• carpe diem

    Ska det ta så lång tid.....

    Jag e så arg och förbanad.

    Exakt idag e det 3 månader sen vi födde vår ängel Marco.
    Då min moderkaka lossna helt så tog de ca 10 rör med blod på mig och skicka iväg moderkakan till patologen i Lund för att analysera den.
    Har än idag inte fått svar på mina prover.
    Börjar bli så jävla arg på detta nu så snart går jag till tidningarna för så hät anser jag inte att man får behandla någon som mist sitt barn.

    Har pratat med min underbara läkare och kuratorn. De gör allt för att skynda på patologen, men får bara till svar att de är underbemanade.

    Jag har full förståelse att min moderkaka inte prioriteras så högt då de finns patieneter i livet som går före då de ka n handla om deras liv eller nått. Men nu får det räcka för vi försöker ju få barn igen, Som har varit okej från alla inom sjukvården som vi har frågat.

    Men nu börjar man ju bli osäker om man vill fortsätta försöka innan man fått sina provsvar.
    Vår bm misstänker att det kan vara blodproppar.
    Men om det nu är det så kanske man behöver blodförtunnande nästa graviditet. När börjar man då med det.
    Ja vi kanske inte får lov att börja med något om inte kläkaren har fått svar på proverna än.

    Vad fan ska man göra.
    Hur lång tid tog det för er att få era provsvar?

    Behövde bara skriva av mig e så besviken.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-08 10:07
    Har nu pratat men en kvinna på förtoendenämnden för att höra vad de unde hjälpa mig med.
    För jag ringde faktiskt sjukvårds rådgivningen för att höra om man kan kräva vårdgarantin på provsvar och då hänvisa hon mig till förteoendenämnden. Så nu får ja ge den tjejen där som e kordinator ett tag på att försöka luska ut vad det är som dröjer.
    Håller uppdaterade med vad som händer.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-12 09:13
    Så nu har vår kurator ringt och sagt att det har kommit preliminära svar från patologen i lund. så nu väntar vi bara på att läkaren ska ringa när han sett dem så vi kan få svar.

  • Svar på tråden Ska det ta så lång tid.....
  • Kattis1

    Beklagar så att er lilla Marco inte fick stanna hos er.
    Sjukvården kan vara så seg ibland, men jag hoppas att ni snart får ett besked och ett positivt sådant också!
    Ge inte upp!
    Styrkekramar!!!

  • jea1

    Jag vet inte hur dom gör när dom kollar moderkakan men det kanske är så att dom måste odla vissa saker från blodet för att komma fram till ett svar.
    Vi skickade iväg våran Ville för obduktion och har inte fått något svar ännu för att vissa prover kunde ta upp till ett halvår att odla på.
    Jag tycker också att det är jättejobbigt att vänta på svar då vi helst av allt skulle vilja prova igen, men jag är jätterädd att det är något som skall kunna upprepas.

    Styrkekramar till dej!

  • merica

    Ush det är jobbigt att bara vänta..Men ge inte upp!!!
    Hoppas ni snart får svar.


    Många kramar Therese


    Änglabarn
  • chablis

    Carpe diem
    Beklagar det som hänt er mer än jag kan uttrycka. Förstår er frustration helt.
    Förlorade själv en liten tjej vecka i vecka 20 nu i september och har inte heller fått svar från patologen om moderkakan. Däremot de andra proverna. Men det det dom stör mig mest är att tydligen är det jätteviktigt hur moderkakan tas om hand för att prover om ex blodproppar skall var tillförlitliga och detta sker tydligen väldigt sällan vid sådana förlossningar.
    För när man bryter tillföseln till moderkakan så bildas det lite proppar automatiskt och tydligen är det sen svårt att skilja vad som hänt vid avskiljandet och om eventuellt innan. Jag hoppas du hade mer proffsomhändertagande än jag, jag hade en trött barnmorska som la moderkakan i ett fat och lät den stå ett bra tag.
    Det är säkert inget fel som hindrar er från att försöka igen!!!
    LYCKA TILL Massa kramar en som förstår

Svar på tråden Ska det ta så lång tid.....