• Mamasnest

    Vi som inte tar sömn för givet- babblet fortsätter

    Den här tråden är för oss som vet vad det innebär att vara uppe 2849 ggr per natt med barnen, och som nu när vi äntligen får sova tycker att det är jobbigt med tidiga morgonar.

    Den är också för oss som bara vill snacka skit och prata väder och vind, eller kanske bolla idéer eller funderingar med andra föräldrar.

    I den här tråden är vi snälla mot varandra och anklagar ingen för saken skull, och vi dömer heller inte andra föräldrar som gör sitt bästa för att klara vardagen.


    Välkomna in!
    Trebarnsmamma på heltid
  • Svar på tråden Vi som inte tar sömn för givet- babblet fortsätter
  • Vaniljlatte

    Al säger "kocka" om klocka.. och dockan. Så ibland får man gissa.. men så är hon väl lite större med? Om jag minns rätt?

    Däremot är allt "bajs" just nu. Vid lunch åt vi köttgryta med ris. Sen fick hon lite av det riset till middagen, då var det tydligen en (1) liiten köttbit däri.
    "BAJS!" deklarerade hon högt och tydligt.
    "nej det är inte bajs Alicia.. det är en köttbit!"
    *funderar ett tag*
    "BAJS!"

  • Pasadena

    Skorvan kan inte säga K. När hon har bajsat heter det tatta (kakka)

  • Buff och Plopp

    Idag är Buff en grinbuff ingenting är bra, troligtvis för hon fortfarande är hängig. hon matvägrar totalt och är dålig i magen Nu hoppas jag hon somnar för trött är hon!!!!!

  • Mamasnest
    Buff och Plopp skrev 2009-01-02 12:12:29 följande:
    Idag är Buff en grinbuff ingenting är bra, troligtvis för hon fortfarande är hängig. hon matvägrar totalt och är dålig i magen Nu hoppas jag hon somnar för trött är hon!!!!!
    Det låter precis som lillan! Jag har burit henne i 4 dygn nu och hon vaknar var 5:e minut hela nätterna och skriker "ont". Kl 15 ska vi ner till VC så de får titta på henne.
    Behöver jag säga att maken skulle ha kommit hem idag men vi kom överens om en vecka övertid?! Detta bestämde vi så klart förra veckan innan barnen blev sjuka....
    Trebarnsmamma på heltid
  • Pasadena

    Oh en till som matvägrar här, suck. Hon har ätit en liten priog på hela dagen som jag i princip mutat i henne.

    Vi har en barnbutik här mittemot där jag bor som säljer märkeskläder, alla danska kläder, vilelrvalla osv. De började sin rea idag och hade 50% på allt gissa vem som shoppade slut de sista pengarna Köpte massa villervallakläder, ida-tgummistövlar, för 50 kr/styck Så pinsamt billigt så jag köpte bara för att det var i princip gratis! Säg till om ni letar efter nåt särskilt så kan jag kolla och skicka till er!

  • Mamasnest
    Pasadena skrev 2009-01-02 17:27:18 följande:
    Oh en till som matvägrar här, suck. Hon har ätit en liten priog på hela dagen som jag i princip mutat i henne.Vi har en barnbutik här mittemot där jag bor som säljer märkeskläder, alla danska kläder, vilelrvalla osv. De började sin rea idag och hade 50% på allt gissa vem som shoppade slut de sista pengarna Köpte massa villervallakläder, ida-tgummistövlar, för 50 kr/styck Så pinsamt billigt så jag köpte bara för att det var i princip gratis! Säg till om ni letar efter nåt särskilt så kan jag kolla och skicka till er!
    Jag letar efter Molos pingvin/isbörn/cirkus-tröja i strl 104. Vilken som går bra bara storleken är rätt. Har letat igenom alla webbutiker utan att hitta det.
    Trebarnsmamma på heltid
  • Pasadena

    Mamasnest skrev 2009-01-02 17:32:50 följande:


    Jag letar efter Molos pingvin/isbörn/cirkus-tröja i strl 104. Vilken som går bra bara storleken är rätt. Har letat igenom alla webbutiker utan att hitta det.
    Ska se om jag kan springa över när sambon kommer hem. Tror de stänger 18, annars kollar jag imorgon!
  • Mamasnest
    Pasadena skrev 2009-01-02 17:38:11 följande:
    Mamasnest skrev 2009-01-02 17:32:50 följande: Ska se om jag kan springa över när sambon kommer hem. Tror de stänger 18, annars kollar jag imorgon!
    Det vore supersnällt!
    Trebarnsmamma på heltid
  • Buff och Plopp

    Pasadena: Skoj med shopping rea är farligt värre
    Ok, Så Skorv matvägrar också... nu till middag fick Buff i sig några makaroner med riven ost, men är nöjd och glad ändå!!!! tror dock denna matvägran är för att hon inte är riktigt frisk än. Annars brukar hon ju vara matvrak

    Mamasnest: Hur mår lillan?

  • Buff och Plopp

    Lillskruttan så trött ikväll, sov ju knappt på dagen trots jättetrött då. Hon somnade nästan i sambons famn på väg in i sovrummet... sov sen innan hon nådde huvudkudden Hoppas det betyder en god natt!!!

  • Mamasnest

    Linda: Lillan kanske är lite bättre nu på kvällen. Vi var hos läkaren och han förstod precis varför hon skriker så mycket nu, halsen är illröd av både förkylningen och hostan. Dessvärre finns inget att göra åt det annat än att vänta ut det.
    Hoppas att vi alla får sova i natt.


    Trebarnsmamma på heltid
  • Pasadena

    Jobbigt med alla sjukskruttar

    Linda, Skorvans favvomat är makaroner med riven ost, det är det enda hon kan tänka sig att äta just nu, men inte blir det mycket av den varan heller..

    Mamasnest, ojoj, stackars lillan. Det är så dumt att det inte finns någon lindring till de små för halsen. Vi vuxna kan ju ialla fall dricka varmt te eller ta halstabletter.. Hoppas ni får sova i natt!

    Här har det varit kalabalik värre. Matvägran, ingen välling, ingen middag, ingen mellis. bara lite nyponsoppa
    Totalspeedad hela kvällen och supergnällig. Läggningen tog 1,5 timme från det att hon började gäspa och gnugga ögonen. Blir ingen rolig natt i natt, suck!

  • Pasadena
    Buff och Plopp skrev 2009-01-02 21:24:31 följande:
    Här har det hostats en hel del sen hon somnade gott... men nu snarkar hon istället, ganska sött
    Jag säger ju det, hon har fattat grejen med att sova
  • Buff och Plopp
    Pasadena skrev 2009-01-02 21:26:25 följande:
    Jag säger ju det, hon har fattat grejen med att sova
    Jag är dock fortfarande nojig kring hennes sömn... tror man är lite förstörd i psyket efter allt jobbigt man upplevt...
  • Pasadena
    Buff och Plopp skrev 2009-01-02 21:28:32 följande:
    Jag är dock fortfarande nojig kring hennes sömn... tror man är lite förstörd i psyket efter allt jobbigt man upplevt...Ja jag vet.. Men försök njuta av framgångarna
Svar på tråden Vi som inte tar sömn för givet- babblet fortsätter