• buu

    Förstföderskor med bf i oktober del 3

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 11:55
    BF I OKTOBER:

    1 Pjanko
    2 Charlotta, MissZmily
    3
    4
    5
    6
    7 JohannaWeltzin
    8 veverica, Bebis 2007, Miralda
    9
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16 Tiiah
    17 Buu
    18
    19
    20 Rottis77
    21 EA83
    22
    23
    24
    25
    26 NinaCC, thia79
    27 Crocco, Ztinis
    28
    29
    30
    31

  • Svar på tråden Förstföderskor med bf i oktober del 3
  • catwoman

    Hej tjejer, har inte haft tid att vara här inne på ett par dagar då sambon varit borta. Ska ta och fixa den nya tråden till helgen *lovar*

    Nej, nu ska Lucas ha mat.
    Ha detg bra alla och en påminnelse, skriv upp er på listan om ni inte gjort det än.

  • Aaglars
    Cerulean skrev 2008-11-20 17:25:37 följande:
    Oj vilket snurrigt inlägg, skyller på sömnbrist pga Viktors krånglande mage. Han har det jobbigt nu. Men vi var på bvc idag på hans 4-veckorsdag och nu är han 59 cm lång och väger 5525! Så något får han ju i sig i alla fall.
    Stor kille! härligt

    Hoppas att det blir bättre med hans mage. Det är jobbigt för de små liven med krånglande magar
  • Aaglars
    catwoman skrev 2008-11-20 22:18:47 följande:
    Hej tjejer, har inte haft tid att vara här inne på ett par dagar då sambon varit borta. Ska ta och fixa den nya tråden till helgen *lovar* Nej, nu ska Lucas ha mat.Ha detg bra alla och en påminnelse, skriv upp er på listan om ni inte gjort det än.
    Åh vad gulligt att du fixar nya tråden. Men ta det lugnt vännen!

    KRAM
  • Rottis77

    Hej.

    Har inte skrivit på länge, man har ju inte riktigt samma tid längre. Här blir det inte iheller så mycket söm, ca 4 tim/dygn, Malte ha ont i magen den stackaren. Va helt inställd innan man fick barn att det skulle bli lite sömn och att det skulle bli jobbigt, men måste erkänna att det är inte så jobbigt som jag trodde, förmodligen svävar jag fortfarande på små blåa moln, har såna känslor för mitt barn, känslor jag ALDRIG trodde jag hade, känns helt underbart. Och nu har Malte också börjat le lite smått och det gör ju bara att ens hjärta fullkomligt smälter.

    Igår köpte jag en liten tomtedräkt till Malte som jag tänkte ha på honom och ta ett foto tillsammans med hundarna och använda som julkort, kunde inte låta bli när jag såg den söta lilla tomtedräkten.

    Hoppas allt är bra med er andra.

  • crocco
    Aaglars skrev 2008-11-20 11:18:16 följande:
    Åh Crocco, nu har ävne jag sett bilderna.Vilken fin son!!!!!GRATTIS igen KRAMAR
    He he...måste ju påpeka...min Emelie är en flicka

    Igår var Emelie så trött så att hon inte orkade med sig själv, hon bara skrek hela kvällen. Det är svårt att få henne att sova ordentligt på dagen. Men på natten sover hon och ammar endast 2 ggr. Vilket är skönt men hon behöver ju sova mer...även på dagen.

    Ha det bra idag!
  • Vroooooom
    crocco skrev 2008-11-21 11:35:11 följande:
    He he...måste ju påpeka...min Emelie är en flicka Igår var Emelie så trött så att hon inte orkade med sig själv, hon bara skrek hela kvällen. Det är svårt att få henne att sova ordentligt på dagen. Men på natten sover hon och ammar endast 2 ggr. Vilket är skönt men hon behöver ju sova mer...även på dagen. Ha det bra idag!
    Jesper får såna dagar ibland, då kan det vara svårt att få honom att sova. Som tur är går det att lura honom för det mesta. Jag kan sätta honom i babyskyddet (bilstolen), ta en tur med vagnen eller så får han ligga på mitt bröst hud mot hud, något utav det brukar fungera.

    Jag satt och funderade över julkort, om jag ska göra egna i år eller om jag ska köpa. Ska bli kul att få skriva tre namn på julkortet iår
    Cheer up, the worst is yet to come
  • Aaglars
    crocco skrev 2008-11-21 11:35:11 följande:
    He he...måste ju påpeka...min Emelie är en flicka Igår var Emelie så trött så att hon inte orkade med sig själv, hon bara skrek hela kvällen. Det är svårt att få henne att sova ordentligt på dagen. Men på natten sover hon och ammar endast 2 ggr. Vilket är skönt men hon behöver ju sova mer...även på dagen.Ha det bra idag!
    Jag skyller på sömnbrist och s.k mjölkhjärna. För jag VET ju att din lilla flicka är just en flicka - en dotter KRAMIS
  • crocco
    Aaglars skrev 2008-11-21 11:51:46 följande:
    Jag skyller på sömnbrist och s.k mjölkhjärna. För jag VET ju att din lilla flicka är just en flicka - en dotter KRAMIS
    Det går så bra så bra...
    Sömnbrist och mjölkhjärna- det ska jag använda nu...innan var det graviditeten som ställde till det men nu visste jag inte vad jag skulle skylla på.
    Kram
  • ProosAnna

    Angående julkort så är vår ambition att fota William i tomtedräkt framför öppnaspisen (med en brasa i), på en fårskinnsfäll och med en tomte + en liten julgran. Jag tror det kan bli jätte fint, nu återstår det bara att ta kortet!! Det börjar ju bli dax att beställa korten nu!

  • Aaglars
    Rottis77 skrev 2008-11-21 10:34:47 följande:
    men måste erkänna att det är inte så jobbigt som jag trodde, förmodligen svävar jag fortfarande på små blåa moln, har såna känslor för mitt barn, känslor jag ALDRIG trodde jag hade, känns helt underbart. Och nu har Malte också börjat le lite smått och det gör ju bara att ens hjärta fullkomligt smälter.
    Jag instämmer fulständigt i vad du skriver. Det är så fantastiskt att det inte går att beskriva. Och dessa starka känslor.
    Tänka att det är MITT barn - som är helt beroende av mig och som jag älskar starkare än jag någonsin älskat någon.

    Vilket fantastiskt liv man lever!

    KRAM

    Önskar dig och Malte en fin helg
  • catwoman

    Har haft fullt upp de senaste dagarna men tänkte kika in och säga hej iaf... så HEJ!

    Lucas hade sitt längsta sovpass någonsin inatt, fick flaska vid 22 och somnade sen 22:30. Vaknade 6h senare!!! Mat, ny blöja, lite mer mat och sen sov han 2,5h till. Så skönt!

  • Aaglars
    catwoman skrev 2008-11-22 19:37:38 följande:
    Har haft fullt upp de senaste dagarna men tänkte kika in och säga hej iaf... så HEJ! Lucas hade sitt längsta sovpass någonsin inatt, fick flaska vid 22 och somnade sen 22:30. Vaknade 6h senare!!! Mat, ny blöja, lite mer mat och sen sov han 2,5h till. Så skönt!
    WOAW vad härligt!
    Ser även jag fram emot...

    TACK för nya tråden
Svar på tråden Förstföderskor med bf i oktober del 3