• Mi Pi

    Singel och börjar längta efter barn

    hejsan

    Som rubriker säger....är singel o ser kompisarna runt omkring börja få barn och stadga sig. Har själv inte haft några längre förhållanden och känner den där "klockan". Någon annan i samma sitts?

  • Svar på tråden Singel och börjar längta efter barn
  • DiamondsandRust

    amalie79 skrev 2008-12-21 11:46:51 följande:


    Här är en till... försökte bli gravid med exet men vi gjorde slut innan vi kom till skott så att säga! :) jättesvårt att gå från att ha bestämt sig för barn till ingenting alls! tänker i banorna att skaffa barn själv, är dock mer inne på om det går att göra en överenskommelse med någon trevlig kille som spermadonator (den jag hade i åtanke tackade dock artigt nej : ))
    Jag och mitt ex planerade också barn, men sen tog det slut och jag kände fortfarande samma starka längtan efter barn! Så nu hoppas jag att senaste besöket i Danmark ska ha tagit sig
  • Lorii

    Jag och mitt ex försökte också att få barn. Vi var ihop i 4,5 år och försökte få barn det sista halvåret som vi var tillsammans.

    När det tog slut mellan oss för tre år sedan så kände jag starkt att nu får jag skaffa hus och barn själv.. eller så kommer jag att bli fast med nån präktig surputt till introvert karl som jag egentligen inte vill leva med.

    Nu har det alltså gått tre år sedan det tog slut och jag har fortfarande inte hittat någon som jag vill leva med. Men min barnlängtan finns kvar. jag tänkte ge singellivet ett år till. Leta vidare och fundera på saken. Om jag fortfarande inte hittat en kille efter 4 år som singel så tänker jag överväga att köpa hus själv och inseminera mig i Danmark.

  • Lorii

    Jag vill ju ha många barn!! 3-4 stycken.. och då kan jag ju inte vänta hur länge som helst med att börja försöka.

  • DiamondsandRust

    Lorii skrev 2008-12-22 19:08:33 följande:


    Jag ska hålla tummarna för dig Diamondsandrust
    Tack Lorii!

    Jag vill också ha många barn! En stor familj, och ja helst så vill jag ha en man som en del av den familjen, men just nu är barn viktigast...
  • Polargirl

    Ingen som funderar på att fixa det hela privat? Hitta på nån trevlig kille som är villig att dela med sig av sina celler och så... bara det liksom? Inga andra krav från någons håll. Båda anonyma för varandra.


    I tried sniffing Coke once but the ice cubes got stuck in my nose.
  • Mi Pi

    oj, den här tråden tog en helt annan väg än vad jag anade :) Jag hade inte alls insemination och liknande i tankarna. Visst längtar jag efter barn men än så länge är inte längtan så stark att jag vill klara av det själv.

  • Polargirl
    Mi Pi skrev 2009-01-02 11:04:25 följande:
    oj, den här tråden tog en helt annan väg än vad jag anade :) Jag hade inte alls insemination och liknande i tankarna. Visst längtar jag efter barn men än så länge är inte längtan så stark att jag vill klara av det själv.
    Nej det är klart, man vill ju helst ha nån vid sin sida att dela glädjen (och även det jobbiga) med... men om den där "nån" inte kommer då och åren bara går?
    I tried sniffing Coke once but the ice cubes got stuck in my nose.
  • Mi Pi

    jo jag vet...har dock haft en mysig helg med en underbar kille....tyvärr bor han på andra sidan jorden. var bara i sverige på genomresa....typiskt

  • Xtra

    Polargirl, man kan även göra som jag - fråga runt bland killkompisarna. Nu har ÄNTLIGEN min närmaste killkompis börjat fundera på saken, så han och jag kommer ev. att skaffa barn ihop eftersom vi båda är singlar och båda är 30+. Håller tummarna för både dig och mig själv!

    Fast i det här fallet blir det ganska lätt tror jag, för vi umgås så gott som dagligen och sover över hos varandra fler nätter i veckan än vi sover på varsitt håll. Vi gör allt tillsammans - nästan. Så att skaffa barn ihop kändes för mig ganska snart ganska naturligt, men för honom tog det tid att vänja sig vid tanken.

  • MatsAtari

    Längtar också efter barn, men man måste ju ha någon att skaffa det med.
    Funderar på att ringa ut bland mina kvinnliga bekanta, men veti fan. Vet inte om man blir så poppis då.

  • Polargirl
    MatsAtari skrev 2009-01-18 12:00:49 följande:
    Längtar också efter barn, men man måste ju ha någon att skaffa det med.Funderar på att ringa ut bland mina kvinnliga bekanta, men veti fan. Vet inte om man blir så poppis då.
    Det är ju tyvärr mycket svårare för en barnlängtande kille att skaffa barn, och än så länge är ju inte surrogatmammor lagliga i Sverige.
    When you?re as great as I am, it?s hard to be humble.
  • utlandssvensk75

    visst, men barnlängtande killar har biologin på sin sida om de inte ännu har träffat en tjej att bilda familj med.
    man kan bli pappa även om man är 50. har ett sådant falla i min närhet. kvinnan i frågan var naturligt mycket yngre.


    Polargirl skrev 2009-01-19 20:38:47 följande:
    Det är ju tyvärr mycket svårare för en barnlängtande kille att skaffa barn, och än så länge är ju inte surrogatmammor lagliga i Sverige.
  • Polargirl
    utlandssvensk75 skrev 2009-01-19 22:56:25 följande:
    visst, men barnlängtande killar har biologin på sin sida om de inte ännu har träffat en tjej att bilda familj med.man kan bli pappa även om man är 50. har ett sådant falla i min närhet. kvinnan i frågan var naturligt mycket yngre.
    Jovisst, men man kanske vill bli en hyfsat ung pappa?
    When you?re as great as I am, it?s hard to be humble.
  • MatsAtari

    Polargirl skrev 2009-01-19 20:38:47 följande:


    Det är ju tyvärr mycket svårare för en barnlängtande kille att skaffa barn, och än så länge är ju inte surrogatmammor lagliga i Sverige.
    Hade väl inte tänkt mig något sådant heller.
    Funderar på att fråga några bekanta som blivit några över 30 och som fortfarande är singlar. Vet dock hur poppis man skulle bli om man frågar det.

    En annan ide (Vid sidan av att träffa den rätte.) Har väl varit att donera, men de två gångerna jag gjort det har det inte blivit någonting.
Svar på tråden Singel och börjar längta efter barn