• Jan och Anna

    Gamla Borlängebruttorna nu med bebisar...

    Kanske det här är en bra idé för oss.

    Här kan man skriva så att alla kan läsa. Vi är ju alla in på familjeliv med
    jämna mellanrum verkar det som.

    Tycker det är så kul att läsa om era små. Tyvärr kan vi ju inte ses så ofta som man vill.


    *Felix 18/9-06* *Alicia 17/4-08*
  • Svar på tråden Gamla Borlängebruttorna nu med bebisar...
  • PitraPi
    Karin: skrattar när jag läser om ert lilla vällingmonster!! Vad skönt att hon gillar den, det lär komma regelbunden leverans hädanefter skulle jag tro va? Vad kul med nytt jobb, hoppas hoppas allt funkar med dagis!!! Vi ska försöka få plats på kommunalt dagis i vårt grannområde (det är jätteköer här med...) till mitten av aug och hoppas kunna skjuta inskolningen till mitten av sept. Sen kommer Henrik vara delvis pappaledig 2-3 dgr i veckan året ut så Emil går på dagis 2-3 dgr/v.

    Julkonserten igår var jättebra och jag hade riktigt trevligt!! Det var såå skönt att komma hemifrån och inte behöva ha nåt ansvar!! I o med att Henrik var hemma så behövde jag ju heller inte oroa mig ett dugg! Emil blev förkyld o hostade igår natt så han hade varit lite ledsen vid läggningen, men han är ju inte helt van med flaskan ännu heller, men på det hela gick det kalas!! Snart ska Henrik o jag ha barnvakt så vi kan gå på bio o äta lite med, det ser jag fram emot!!
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Emil 2008-05-20 ღ ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • MillanoFilip

    Vad mysigt det låter Petra! Vi längtar också till lite egen tid...hmmm satt o kollade resor med ryanair igårkväll och man kan åka till Prag i mitten på januari 2 personer för typ 300 spänn t&R...det är tydligen ingen flygskatt dit...kanske ska överraska Andreas när han fyller att vi drar iväg över en helg...men vart hittar man hotell o så???

    Ni som är lite mer ute o reser..tips? Har även kollat på Paris och Rom och så...finns det några bra prisvärda hotell?? Och VAR ska man bo?

  • PitraPi
    Kamilla: vi brukar kolla på hotels.com (det är Henrik som alltid bokar och scoutar hotell så han har säkert fler sidor men de har inte jag koll på just nu iaf). Henrik och jag var i Rom i febr i år, då bodde vi nära Pantheon (Albergo Cesari, gatan hette via di Pietra)och tyckte det var kanon. I Paris skulle jag vilja bo i latinkvarteren, det verkade så mysigt där. Vi bodde annars i marais-kvarteren vilket också var bra, men lite för få restauranger tyckte jag.

    Här hemma är både EMil och jag krassliga och förkylda. Vilar upp oss för tredje dagen (börjar bli lite trist att bara vara hemma) men imorron ska Henrik o jag göra spa-behandlingar i Söderköping på dan - ska bli mysigt!!
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Emil 2008-05-20 ღ ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • PitraPi

    Är det någon som har Sandras nya adress till huset så här i julkortstider


    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Emil 2008-05-20 ღ ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • MillanoFilip

    Nä...det var ju bra att du påminde om den...måste vi ju få ju...

  • Jan och Anna

    jag har missat att de har köpt hus...

    var någonstans?


    *Felix 060918* *Alicia 080417*
  • PitraPi

    Dom har precis fått tillträde till ett 1,5 plans hus en mil utanför Blge, hette området Bäsna kanske? Ett nyrenoverat 1930-talshus.

    Jenny: vi har precis köpt en resesäng och jag måste fråga dig, jag fattar inte riktigt instruktionen... Det står att man ska lägga i madrassen och fästa den ordentligt i sängen - bara det att det inte finns nåt att fästa den i... Ligger er madrass "löst" i sängstommen eller sitter er fast med kardborrband eller liknande?

    Här har vi haft en så-där-dag, våra fikaplaner blev inställda och Emil och jag åkte själva till stan. Väl där tokkräks Emil helt galet mycket och precis överallt, det bara vällde upp... Visste nästan inte hur jag skulle ro det i land, men jag tog mig till skötrummet och efter en stunds sanering av både mig och Emil kunde vi knata mot bilen. Han småkräktes två gånger till på em så nu håller jag tummarna att det inte är nån kräksjuka... Blä!


