• Harling1985

    Tindra begravning..

    Den 20de Oktober ska våran lilla prinsessa begravas, just nu känns det som jätte kort tid dit, det är ju så mycket som ska ordnas, och jag vill ha allt precis så som jag tänker att jag skulle vilja ha det för henne...

    Nu undrar jag lit om någon har några tips till hur jag skall planera allt detta:

    det finns några låtas som jag vill ha med, men det känns kanske som lite för många.. jag vet ju inte hur "länge" det ska hålla på, och hur långe jag orkar...

    Dessa låtar är några som har följt oss under tiden tindra varit i magen, och några ha känts extra starka nu efter att hon blivit vår ängel, men det känns lite svårt att välja vilken som skall väljas bort..

    Kärleken är- Jill Johnsson

    Tears in heaven- Eric Clapton

    älskad från första stund- Peter Lemarc

    My heart will go on- Celine Dion

    Dj sammy- Heaven

    Bryan adams- Everything ido

    Jag ska också skriva ner några egna rader som jag hoppas att prästen vill läsa upp, det är ju svårt för andra egentligen att minnas henne på samma sätt..

    Och denna dikten ska vara med:

    Nu ska jag berätta för dig
    om min lillasyster, en söt liten tjej.
    Hon låg i min mammas mage och levde bus
    och skulle snart komma ut i vårt hus.
    Men så hände det hemska vi ej ville tro,
    hon skulle aldrig hos oss bo.
    Hennes hjärta det fina och lilla
    blev plötsligt alldeles stilla

    Hon blev en ängel innan hon kom ut
    och möte blev till avsked i samma minut.
    Vi såg henne ligga i sängen så sött
    och ansiktet mitt blev alldeles blött
    av tårar som trillade ner för min kind
    för lillasyster hade gått genom himmelens grind.
    Jag fick ej livet med henne dela
    ej visa och lära henne det hela.

    Vid mötet med henne kunde jag ej se mig mätt
    för vackrare bebis hade jag aldrig sett.
    Hennes ansikte var så sött och
    mörkt och långt var hennes hår
    hon hade tio gulliga fingrar och tio tår.
    Men vi fick aldrig se när hon skrattar och ler
    och kommer aldrig att se henne på jorden mer.
    Men trots allt så lever hon kvar
    för inuti våra hjärtan vi henne nu har.

    Men jag vet inte riktigt var gränsen går för mycket och långt, jag har svårt att tänka mig in i allt detta ihop...
    Det känns jobbigt att behöva ta bort något, men samtidigt så ska det ju inte dra ut på tiden så att det börjar kännas jobbigt...

    Någon som har några tips och ideér som kan vara till hjälp, på vilket vis man bäst lägger upp detta,
    Då det skall var en kyrklig begravning så är det väl något visst som prästen "måste" ha med också..

    MVH Elin med familj

  • Svar på tråden Tindra begravning..
  • RebeccaR

    Jag tror nog att du kan ha hur långa och hur många dikter du vill, det är ju DITT barns begravning.
    Nåt som jag tyckte var fint på min sons begravning, var när prästen läste ur boken "Sommarlandet". Hon tog upp hela berättelsen i kortare drag.
    Många varma kramar!


    Rebecca med ängeln Aaron och jordebarnet Turid www.famronnquist.se
  • SBoren

    Vill du ha med alla låtar tycker jag ni ska ha det, men kanske prata med präst i vilken ordning, om du knner att du vill ha lite prat om Tindra i mellan?
    Dikten är jätte fint.

    Själva sjöng vi lilla snigel, i ett hur i skogen slut och en kulig natt natt natt till Tobias då han älskade dem låtarna.

    Sen hade vi en låt- sparvöga med M.Fredriksson innan vi gick ut med Tobias.
    Även 2 fina psalmer, psalm 607, DEn går: Jag är hos dig min gud,som barnet hos sin mamma.
    Jag är hos dig som fågeln i sitt bo.
    Jag är hos dig min gud,när natten börjar komma. Bli kvar hos mig så har jag lugn och ro.

    Även psalm 606.

    Vi tror inte direkt på gud så, så vi tänkte ha någon psalm men prästen sjöng dem för oss, så tyckte vi dem va fina...

    Vet inte om jag hade gjort annorlunda idag kanske, om man hade haft lite tid på sig...
    Fast vi tyckte det var en fin stund...
    Det är huvudsaken...

    Sen hade vi ett kort på Tobias framme vid kistan och en stor nalle. Och blommarangemang från oss som va ett rött hjärta av röda rosor med lite vitt i också.

    Svårt detta med begravning.
    Vi är "nöjda" hur vi hade det men det var många beslut och jätte jobbigt för man kunde inte tänka klart kändes det som...
    Man ville ju inte begrava...

    Sen lätt vi syskonen släppa var sin heliumballong till Tobias precis innan vi sänkte ner kistan. Som det var nallebjörn på som hållde ett hjärta och så stod ,jag älskar dig på.

    Vad ni än gör så blir det till henne. Vill du ha alla sånger tycker jag ni ska ha det.

    Ta hand om er.

  • vill bli mamma 2009

    Hej.
    Efter min lillasyster Linas begravning har jag erfarenheten att inte välja för lång ceremoni. Jag tror 2-3 låtar plus en psalm blir bäst.
    Men alla är ju olika.
    Lycka till!

  • tan73
    Mina tankar går till dig och din familj imorrn. Hoppas att allt blir precis som du tänkt dig och att dagen blir ett ljust och fint minne.
    Kram
    Tanja
    ~*~ saknar min Sebastian~*~
  • Mkmit

    Jättefin dikt! Hoppas att dagen blir till ett fint minne. Styrka till er alla!

  • Harling1985

    tack hörrni!!.... Just nu så känns det bara som att jag vill inte göra detta, jag vill inte att det ska vara slut med allt jag kan göra för hennes skull... Men hoppas att jag sen någon gång kan tänka tillbaka på den som ett fint minne, om man nu kan se sitt barn begravning som ett fint minne??!!

  • fruWasberg

    Vill som alla andra djuot beklaga er förlust av lilla fina Tindra! Jag hade sådan ångest inför begravningen av våra lille kille att jag ett tag var tveksam om jag ens skulle vara med! Men jag var med och efteråt kände jag mig "lättad", som om ett trappsteg i sorgearbetet var avklarat. Tänker på er imorgon, varma kramar från en annan änglamamma


    Det fattas en i vår familj! Hampus -älskad -saknad
  • SBoren

    Ska tänka på er idag...

    Ta hand om er!

    Många styrkekramar

  • Thuva03

    Hoppas att det gick bra för er idag.

    En jätte fin dikt!

    Styrke kramar!!!

    Tänder ett litet ljus å tänker på er!

  • Froggis76

    Hoppas det gick bra för Er igår.

    Kram från ängeln Robins mamma

  • StepByStep

    Vilken vacker dikt! Tårarna bara forsar ner för kinderna efter att ha läst den. Hoppas allt gick som de skulle igår.. Tänker på er..


    Esmeralda 050417 (v) Savannah 080622
  • prilset

    Många kramar till er
    Har själv en liten änglaflicka som heter *Tindra*
    Kramar Pärnilla med tre barn på jorden och en stjärna på himmlen

  • mammananja

    Varma kramar..tänker på dig, din familj o fina Tindra..jag hoppas ni fick ett fint avsked...

Svar på tråden Tindra begravning..