• mormor 1965

Dildo till tonåring??

Min 15 åriga dotter lånade i smyg min dildo... Piinsamt!!!
    Hittade den i hennes låda och var förstås tvungen att ta upp saken. Hon hade velat prova att stoppa in nåt och för att tänja ut "hålet". Hon är oskuld och har pojkvän sedan 5 månader. Jag grälade och sa att det är jätteohygieniskt att ta andras. Då bad hon att få en egen. Ska jag nu köpa henne en egen? Känns jättekonstigt!!

• Svar på tråden Dildo till tonåring??
  • Lovlinesss 3

Om man inte har sexleksaker så tar man gärna till andra saker som liknar, och då kan man lätt göra illa sig där nere.

• JeanneDArc

usch vad taskigt att hon tog din tänker jag. Fast om hon vill ha en egen så tycker jag hon ska få det, det är hennes kropp och hennes val hur hon tillfredställer sig. Hon börjar bli stor och är ju faktiskt tom byxmyndig nu. Ge henne pengar att köpa en för själv i butik (har inte apoteket fått in sexleksaker föresten?) eller låt henne beställa en från nätet. Det kan ju vara värt pengarna för att slippa dela med sig av din om inte annat

• MammaHela

jag skulle hellre köpa en dildo till min dotter som är i bra anpassad storlek, än att hon skulle exprimentera med andra saker som inte är gjora för att att stoppa in i slidan.

jag vet vad jag gjorde i den åldern.....

• mormor 1965
    MammaHela skrev 2008-10-24 15:03:21 följande:
    jag skulle hellre köpa en dildo till min dotter som är i bra anpassad storlek, än att hon skulle exprimentera med andra saker som inte är gjora för att att stoppa in i slidan.jag vet vad jag gjorde i den åldern.....
    Haha, det finns ju morotter och stearinljus...minns vad vi holl pa med i den aldern! Skamt a sido, kanske min lilla tjej behover en liten lagom dildo. Hon sager sjalv att det ar 18 ars grans pa att kopa dem.
    Vi far val avvakta och se!!
    Hm, konstig dator det har, fattas vissa bokstaver som ni ser!
  • LindaSundberg

Jag skulle aldrig i livet köpa en sexleksak till min dotter någon måtta får det vara. Skulle hon säga till mig att hon vill tänja sig och sådär, skulle jag genast ha sexochgravid snack med henne och ge henne kondomer..
    Och skulle jag haft sexleksaker hemma skulle jag för bövvelen haft dem undangömda så barn inte hittar dem, nee usch. Och hur fasen kan den flickan ens komma på tanken att använda samma som sin mamma använder. Otroligt, otroligt äckligt! Vill hon ha sexleksaker får hon bli torr bakom öronen och ha råd att köpa grejer själv!

• lena86

jag håller med henne jag med... om va man kan stoppa in..
    Tror jag skulle heldre som mamma se att hon har en dildo..
    tycker de inte konstigt av en 15 år börja upp täcka sin kropp bara tänka vad du själv gjorde när du va 15 var de samma sak;)...
    de är 18årsgräns på sexleksaker.

mormor 1965 skrev 2008-10-24 21:14:58 följande:

Haha, det finns ju morotter och stearinljus...minns vad vi holl pa med i den aldern! Skamt a sido, kanske min lilla tjej behover en liten lagom dildo. Hon sager sjalv att det ar 18 ars grans pa att kopa dem.Vi far val avvakta och se!! Hm, konstig dator det har, fattas vissa bokstaver som ni ser!
  • yaaniz

Ja du man gör nog mycket dumt och äckligt när man är kåt ;)

Till TS!

Ge henne pengar och visa henne en sida på nätet och be henne beställa en genom ditt namn då om det nu är 18års gräns? Finns massa nya på tradera oxå, där är det ingen ålder, om det nu inte är det på tradera?

LindaSundberg skrev 2008-10-24 21:43:03 följande:
    Jag skulle aldrig i livet köpa en sexleksak till min dotter någon måtta får det vara. Skulle hon säga till mig att hon vill tänja sig och sådär, skulle jag genast ha sexochgravid snack med henne och ge henne kondomer..Och skulle jag haft sexleksaker hemma skulle jag för bövvelen haft dem undangömda så barn inte hittar dem, nee usch. Och hur fasen kan den flickan ens komma på tanken att använda samma som sin mamma använder. Otroligt, otroligt äckligt! Vill hon ha sexleksaker får hon bli torr bakom öronen och ha råd att köpa grejer själv!
  • SilverEmma

Jag köpte själv min första på nätet när jag var 16, hade nog skaffat en tidigare om jag vågat...

