• Rudies

    Blivande Luleå-mammor med bf under senhösten/vintern?!! DEL 2

    Jäklarns familjeliv till att ha tidsbestämda trådar! Skulle svara i tråden i morse, men då var den borta. Hoppas folk hittar hit nu. :)

    Kopierat från förra tråden:
    Jag hittade tidigare en tråd för blivande höst-mammor i Luleå men den stängdes. Sen hittade jag en december-tråd som tyvärr inte tog fart... så nu saknar jag en tråd för oss blivande föräldrar under senhösten/ vintern i Luleå!
    Om det finns fler snack-sugna blivande mammor från Luleå med bf strax före jul, så är ni himla välkomna att försöka skaka liv i denna tråd!
    Jag själv väntar andra barnet i början av dec.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-15 22:02
    Här är länken till vår bf-lista!
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m34496009.ht ml

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-04 10:47
    Kom på att jag kankse skulle länka till den gamla tråden också ;) www.familjeliv.se/Forum-11-263/m34188073.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-10 16:22
    Nu finns Bf-listan i den här länken :) Lättare att både uppdatera och hålla koll. :D Kopiera bara det senaste inlägget och skriv in den nya updateringen.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-10 16:23
    Gud förbannat vad snabb jag alltid ska vara på tangenterna! Här är länken. ;) www.familjeliv.se/Forum-1-5/m38172312.html

  • Svar på tråden Blivande Luleå-mammor med bf under senhösten/vintern?!! DEL 2
  • AlexandraLuleå

    CottonCandy skrev 2008-12-31 22:24:03 följande:


    Gott Nytt år alla :Dhar en fråga dock....har sett massor me trådar om att dem fått massa babybagar å grejjor från bb när dom fått sina små..hur e de me de på sunderbyn?får man massa grejjor eller? ni som nyligen fått , fick ni nåt?
    jag fick inget förra året iaf, hade också hört om dessa bagar med saker, men det kanske inte gäller sunderby?
    fick inget i trollhättan heller när jag födde där 2005 *tråkigt*
  • Snöbarn

    Vi fick ingenting på BB i Sunderbyn.. eller jo, en räkning i brevlådan på vistelsen ;) De hade tillåme tagit betalt för "Segerfikat" på förlossningen!

  • AlexandraLuleå

    Snöbarn skrev 2008-12-31 23:34:58 följande:


    Vi fick ingenting på BB i Sunderbyn.. eller jo, en räkning i brevlådan på vistelsen ;) De hade tillåme tagit betalt för "Segerfikat" på förlossningen!
    va, tog dom betalat för fikat? det gjorde dom inte för mig, fick iofs en räkning på 800kr ändå men
  • CottonCandy

    lite snålt tycker ja.. dedär me bagen asså.. på vissa sjukhus har dom fått två olika.. babybagen å från libro ... men mne...

  • Snöbarn

    Har blivit inspirerad av er mammor här att blogga :)
    Så nu har jag startat en blogg.

    Mormor till Ebba vill såå gärna att jag mailar bilder på Ebba dagligen (hhon bor 30 mil härifrån). Men då tänkte jag att jag kan göra en blogg istället :) Som handlar om livet som mamma :)
    frularsson.blogspot.com om ni är intresserade :)

  • solouniko

    Gott nytt år på er!

    Snöbarn - Roligt med en blogg, jag skriver i min för fullt om graviditeten. Tänkte att det kan vara kul att spara och ha kvar, så man kommer ihåg hur det var :) Fasen vad snålt att ta betalt tom för fikat! Brukar dom verkligen göra det?


    BF 090321 ♥
  • Silverline

    En fråga till er som nyligen fött. Jag pratade med min BM om förlossningsställningar och jag uttryckkte min önskan om att få föda knästående/upprätt för att skona min svanskota som ju gick av vid förra förlossningen. Men hon sa att förlossningen mer och mer börjat gå ifrån upprätta ställningar pga att de inte kan kontrollera om man spricker och då inte kan ge det stöd som behövs för mellangården etc. Hur födde ni? De kan väl inte vara så att alla "måste" föda halvsittande i säng eller?


    ~ Ilona, 000710 ~ Lillebror, Bf 090115 ~
  • Silverline

    Gott Nytt År på er alla!


