• Gulla

    Hur är det att bo i Marieberg, Örebro?

    Blir jätteglad för alla åsikter kring Marieberg, gärna av personer som bor där/känner någon som bor där. Vi bor nu i Ladugårdsängen, men är allt lite sugna på att flytta till hus. Marieberg känns som ett bra alternativ.

  • Svar på tråden Hur är det att bo i Marieberg, Örebro?
  • Gulla

    Ja busstiderna var sämre än jag trott. Man får väl hoppa på kumlabussen i värsta fall,

    nån annan?

  • Linnea och Hillevi

    Ska ni köpa hus så kan jag kan varmt rekommendera Lundby istället för Marieberg. Lundby ligger mycket närmare stan och är ett jättefint, barnvänligt villaområde! Glad
      I Lundby bor det mestadels svenska barnfamiljer (och några pensionärer). Fina strövområden, bra dagis och skola, nära till skogen och ängar. Är själv uppväxt där som barn och bor nu i villa där med min lilla familj. Bättre och barnvänligare område i Örebro får man leta efter! Har tidigare även bott i en bostadsrätt i Hovsta och sedan en mindre villa i Adolfsberg, men inget av dessa områden tycker jag slår Lundby!

  • Hanniz82

    Jag skulle rösta på marieberg;) flyttade själv från Ladugårdsängen till adolfsberg i somras och trivs jättebra (adolfsberg är också ett tips;)) Jag har bekanta som bor i marieberg och de trivs jättebra! Ska man dessutom köpa hus är det ett bättre område att satsa på då det byggs mycket nytt i tex lindhult och det då antagligt kommer höja områdets värde..

Svar på tråden Hur är det att bo i Marieberg, Örebro?