Be henne välja ut en på nätet & köp en till henne, bättre det än att hon lånar din eller exprimenterar med andra saker som sagt!

Köp lite kondomer till henne när ni ändå beställer, en 15-åring som har stadig pojkvän sedan 5 månader? Det är kanske bara en tidsfråga...

Lycka till!

• Anette Olsson

Hej!
    Det känns lite för personligt att skriva detta om sin dotter och sedan dessutom ha en bild i sin presentation.
    Av hänsyn till henne tycker jag att du borde ha lagt detta som anonym.
    Hälsningar Anette

• solskina

Min dotter fick en, för något år sedan. På egen begäran :)
    Jag beställde en tror det var ellos!! En liten behändig sak.

Anledningen var att hon trodde att det var fel på henne.
    Vi gick även gemensamt till ungdomsmottagningen i den vevan.
    Hon var 15 år.

Vi har i våra familj en öppen relaktion till sex. Det betyder att vi pratar om det med varandra. Kanske inte vid matbordet, men hon kan lika gärna prata med pappa som mig om killar, känslor mm.

• JeesicaS

har bara läst första sidan så vet ju inte om nån annan redan skrivit det jag skriver.
    Jag tycker hon ska få en. det är ju naturligt att vilja exprimentera med sånt. Däremot kan hon inte köpa en själv, det är 18 års gräns på att köpa sexleksaker.
    Det bästa är nog att inte göra en så stor grej av det
    även om det nog känns väldigt konstigt som mamma.
    önskar att jag hade en så bra relation med min mamma att jag
    hade kunnat berätta och prata om sånt.

• Queen70

Tycker i alla fall att det är helt fantastiskt att ni har en så öppen och avslappnad relation att din tonårsdotter faktiskt vågar be dig att få en egen dildo. Vilket enormt förtroende hon har för dig. Var rädd om det!!!

Hon har bett dig om hjälp med nåt så känsligt och det vore absolut att svika det förtroendet att inte hjälpa henne med det.

Bättre en dildo än allt annat hon kan tänkas stoppa in..

• Queen70

Jamen gud ja....

TS, du kan INTE hänga ut din dotter på detta viset....

Airlee skrev 2008-10-24 13:33:10 följande:
    Förlåt om det här blir fel men jag undrar lite försiktigt om det verkligen är okej att skriva om såna här intima saker i din dotters liv på en sajt där du inte är anonym, och där du dessutom har henne på bild?
  • BimBim o Knorrans Mamma

mormor 1965 skrev 2008-10-24 13:27:16 följande:

Min 15 åriga dotter lånade i smyg min dildo... Piinsamt!!!Hittade den i hennes låda och var förstås tvungen att ta upp saken. Hon hade velat prova att stoppa in nåt och för att tänja ut "hålet". Hon är oskuld och har pojkvän sedan 5 månader. Jag grälade och sa att det är jätteohygieniskt att ta andras. Då bad hon att få en egen. Ska jag nu köpa henne en egen? Känns jättekonstigt!!
    Ja det tycker jag du ska göra. Eftersom hon annars kanske kan ta andra saker som då kan bli farligt..
    men var schysst o köp en med vibrator
    Det kommer hon nog ändå vilja ha sen. hihi
    Sen tycker jag det är helt otroligt bra att ni kan prata om sånt tillsammans! Hade då ALDRIG vågat be min mamma eller pappa om en dildo när jag var 15. hade ju dött av pinsamhet
  • buffybus

tror TS själv väljer om hon skriver här oanonymt.. det är ju hennes dotter så hon bestämmer ju faktiskt själv!! hehe

Jocke+André älskar er mest av allt!!
  • Queen70

Konstigt argument. Jag ifrågasätter ju om det är ok att hänga ut känsliga detaljer om en annan person som befinner sig i en känslig ålder, när denne dessutom finns på bild. Det är ABSOLUT inte ok för mig.

buffybus skrev 2008-11-21 21:26:23 följande:
    tror TS själv väljer om hon skriver här oanonymt.. det är ju hennes dotter så hon bestämmer ju faktiskt själv!! hehe
  • Liona

Absolut det tycker jag att du ska göra
    Vad kul att ni har en sån pass öppen relation, det hoppas jag att jag också får med min dotter.

• Missundies

Fy fan, hur kan du göra såhär mot henne? Jag tycker inte du har någon rätt att skriva såhär om henne när du har bild ute på henne och allt. Usch, hade du varit min mamma hade du kunnat dra åt helvete just nu.

Svar på tråden Dildo till tonåring??