    ~ Ilona, 000710 ~ Lillebror, Bf 090115 ~
  • Cesso

    Silverline skrev 2009-01-01 05:32:38 följande:


    En fråga till er som nyligen fött. Jag pratade med min BM om förlossningsställningar och jag uttryckkte min önskan om att få föda knästående/upprätt för att skona min svanskota som ju gick av vid förra förlossningen. Men hon sa att förlossningen mer och mer börjat gå ifrån upprätta ställningar pga att de inte kan kontrollera om man spricker och då inte kan ge det stöd som behövs för mellangården etc. Hur födde ni? De kan väl inte vara så att alla "måste" föda halvsittande i säng eller?
    När jag födde så ville jag egentligen inte ligga på rygg, men bm sa att de har mest överblick då och kan parera så att man inte spricker. Men nog FÅR man säkert föda hur man vill. Det beror väl vad man är mest bekväm med. Om du är rädd om din svanskota så borde du såklart få föda hur du vill. Fast då kanske man får ta att bm inte har lika bra överblick..
  • Rudies

    Silverline- Jag ville inte heller ligga i sängen när jag födde. Ville prova lite olika och såg framför mig att jag skulle föda på knä, vänd mot sängsänden. Men tji fick jag som försökte planera för när krystvärkarna kom (helt plötsligt, alla där var nog lika chockade som jag) sjönk hjärtljuden och det blev gynställning och sugklocka. :)

    Men nog tror jag du får välja hur du vill göra. Det är väl upp till var och en hur man vill föda sitt barn, jag tror det viktigaste är att man känner sig trygg i situationen.

    Härligt att du fick dig en 09:a, du som inte hade oddsen på din sida från början. :D

  • Rudies

    Snöbarn- Det är jättekul med blogg. Så fort jag har lite att göra går jag tillbaka i min blogg som sträcker sig mer än två år tillbaka i tiden och läser. Hela graviditeten har jag nedskriven och alla framsteg Vincent gör. Något att spara för framtiden. :)

  • Silverline

    Mitt vatten har gått, 14 dagar före bf! Åker in för koll nu, så får vi se om han kommer snart Har haft värkar mellan var 7:e och 13:e min sedan 17.30 och så tog vi en liten promenad och direkt när jag kom innanför dörren så gick vattnet mitt i värsta hostattacken. Att föda barn med feber och influensa var inte vad jag hade velat men nu åker vi!


    ~ Ilona, 000710 ~ Lillebror, Bf 090115 ~
  • AlexandraLuleå

    Silverline skrev 2009-01-01 21:38:13 följande:


    Mitt vatten har gått, 14 dagar före bf! Åker in för koll nu, så får vi se om han kommer snart Har haft värkar mellan var 7:e och 13:e min sedan 17.30 och så tog vi en liten promenad och direkt när jag kom innanför dörren så gick vattnet mitt i värsta hostattacken. Att föda barn med feber och influensa var inte vad jag hade velat men nu åker vi!
    ohhh, lycka till nu, hoppas att det går fort och smidigt för dig nu
    dock så lär du väll inte få gå utanför rummet pga influensan, men det kan man ju leva med!
  • Cesso

    Oj, vad spännande! Du har säkert fått din guldklimp nu..

    Hoppas allt gick bra/ går bra, trots influensan. Lycka till!


    Silverline skrev 2009-01-01 21:38:13 följande:
    Mitt vatten har gått, 14 dagar före bf! Åker in för koll nu, så får vi se om han kommer snart Har haft värkar mellan var 7:e och 13:e min sedan 17.30 och så tog vi en liten promenad och direkt när jag kom innanför dörren så gick vattnet mitt i värsta hostattacken. Att föda barn med feber och influensa var inte vad jag hade velat men nu åker vi!
  • jagochplusset
    Babushka morsan skrev 2008-10-09 15:31:08 följande:

    Jag hakar gärna på grabb trenden... Skulle vara kul då vi har 2 tjejer sen tidigare! Grattis till grabben Tingelingela!


    Idag har jag gjort ett riktigt KAP.


    Jag har fyndat en Voksi påse för 200:- Knappt så jag tror de själv!


    Fin var den oxå!!


    Nån som är färg expert här, tänkte om jag vågar färga den svart, den är mörkblå nu, och vi har svart+ grå vagn?!? Påsen går ju att tvätta i 40 grader och tyget är av 100% bomull?


    Vad tror ni?


    Gammal tråd det här, men jag undrar om du färgade din Voksipåse sen, och hur det gick? :)
Svar på tråden Blivande Luleå-mammor med bf under senhösten/vintern?!! DEL 2