    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Emil 2008-05-20 ღ ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • Jenny Vendéla

    Hej på er,

    Sista veckan innan julledighet innebär mycket jobb för min del. + att jag har massor av olika läkarbesök inbokade då även det ska hinnas med innan helgerna.

    Inflamationen verkar ha gått ner och jag mår så mycket bättre just nu Kan både sova och röra mig mer obehindrat.

    Elise blev självklart magsjuk i slutet av förra veckan, inte alls kul med massor av kräkningar, diarré och ett mycket ledset litet barn.
    Sedan åkte ju självklart Fredrik på det hela uppe i Åre i helgen Fredrik repade sig dock fort men Elise har fortfarande diarré samt äter dåligt. Inte så jätte kul att behöva ta upp och byta på henne X antal gånger per natt. Hon håller dessutom på att få kindtänder och är lite smågrinig över det så just nu är det sååå kul hemma.

    Petra det finns kardborreband på vår resesäng för att fästa madrassen i men vi har inte haft något behov av att använda dem då madrassen ligger stilla. Vi har dessutom en extra madrass som vi oftast använder i då den som medföljer är lite väl tunn. Vet dock inte hur er ser ut så gör som ni tycker fungerar bäst.

    Annars så ser jag fram emot ledighet och har bokat in lyx ansiktsbehandling samt fotvård till annandagen. Ska bli skönt att bli lite ompysslad.
    Ska även bli skönt med fjällenresan för att få lite miljöombyte.

    Nu ska jag springa ut och hämta in lite lunch, magen kurrar.

    Kram på er

  • MillanoFilip

    Petra, vi har köpt simringarna till armarna på badhuset. De sålde två typer. de här är liksom som ett bildäck i formen och gula och röda. Skitbra flytförmåga och är inte ivägen som de där vanliga ni vet....men kostar det så smakar det...var ju i dyraste laget...300 spänn har jag för mig.

    Vi lägger också i extra madrass eller viker ihop ett täcke till resesängen...blir ju lite hårt annars...hoppas ni får till det.

  • londonkarin

    Har kommer en god jul halsning fran oss!
    Vi aker till Neils foraldrar pa tisdag kvall och stannar till lordag. Ska bli spannande och mysigt med Alice forsta jul fast det kommer kannas lite konstigt att inte aka hem i ar.

    God jul igen till er alla och gott nytt ar!!

    Jul-kramar
    Karin & Alice

  • MillanoFilip

    GOD FORTSÄTTNING!!!!

    här snöade det på julafton så det la sig ett litet snötäcke....kan det bli mer perfekt?? MYSIGT!!!!

    Hoppas ni alla hade en mysig dag igår. Här var det full fart...mycket folk och mycket mat...full fart på alla barn och många glada miner. Alla barnen gillade tomten också!! Skoj!

    Kram Kram

  • PitraPi

    Vi hade ett litet snötäcke här med, håller verkligen med dig Kamilla om att det gav där där extra myskänslan! Snart åker vi ner till Gotland, ska bli kul att träffa pappa, syster och Sigrid!! Hennes första födelsedag ska firas!!

    God fortsättning önskar jag med! KRAM


    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Emil 2008-05-20 ღ ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • Jenny Vendéla

    Hej på er min vänner,

    Så var vi då inne på årets sista dag. Håll med om att 2008 har sprungit förbi. Otroligt händelserikt dock

    Elise magsjuka avlöstet lite käckt av feber på julafton, feber som vägrade ge med sig så vi åkte på ett litet besök till vårdcentralen i måndags och lillgumman har fått sin första öroninflammation, tjoho vilka dagar vi har haft med feber ont ont och jobb för att få i henne penicilinet. Dessutom har vi hela huset fullt av vänner så man vet att man lever om man säger så...

    Magen den växer och jag är betydligt större nu än vad jag var med Elise. Nu är jag förövrigt inne i vecka 29 och det var vid denna tid när jag väntade Elise som första blödningen kom. Men jag är hoppfull och försöker att inte grotta ner mig i gammal fakta. Fogarna håller sig i schackt men sammandragningarna har börjat bli fler och ibland så får jag stanna upp och andas.

    Ha en riktigt bra kväll och ett gott nytt så hörs och förhoppningsvis ses vi nästa år.

    Många kramar.

  • PitraPi

    God fortsättning på det nya året tjejer!!

