• Hamnbo

    Det är nå allvarligt fel på osociala människor!

    Diskuterade det här om dagen och flera tyckte att det måste vara nå fel på blyga/osociala människor.

    Jag är enligt mig själv lagom social. Har lite svårt för hypersociala som pratar med allt o alla precis överallt utan minsta hejd och inte förstår när dom är oönskade.

    Så jag kan tycka att det lika illa att vara för social.

    Vad säger ni?

  • Svar på tråden Det är nå allvarligt fel på osociala människor!
  • Twin peaks

    På jobbet är man i första hand för att jobba, och vissa personer blir man mer tjenis med än andra. Personer som inte är så trevliga får man helt enkelt prata med om endast arbetsrelatdrade spörsmål.

  • Grodanboll27

    Eller så kanske du uppfattar dom som blyga och osociala när dom i själva verket kanske inte gillar dig och kanske är sociala med folk dom har mer gemensamt med ? Alla människor går inte ihop med allt och alla och det vore bra om folk kunde tänka liiiite längre än sin egen näsa och ta åt sig av allt

  • Strandens

    men vad innebär det här att vara social? Att låta käften glappa hela tiden?

    Min syrra är mingelrxpert, pratar och pratar och pratar. Men är inte ett dugg intresserad av att lyssna på någon annan. Detta gör att hon har många ytliga bekanta men knappt någon nära vän.

    Jag är tvärt om och upplever mig själv som bra mycket mer socialare eftersom jag lyssnar, är intresserad av att höra andras åsikter och ställer frågor. Pratar om jag har något vettigt att säga och är bra i diskussioner men inte i höga monologer.

  • melicia
    Låtten skrev 2008-10-07 16:14:28 följande:

    Jag tycker absolut inte att det är något fel på osociala människor, alla är vi olika, och för den saken behöver det inte vara något fel.
    Förstår mig inte riktigt på den hetsen som finns i att leta fel på människor..


    Hatar osociala personer
  • melicia
    Låtten skrev 2008-10-07 16:14:28 följande:

    Jag tycker absolut inte att det är något fel på osociala människor, alla är vi olika, och för den saken behöver det inte vara något fel.
    Förstår mig inte riktigt på den hetsen som finns i att leta fel på människor..


    Hatar osociala personer
  • melicia
    Hamnbo skrev 2008-10-07 16:11:33 följande:

    Diskuterade det här om dagen och flera tyckte att det måste vara nå fel på blyga/osociala människor.

    Jag är enligt mig själv lagom social. Har lite svårt för hypersociala som pratar med allt o alla precis överallt utan minsta hejd och inte förstår när dom är oönskade.

    Så jag kan tycka att det lika illa att vara för social.

    Vad säger ni?


    Fast hatar när folk man hatar hälsar på en för i skolan hälsade jag på de jag ville punkt slut. orkar ej hälsa tillbaka på de jag hatar!
  • melicia

    Och när jag sitter vid datan och snackar med min kompis brevid han är så jobbig lyssnar ej

  • MajaVira
    melicia skrev 2017-06-02 20:29:29 följande:
    Och när jag sitter vid datan och snackar med min kompis brevid han är så jobbig lyssnar ej
    Och om du inte står ut när folk inte svarar, varför skriver du i en tråd från 2008 och kommenterar inlägg där de flesta inte ens finns kvar som medlemmar på FL? Det är ju ett strålande sätt att se till att inte få svar.
  • melicia

    Men spelar roll man ska ej starta nya trådar det sa de på ett annat idiot forum man skulle söka först om det fanns tråd i befintligt ämne det gjorde jag iof men kolla ej datum

  • anaxo
    melicia skrev 2017-06-03 15:38:18 följande:

    Men spelar roll man ska ej starta nya trådar det sa de på ett annat idiot forum man skulle söka först om det fanns tråd i befintligt ämne det gjorde jag iof men kolla ej datum


    Du har rätt melicia för MajaViva svarade så det är helt OK
    Jag har märkt att ju mer högervridet det blir i vårt samhälle desto mer osocialt blir det i Sverige
  • Deceree1

    Det är inte alls onormalt att inte vara så osocial. En del människor föredrar att vara själva eller bara ha några få som man umgås med. Jag umgås inte med knappt några alls mer än min kille och möjligen nån kompis ibland och jag trivs med det. Jag har massor av intressen som gör att jag inte har tid med andra.

    Jag tycker nog tvärtom faktisk, att människor som bara träffas på fik och går i affärer och inte har några intressen är konstigt. Inget fel med det, alla gör ju som den vill och jag gör som jag vill.

