• Anonym (Ragnhild)

Tjejer som gillar tjejer

Här är en snacktråd för oss tjejer som är nån sorts intresserade av andra tjejer på mer än kompisplan. Det är inte en tråd där vi söker efter andra att ha sex med utan en tråd där man kan prata om allt utan att vara OT men känna samhörigheten med andra som vet hur det känns att gilla andra tjejer. Iallafall jag har behov av en sån tråd. Hoppas nån mer har det. Anledningen till att jag lägger den under sex och samlevnadsforumet är främst att jag själv vill vara anonym eftersom jag inte är "ute" och jag kan tänka mig att det finns andra i samma situoation. Men tänk på att om ni är anonyma, välj en tillfällig signatur och håll er till den så vi inte har 14 Anonym som man inte kan ha koll på vem som sagt vad. =)

• Svar på tråden Tjejer som gillar tjejer
  • Anonym (bunnie)

må låta dum nu, men vad betyder poly?

• Anonym (Ragnhild)

Japp =)

lollisen skrev 2008-12-30 21:12:21 följande:
    precis... det ena utesluter liksom inte det andra, men vidare inte att man ingår i ett fack och tänker/resonerar lika som de som kallar sig det ena eller det andra... Shit vad rörigt det blev... hi hi.. Någon so förstår hur jag menar? Anonym (Ragnhild) skrev 2008-12-30 21:05:18 följande:
    Poly betyder typ flera på latin och i det här sammanhanget syftar vi på polyamorös vilket innebär att man kan älska flera personer. Men hm. Egentligen är den typen av personer vi pratar om (tjejer som har fast förhållande med killar men vill strula med tjejer) inte riktigt det heller. Poly är väl mer att man har fast förhållande med flera... 
    Anonym (bunnie) skrev 2008-12-30 21:19:45 följande:
    må låta dum nu, men vad betyder poly?
  • Anonym (osäker)

Anonym skrev 2008-12-30 17:42:44 följande:

Anonym (osäker) skrev 2008-12-29 22:26:56 följande:
    Måste bara fråga om du någonsin känt efter om du gillat tjejer innan? Dvs har du aldrig haft fantasier eller prövat tanken. Jag har lite svårt att tro att det bara kommer sådär som en blixt från klar himmel. Min mors väninna var nämligen likadan och vart helt chockad över denna nya insikt. Men så visade det sig att hon aldrig prövat tanken på kvinnor innan, knappt ens onanerat. Utan bara tagit för givet att hon var straight. Och då är det klart att det kan tyckas överraskande.
    Nej, jag har faktiskt inte varit attraherad av en kvinna innan. Jag är nog en rätt öppen människa och har ett aktivt sexliv ( om man nu kan säga så), både med mig själv och hade med min man innan detta.
    Men nej, jag har faktiskt aldrig fantiserat om en kvinna tidigare.....däremot två män...
    Nu kan jag inte fantisera om något annat en "min kvinna".
    Så jag måste nog säga att detta kom som en blixt från klar himmel...en dag när jag stog i duschen så steg hon också in i duschen till mig.....( i min fantasi alltså) fattar fortfarande inte hur jag bara helt plötsligt så där fick de bilderna i min hjärna.

Vet inte om jag skulle kunna vara med någon annan kvinna dock...det är hon jag vill ha.
  • SCSI
    Svar på #483
    sant - handlar det bara om sex är det väl snarare nån swingervariant, kanske. nåja, det ingår inte i begreppet bisexuell i vilket fall - vilket var min poäng!
  • Mollie B

blir alldeles snurrig av alla begrep.. tur jag bara behöver hålla reda på mig själv Skrattande

• Anonym (Ragnhild)

Precis. Så är man en swingbi =) (äh, drar ihop massa egna ord =)

SCSI skrev 2008-12-30 22:03:21 följande:
    Svar på #483sant - handlar det bara om sex är det väl snarare nån swingervariant, kanske. nåja, det ingår inte i begreppet bisexuell i vilket fall - vilket var min poäng!
  • Gaytjej

Språket är ju levande - man kan inte bestämma att en viss sak alltid har en viss betydelse och endast den, om ordet används av förhållandevis många med en annan betydelse.

'Att vara bi' är nog på väg att även få betydelsen 'jag är en tjej som behöver, har eller kan/vill/får ha en annan tjej samtidigt som jag är ihop med min kille/man'.

