• annroll

    Hur länge tar de=

    Hur länge tar de om man ska bli igångsatt för att föda änglabarn?

  • Svar på tråden Hur länge tar de=
  • jagäraf
    annroll skrev 2008-09-30 17:54:15 följande:
    Jävlar. Jag vill ju att de ska ta typ några timmar. Kan de inte ösa på dosen? Va fan, jag ligger ju int där för at de e kul!! så jväla sjukt de där. jag vill ha snitt. eller nej, men ja vill att de ska gå snabbare.
    Snitt låter ju som ett snabb och relativt smärtfritt sätt att få det fruktansvärda gjort men jag kan nästan lova dej att du efteråt kommer att vara glad att fått gå igenom en förlossning med ditt barn för det är tyvärr den enda tid du får med barnet, hur krasst det än låter, och då vill man konstigt nog ta vara på varenda sekund.
  • ThereseNyman

    Att veta hur lång tid din förlossning tar kan man i förväg inte veta, tyvärr... Det är dessvärre som en "vanlig" förlossning.

    Har du barn sedan förut? Då går det oftast snabbare.

    Återigen, beklagar din stora sorg!


    ~~ISABELLE 020915 & LUDWIG 050404 & LILLSKRUTTAN BF 080930~~
  • anniloo

    jag fick ligga en timma efter att dom sprutat in gelen som skulle sätta igång (för att den ska hinna värka), sedan sa dom åt mig att gå ut och gå för det skulle påskynda. ville också att det skulle gå fort.

  • RebeccaR

    Beklagar av hela mitt hjärta att ert fina lilla barn blivit en liten ängel!
    Ser att du skriver att du helst vill ha snitt. Håller med det någon annan skrivit. Tror att dte är väldigt viktigt att få föda ut barnet vaginalt. Alla jag talat med säger att de är glada att de gjort det, men att även de kände som du i början.
    *kram*


    Rebecca med ängeln Aaron och jordebarnet Turid www.famronnquist.se
  • anniloo

    jag tror också att en vaginal förlossning är väldigt bra. det känns bra nu efteråt för mig iaf.

  • Froggis76

    Hej, vill beklaga att du inte får behålla din ängel. Dey är så individuellt hur fort det går. Precis som med vanliga förlossningar.
    När jag skulle föda min ängel gick det fortare än någon kunde ana. Skulle få ett par tabletter, sedan vänta 3 dygn för att då läggas in och få gele och värkstimulerande dropp. men jag hann bara ta de första tabletterna, dessa tog jag på julaftonskvällen. På juldagen började jag få lite värkar, men reagerade ju inte eftersom det tog skulle ta flera dagar.
    Kl 18 är jag inne på förlossningen och 18.33 är Robin född.
    Så det är väldigt individuellt.

    Massor av styrkekramar

    //Ängeln Robins mamma

  • Busan77

    Beklagar så att ert lilla barn har blivit en ängel. Som andra har skrivit så är det väldigt olika hur lång tid förlossningen tar. För mig gick det väldigt fort för att vara förstföderska. De lade gelen vid tio och jag fick rejäla värkar vid fyra och vår lilla Maia är förr 18,58. Ta dig tid med ditt barn, det är all tid ni får tillsammans och jag tror att man ångrar inte det man gjorde bara det man inte gjorde.

  • ploppviola

    Tänkt på dig under dagen o hoppas du fått ett fint möte med ditt barn...Du får berätta sen när du orkar vill o kan hur den lille såg ut vem hon/han är lik vikt o längd osv...
    Fast du inte fick ha kvar ditt lilla efterlängtade barn förstår jag att du villberätta o va stolt ändå..Beklagar ännu en gång att de blev så här!!Kramar!


    Här ska man kanske skriva nåt fyndigt?
  • ploppviola

    Tänker på dig o undrar hur allt gått?


    Här ska man kanske skriva nåt fyndigt?
  • LillanM

    Annroll - onskar verkligen att jag hade sett ditt inlagg tidigare. Jag fodde min underbara lille angel Fredrik torsdag forra veckan och det var den enda upplevelsen i denna hemska situation (vi var tvugna att avbryta i vecka 24 pa mkt allvarligt hjartfel) som var bra! Det tog 12 timmar for mig fran forsta medicinen men da hade jag fatt tabletter 48 timmar innan for att forbereda kroppen (jag bor i England sa kanske gor de annorlunda har) och det var en jattefin forlossning. Jag fick all smartlindring man kan tanka sig, forst en panodil nar forsta "mensvarken" kom igang och sedan lustgas och sedan ett dropp med morfin och ytterligare nagon snabbverkande injektion medan lakaren vantade pa att morfinet skulle verka. Min man sager att jag hade riktigt ont i kanske 45 minuter, sedan kom jag liksom ikapp smartan med hjalp av morfinet och sedan klingade varkarna av och jag somnade nagon timme. Efter nagra timmar satte de igang igen men utan att det gjorde sa varst ont (maken var mkt duktig med att bevaka nar man kunde trycka for mer morfindropp). Under sjalva krystningsarbetet gjorde det ont men det var konstruktiv smarta och tog inte lang tid.

    Vi fick sedan halla lille Fredrik (som var 23 plus 4) och titta och krama honom. Vi tog aven bilder pa honom och pa oss tillsammans och det var helt lugnt och fint - ett sadant ljust minne! Min man var valdigt orolig for detta innan och inte saker pa om han skulle klara det men nu sager han ocksa att det var det allra basta och att vi var sa glada att fa se honom. Jag kanner mig jattenojd med forlossningen, men sa var jag aldrig orolig infor den utan kande alltid att det enda jag kunde gora som mamma for var lille pojk var att foda honom.

    Vi var valdigt installda pa att aka hem sa fort jag kunde sta upp men jag fick kraftiga blodningar (kanske for att moderkakan kom ut i bitar) sa de holl oss kvar till morgonen efter (jag fodde vid midnatt) och i efterhand tror jag det var bra, aven om min man tyckte det var jobbigt). Vi fick sova ut lite tillsammans och kunde battre ta till oss samtalen med barnmorskorna om vad som hande sen.

    Sammanfattningsvis sa skulle jag glatt installa mig pa forlossningssalen imorgon for ytterligare en forlossning om jag bara kunde...

    Hoppas du fick ett fint mote med din lille angel!! Om du orkar skriva hor jag ocksa garna hur det gick for dig.

    En stor kram!!

    LillanM

Svar på tråden Hur länge tar de=