• Harling1985

    Noter.. Älskad från första stund....

    Åh, en vecka till min lilla flicka ska begravas.. Och vi och många med oss har verkligen letat, och jag börjar verkligen drabbas av panik nu..
    Jag vill inte ändra på nått.. Jag vill att hennes begravning ska vara så som jag tänker den i huvudet..
    Det är barnsligt hur noga jag är just med detta kanske, för hade det handlat om nått annat så hade jag kanske kunnat plockat bort, eller ändrat nått...
    Men detta är ju verkligen det sista jag kan göra för min lilla prinsessas skull...

    Någon som har nått förslag på var jag kan hitta noterna till låten Älskad från första stund, av Peter Lemarc??

    Hoppas på något bra förslag...

    MVH Elin med familj...

  • Svar på tråden Noter.. Älskad från första stund....
  • Sara Li

    Så ledsen jag är för er skull. Här är texten med ackord i alla fall, kanske någon kan kompa den med gitarr?

    Älskad från första stund
    [D]Alldeles nyss
    Prinsessa av september
    Bar jag dej i min famn
    Genom spruckna nätter med varsamma händer
    Viskade jag ditt vackraste namn
    Jag ville [Bm]fylla dej med drömmar
    Måla en himmel så [D]blå
    Jag ville ha dej att tro att allt du önskar kan du [D/F#]få [A]

    Om det [A]ändå hade [G]räckt med bara min kärlek till [D]dej
    Den är [G]större än du tror
    Större än kärleken [D]själv
    För när du steg [G]ner på [A]denna [A/G]jorde[D]rund
    Var du [Bm]älskad från [G]första [D]stund
    [Bm]Älskad från [G]första [D]stund

    [D]Det gör mej så ont
    Prinsessa av september
    Att möta din skräckslagna blick
    Se dej famnad av en sorg som bara du känner
    Och glida iväg från det lugn som är ditt
    Är det [Bm]jag som har lärt dej att måla dina oros[D]moln?
    Har jag kramat dej för hårt, säg nåt så jag kan för[D/F#]stå [A]

    Om det ändå hade räckt med bara min kärlek till dej...

    [D]Jag säger ditt namn
    Prinsessa av september
    Du stänger din dörr igen
    Det kommer en dag då himlen återvänder
    Men du kan inte se den än
    Och fast min[Bm]oro för dej är nånting jag inte rår [D]på
    Måste jag släppa din hand och se dej villande [D/F#]gå [A]

    Om det ändå hade räckt med bara min kärlek till dej...

  • elinville

    Åå, den är så fin! Mkt bra val! Jag sätter mig genast in i uppgiften och ska leta som en galning! Klart begravning ska bli som du tänkt dig!


    Maja 070703
  • Harling1985

    Sara Li skrev 2008-10-13 19:34:12 följande:


    Så ledsen jag är för er skull. Här är texten med ackord i alla fall, kanske någon kan kompa den med gitarr?Älskad från första stund[D]Alldeles nyssPrinsessa av septemberBar jag dej i min famnGenom spruckna nätter med varsamma händer Viskade jag ditt vackraste namnJag ville [Bm]fylla dej med drömmarMåla en himmel så [D]blå Jag ville ha dej att tro att allt du önskar kan du [D/F#]få [A]Om det [A]ändå hade [G]räckt med bara min kärlek till [D]dej Den är [G]större än du trorStörre än kärleken [D]själv För när du steg [G]ner på [A]denna [A/G]jorde[D]rund Var du [Bm]älskad från [G]första [D]stund[Bm]Älskad från [G]första [D]stund[D]Det gör mej så ont Prinsessa av septemberAtt möta din skräckslagna blickSe dej famnad av en sorg som bara du kännerOch glida iväg från det lugn som är dittÄr det [Bm]jag som har lärt dej att måla dina oros[D]moln? Har jag kramat dej för hårt, säg nåt så jag kan för[D/F#]stå [A]Om det ändå hade räckt med bara min kärlek till dej... [D]Jag säger ditt namnPrinsessa av september Du stänger din dörr igenDet kommer en dag då himlen återvänder Men du kan inte se den änOch fast min[Bm]oro för dej är nånting jag inte rår [D]på Måste jag släppa din hand och se dej villande [D/F#]gå [A]Om det ändå hade räckt med bara min kärlek till dej...
    Åh tack!!!

    Får väl hoppas att det finns någon som klara av att spela gitarr om jag inte hittar noterna...

    Tack igen...
  • Harling1985
    elinville skrev 2008-10-13 19:36:24 följande:
    Åå, den är så fin! Mkt bra val! Jag sätter mig genast in i uppgiften och ska leta som en galning! Klart begravning ska bli som du tänkt dig!
    Åh, tack!!.. Mmm, den känns verkligen som såå rätt för våran lilla prinsessa... men det verkar inte finnas några noter någonstans...
    men tack för att du vill hjälpa till att leta...
    Det är så svårt att tänka om i detta läget, varje liten motgång känns som jääätte stor...
  • Mamisita

    Beklagar att ni inte fick behålla er dotter. Tycker inte alls att du är barnslig, en sådan sak kan vara sååå viktig.
    Vi spelade den sången vid vår lilla tjejs minnescermoni, tycker texten är så fin. Kan tyvärr inte hjälpa dig med noter, då jag inte hittat några nu när jag letade men du kanske kan maila till "hans sida" de kanske kan hjälpa dig? Många kramar

    www.lemarc.se/

  • Harling1985
    Mamisita skrev 2008-10-13 20:12:53 följande:
    Beklagar att ni inte fick behålla er dotter. Tycker inte alls att du är barnslig, en sådan sak kan vara sååå viktig.Vi spelade den sången vid vår lilla tjejs minnescermoni, tycker texten är så fin. Kan tyvärr inte hjälpa dig med noter, då jag inte hittat några nu när jag letade men du kanske kan maila till "hans sida" de kanske kan hjälpa dig? Många kramarwww.lemarc.se/
    Beklagar att ni inte heller fick behålla eran flicka...

    Å, jaa visst är texten fin, å våran lilla Tindra är ju född i september, våran lilla prinsessa av September.. Så det känns verkligen viktigt att få med denna...
    Hittade inget "kontakta oss" på lemarcs sida, men skrev i gästboken förut, och hoppas på att någon ser som vet...

    tack så jätte mycket för att du skrev!!!
  • Mamisita

    Tack, ja kände samma sak ang prinsessan av september då även vår Maj föddes då. Kom på du kanske kan fråga en kantor (eller annan musik kunnig) om hjälp, de brukar ju vara duktig på noter mm. H*n kanske kan ta ut låten om de får lyssna på den? Hoppas verkligen det löser sig.

  • ODS

    Åh, vilken fin låt, måste väl "passa" för er lilla Tindra.
    Hoppas ni hittar noterna.

    kram

  • Jenny Li

    Kikade in och lämnar en stor styrkekram till dig/er.Kram Jenny

Svar på tråden Noter.. Älskad från första stund....