Förr i tiden, när jag var en aktiv Sylviamedlem så valde jag att kryssa i att jag var lesbisk trots att jag egentligen ser mig som bisexuell (då enligt definitionen 'jag blir attraherad av en person och inte av ett visst kön') eftersom jag inte kände att jag kunde identifiera mig med någon av de andra bisexuella (som jag då snarare uppfattade som polysexuella/polyamorösa).

OK, jag kanske hårdrar det en aning.. men ibland undrar jag faktiskt om jag är ensam om att vara bisexuell och samtidigt vara SÅ nöjd med att som tjej leva ihop med en annan tjej och mer än gärna gör det i resten av mitt liv?!

• Mollie B

Du är inte ensam.. kanske lite sällsynt bara.
    Jag har varit i både seriösa kvinnliga förhållanden o manliga.
    I min lilla värld hade det inte varit några bekymmer om min livskamrat hade blivit en kvinna.

Gaytjej skrev 2008-12-31 00:25:46 följande:
    Språket är ju levande - man kan inte bestämma att en viss sak alltid har en viss betydelse och endast den, om ordet används av förhållandevis många med en annan betydelse.'Att vara bi' är nog på väg att även få betydelsen 'jag är en tjej som behöver, har eller kan/vill/får ha en annan tjej samtidigt som jag är ihop med min kille/man'.Förr i tiden, när jag var en aktiv Sylviamedlem så valde jag att kryssa i att jag var lesbisk trots att jag egentligen ser mig som bisexuell (då enligt definitionen 'jag blir attraherad av en person och inte av ett visst kön') eftersom jag inte kände att jag kunde identifiera mig med någon av de andra bisexuella (som jag då snarare uppfattade som polysexuella/polyamorösa).OK, jag kanske hårdrar det en aning.. men ibland undrar jag faktiskt om jag är ensam om att vara bisexuell och samtidigt vara SÅ nöjd med att som tjej leva ihop med en annan tjej och mer än gärna gör det i resten av mitt liv?!
  • Anonym (Ragnhild)

Är det sällsynt. Jag letar efter nån att leva resten av mitt liv med. Nåt annat vill jag inte ha. Jag har ingen lust i att gå in i en relation med nån annan intetion. Och jag vill ha nån som vill samma sak.

Gaytjej skrev 2008-12-31 00:25:46 följande:
    Språket är ju levande - man kan inte bestämma att en viss sak alltid har en viss betydelse och endast den, om ordet används av förhållandevis många med en annan betydelse. 'Att vara bi' är nog på väg att även få betydelsen 'jag är en tjej som behöver, har eller kan/vill/får ha en annan tjej samtidigt som jag är ihop med min kille/man'. Förr i tiden, när jag var en aktiv Sylviamedlem så valde jag att kryssa i att jag var lesbisk trots att jag egentligen ser mig som bisexuell (då enligt definitionen 'jag blir attraherad av en person och inte av ett visst kön') eftersom jag inte kände att jag kunde identifiera mig med någon av de andra bisexuella (som jag då snarare uppfattade som polysexuella/polyamorösa). OK, jag kanske hårdrar det en aning.. men ibland undrar jag faktiskt om jag är ensam om att vara bisexuell och samtidigt vara SÅ nöjd med att som tjej leva ihop med en annan tjej och mer än gärna gör det i resten av mitt liv?!
  • SCSI

Man går väl aldrig in i en relation med nån annan intention än att det ska hålla? Sen är det inte alltid det räcker, liksom... och det är inte direkt nån idé att stanna och gå sönder eller under, bara för att man bestämt sig för det en gång när saker såg annorlunda ut.

• Anonym (Ragnhild)

Ok. Kanske man gör, har liksom inte sett det bara... =) Klart att man inte ska låta bli att skiljas åt om det inte funkar. Men ändå planera för resten av livet... Typ =)

SCSI skrev 2008-12-31 02:16:40 följande:
    Man går väl aldrig in i en relation med nån annan intention än att det ska hålla? Sen är det inte alltid det räcker, liksom... och det är inte direkt nån idé att stanna och gå sönder eller under, bara för att man bestämt sig för det en gång när saker såg annorlunda ut.
Svar på tråden Tjejer som gillar tjejer