  • Deceree1
    Deceree1 skrev 2017-06-03 15:57:13 följande:

    Det är inte alls onormalt att inte vara så osocial. En del människor föredrar att vara själva eller bara ha några få som man umgås med. Jag umgås inte med knappt några alls mer än min kille och möjligen nån kompis ibland och jag trivs med det. Jag har massor av intressen som gör att jag inte har tid med andra.

    Jag tycker nog tvärtom faktisk, att människor som bara träffas på fik och går i affärer och inte har några intressen är konstigt. Inget fel med det, alla gör ju som den vill och jag gör som jag vill.


    *Inte vara social *menar jag:)
  • anaxo
    Deceree1 skrev 2017-06-03 15:57:13 följande:

    Det är inte alls onormalt att inte vara så osocial. En del människor föredrar att vara själva eller bara ha några få som man umgås med. Jag umgås inte med knappt några alls mer än min kille och möjligen nån kompis ibland och jag trivs med det. Jag har massor av intressen som gör att jag inte har tid med andra.

    Jag tycker nog tvärtom faktisk, att människor som bara träffas på fik och går i affärer och inte har några intressen är konstigt. Inget fel med det, alla gör ju som den vill och jag gör som jag vill.


    Det finns många sätt att vara social på så som du tar upp är helt rätt och upp till var och en, men att inte hälsa på medmänniskor att röka i busskuren att stanna utanför en port så det blir svårt att gå in eller ut att gå före i en kö att tränga sig före i trafiken att spela musik högt på stranden i parker osv den typen av social medmänsklighet har totalt havererat i takt med utbredningen av extremism. 
  • Scoops

    Det finns säkert någon som skrivit det tidigare. Men människan är inget "flockdjur" av naturen. Vi är "gruppdjur".
    Vi lever i grupper om familjer och man har funnit spår av att våra föregångare levt i liknande familjegrupper, men aldrig så stora grupper som vi gör nu så klart.

    Det är alltså inte naturligt för oss att känna flera hundra människor och förväntas gilla det..

  • O80tal
    Scoops skrev 2017-06-03 16:06:06 följande:

    Det finns säkert någon som skrivit det tidigare. Men människan är inget "flockdjur" av naturen. Vi är "gruppdjur".
    Vi lever i grupper om familjer och man har funnit spår av att våra föregångare levt i liknande familjegrupper, men aldrig så stora grupper som vi gör nu så klart.

    Det är alltså inte naturligt för oss att känna flera hundra människor och förväntas gilla det..


    Det är precis vad vi är, flockdjur. Våran flock består av vår grupp. Det finns hierarkier även inom en "stam". Självklart är städer och en hel nation inte en del av våran flock. Olika grupper/flocker kan samexistera och hamna i konflikt, de behöver inte gå ihop och bli en större flock. 
  • Aniiee
    Scoops skrev 2017-06-03 16:06:06 följande:

    Det finns säkert någon som skrivit det tidigare. Men människan är inget "flockdjur" av naturen. Vi är "gruppdjur".
    Vi lever i grupper om familjer och man har funnit spår av att våra föregångare levt i liknande familjegrupper, men aldrig så stora grupper som vi gör nu så klart.

    Det är alltså inte naturligt för oss att känna flera hundra människor och förväntas gilla det..


    Ursäkta antropologen här va, men grupp och flock är samma sak i sammanhanget. Förutom att grupper/flockar kan ha undergrupper då....
    Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • Scoops
    Aniiee skrev 2017-06-04 01:23:24 följande:

    Ursäkta antropologen här va, men grupp och flock är samma sak i sammanhanget. Förutom att grupper/flockar kan ha undergrupper då....


    Min poäng var att vi inte tidigare har levt i så stora grupper som vi förväntas göra nu. Det trodde jag var underförstått..
  • Aniiee
    Scoops skrev 2017-06-04 03:26:09 följande:
    Min poäng var att vi inte tidigare har levt i så stora grupper som vi förväntas göra nu. Det trodde jag var underförstått..
    Din poäng framgick, men begreppsförvirring är aldrig klädsamt.
    Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • anaxo
    Scoops skrev 2017-06-04 03:26:09 följande:
    Min poäng var att vi inte tidigare har levt i så stora grupper som vi förväntas göra nu. Det trodde jag var underförstått..
    Kan även poängtera att i dag är det många osociala organisationer och även politiska partier som sprider hat mot olika grupper i samhället (se tex SD)

Svar på tråden Det är nå allvarligt fel på osociala människor!