    Vi hade en skön hemmakväll med vänner igår. Åt god middag, drack skumpa, spelade spel (så det kan låta, vi skulle köra singstar men en liten kille sov lite oroligt i rummet bredvid tv:n) och såg på massa fyrverkerier. Jag gick och la mig straxt efter 03 men hade svårt att somna då Henrik var kvar uppe med en kompis till 05. Så idag är vi lite trötta allihopa...

    KRAM


    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Emil 2008-05-20 ღ ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • MillanoFilip

    Hej och Gott nytt på er alla!!!

    Ja fy för öroninflammation. Molly har ju haft en gäng såna. Men kåvepenin finns ju i en massa bra och smarriga smaker som brukar funka. (fast sist hon hade det frågade de inte om smak utan bara gav henne kakao/citron....helt hemsk smak tom jag fick kväljningar när jag luktade på det...inte kul.)

    Hoppas hon klarar sig undan upprepade öroninflammationer bara!!

    Härligt med stor, rund o go bebismage!!! Vi får väl hålla tummarna för att de magiska veckorna går snabbt förbi. Inte långt kvar nu!

    Vi hade också en bra nyår...blir dock mer livat ju äldre barnen blir... firade med två andra barnfamiljer så det var full fart kan man säga och alla barnen var uppe tills de mer eller mindre däckade...vid 22 nånstans...men Molly hade svårt att sova borta så hon vaknade efter nån timme och var uppe till 00,30 och käkade ostbågar en stund..sen kunde hon inte sova för det var alldeles för mycket smällare som lät...så jag fick snällt gå o lägga mig jag med....tråkigt då men skönt dagen efter...

  • PitraPi

    Igår hade vi värsta värsta läggningen ever, tog 2,5 timme från välling till Emil däckade i min famn. Han är helt ojämn i läggning och nattsovning nu sen ca 3 veckor, jag tippar på att det är tänderna som spökar men vill egentligen bara ha en orsak till stöket... Håller tummarna hårt för att det går över snart!

    Här har vi 9 minusgrader så vi tänkte stoppa i oss lite lunch nu och sen ge oss ut på en promenad.


    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Emil 2008-05-20 ღ ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • londonkarin

    God fortsattning pa det nya aret!

    Vad trist med oroninflammation, det ar det sista man vill speciellt under jul/nyar. Hoppas Elise mar battre!

    Vi hade en bra jul nere hos Neils foraldrar, blev mkt. mat och dryck! Nyarsafton firade vi med 2 andra par, bada gravida sa det blev en ganska lugn tillstallning. Gick och la oss runt 1.30 och redan 5.30 var Alice klarvaken sa vi var lite trotta vi med igar.

    Jenny/Petra - hur gar det med era smattingars eksem?
    Vi var till doktorn imorse och Alice fick en hel kasse salvor samt flytande medicin som hon ska bli lugn av pa kvallen. Tycker inte alls om att pumpa i henne en massa mediciner men kan det hjalpa sa ar det vart det!

    Neil ar ledig idag sa vi grejar for fullt har hemma idag. Vi flyttar ju 16 Jan. sa det ar packning som galler. Imorgon aker vi till Sverige, ska bli super skont. Ska aven spendera nagra dagar i Safsen for lite skidakning med mina foraldrar, brorsa och hans familj.

    Ha en bra helg! (kanns som det har varit helg i flera veckor nu :o)

  • PitraPi
    Karin: enligt vår BVC så är det torra fläckar Emil har, av den torra och varma luften inomhus. De har blivit enormt mycket bättre och nu är han nästan bara torr kring armbågarna. Vi smörjer med Miniderm (en receptfri salva från apoteket) en till två gånger om dagen. Jag oljade in honom en del också men det tyckte BVC jag skulle sluta med då oljan kunde lägga sig uppå huden och ge motsatt effekt. Viktigt, berättade hon också, är att inte smörja för nära inpå att man ska gå ut. Krämen kan då göra huden kall och förvärra det torra.

    Ja, visst har vi varit lediga länge!! Det känns som om jag nästan glömt bort hur det är att vara mammaledig "på riktigt" och nu myser vi hela familjen - så härligt!
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Emil 2008-05-20 ღ ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • PitraPi

    Jenny: är det inskolning av Elise den här veckan?

    Henrik började jobba i onsdags och jag njuter ännu av vår långa ledighet tillsammans - så skönt det varit!! Emils första tand visade sig för ett par dagar sen så förhoppningsvis ska sövandet och sömnen bli lite bättre, hoppas jag.


    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Emil 2008-05-20 ღ ♥ ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Gamla Borlängebruttorna nu med bebisar...