klarvaken ett bra tag, tänk nätterna som kommer att komma framöver när knorten ska ha mat eller inte kan sova av andra skäl! :)

  • Mor85

    Japp praktiken är slut Nu är de jullov hihi underbart skönt!! Har ju några arbeten till som ska göras men de behöver inte vara inne förna i början på nästa termin så de känns ganska lungt Nu försöker ja bara ta de lungt o vila (fast de är ju inte så lätt, har ju iaf 1000 saker o göra hela tiden...)

    Inatt var ja bara vaken en gång o då va jag uppe o kissa! Annars brukar ja vakna minst 3-4 gånger av att de kliar i kroppen och bäbben sparkar eller har hicka. Så jag blir så himla glad när ja får sova så här bra haha hoppas ja får sova lika gött i natt oxå

  • Nala80

    Jag mår väldigt bra och kan inte klaga. Bebben är ganska livlig, men jag får sova bra på nätterna. Fast nu börjar jag längta efter att sova på magen Skrattande.
    Nu tror jag vi har allt för vår lilla när den kommer, nu är det inte så lång tid kvar.
    Igår klädde vi granen, den blev jätte fin. Bebben har fått en julklapp från farmor och farfar Glad.
    Nu ska jag åka iväg och handla lite, sen ska jag jobba ikväll, hoppas det blir lugnt för nu börjar det bli jobbigt att gå och stå så mycket.

  • karinsve

    Vi klädde också granen igår, så himla mysigt!! Nästa jul kommer bli helt fantastisk då man är en riktig liten familj! :) Ska bege mig till stan nu å inhandla de sista klapparna.
    God Jul på er!!
    Kram

  • Mor85

    Vi klädde ox våran gran igår
    Vi har inte haft gran tidigare då vi har en väldigt busig katt men iår bestämde vi oss
    för o testa o än så länge verkar de gå bra. Hon leker lite med glittret bara men låter
    kulorna va hihi

    Nu har ja vart på stan o handlat  klart alla julklappar, åh så skönt. Vilken slit de är o bara gå på stan!! Ja brukar fixa alla julklappar på en dag men har i år fått dela upp de på 3 dagar...

  • AlexandraK

    Idag var vi på rutin-ul! Allt såg jättebra ut och vår flicka är fortfarande en flicka.
    Väger idag (v 33+4) 2300 gram. Beräknas väga ca 3.5 kg när hon kommer. Helsnopet. Jag trodde jag hade en liiiten bebis i magen. Alla säger att jag har liten mage, och själv vägde jag bara 2500 gram när jag föddes, endast en vecka för tidigt.

    Nu fixar vi och donar, byter rum osv. Ska måla i babyrummet. Kul!

  • Ziitoo
    AlexandraK skrev 2008-12-22 16:46:33 följande:
    Idag var vi på rutin-ul! Allt såg jättebra ut och vår flicka är fortfarande en flicka. Väger idag (v 33+4) 2300 gram. Beräknas väga ca 3.5 kg när hon kommer. Helsnopet. Jag trodde jag hade en liiiten bebis i magen. Alla säger att jag har liten mage, och själv vägde jag bara 2500 gram när jag föddes, endast en vecka för tidigt. Nu fixar vi och donar, byter rum osv. Ska måla i babyrummet. Kul!
    Vill också ha ett till UL! =(

    Var hos BM idag i alla fall =)

    Hjärtljud: 148 slag i minuten
    Blodtryck: 153/68
    SF-mått: 30 cm, vuxit 5 cm på 2½ vecka =O
    och huvudet låg neråt, ruckbart
    19 Februari 2009
  • Lavendelbris

    Var hos BM igår
    HL: 132
    SF-mått: 31
    Huvudet på höger sida, nedåt
    Kommer inte ihåg blodtrycket, men det var bra iallefall....

    Nu är det bara timmar kvar till julafton infinner sig. Hoppas att alla kommer att få en riktigt god jul, äta god mat och umgås med trevliga vänner och/eller familjemedlemmar!

    Varma God jul- hälsningar från Snödroppar 82 och Troll till alla mysiga blivande mammor och bebisar!!!

  • Mor85

    God Jul på er alla blivande mammor, och extra liten Flört
    Hoppas ni får underbara fina julfiranden Glad

    Kramar mor85

Svar på tråden Förstföderskor som ska ha i februari DEL2 Forsättning