• Sanda

    Syskonmaffian!

    Här hänger vi med storasyskon på ungefär 3 år och småsyskon på ungefär 1 år.

    Vi är:
    * Jillsan80: Bianca 050920 & Felix 070411 & Benjamin 080507, bor på Åland, Finland * Sanda: Adrian 060206 & Agnes 070413. Bor i Stigen, Dalsland
    * BooBoo: Vilhelm 051014 & Puma 070730. Bor i Sala, Västmanland
    * Underbara Ungar: Axel 050920 & Enya 070824. Bor i Skara, Västra Götaland.
    * Frida27: Nemo 051229 & Romeo 070826. Bor i Partille (Göteborg)
    * BetongMorsa: Felicia (bonusdotter) 000605, Tilda 050930 & Nike 070828. Bor i Hallstavik, Uppland
    * Timmerbacka:Linus 051127 & Mijo 070908. Bor i Göteborg
    * Gurra: Alexandra 040318 & Beatrice 060121 & Christina 071004 Bor i Enebyberg (Sthlm)
    * Cirkuspuman: Nova 041122, Noel 060204 & Nelly 070823 Bor i Bålsta (utanför Sthlm)
    * Emilia82: Julina (bonusdotter) 991227, Tuwa 060331, Corinne 071105. Bor på Åland.

    Gamla trådar:

    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m35070372.html (7)

    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m32513378.html (6)

    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m29573442.html (5)

    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m26681615.html (4)

    www.familjeliv.se/Forum-11-220/m23572034-78.html  (3)

    www.familjeliv.se/Forum-11-220/m20530392.html (2)

    www.familjeliv.se/Forum-11-220/m17613361.html (1)


    Adrian 060206 Agnes 070413 = Kärlek
  • Svar på tråden Syskonmaffian!
  • timmerbacka

    Linus e sjuk Igen Skrikandes
    Dagmamman sa att han varit xtra mkt snubblig idag...(han är sån när han är sjuk)..men annars märkte hon inget på honom. Han åt 2 stora portioner till lunch + pannkaka till mellis..(det gör han ju inte när han är sjuk)..

    När jag hämtade honom så tyckte jag inte att det va nåt konstigt..
    Sen när vi kom hem så bröt han ihop på golvet i hallen...
    en kort stund efter kom pappa hem... Linus va fortfarande helt knäckt (av nån anledning)..

    Kent kände på honom - tog tempen.. 39,7 i feber.......

    Jag vill inte va hemma.........det är K R I S på jobbet....det är lika mkt KRIS på Kents jobb..men han tjänar mer än mig så......det blir jag som får vabba i morgon!


    timmerbacka.blogspot.com/ .....Linus 2005 - Mijo 2007
  • Sanda

    ja det ställer till det så jäkla mycket när dom är sjuka men va sjutton ska man göra liksom!

    Här försökte vi få Adrian att äta kvällsmat, han äter ju inget sånt. vi har provat ALLT!! han åt liiite yoghurt men det var det. om dom bara kunde äta smörgås!!! hade underlättat så mycket, hur ska vi nu göra i natt liksom, han lär vakna hungrig!


    Adrian 060206 Agnes 070413 = Kärlek
  • timmerbacka
    Sanda skrev 2009-02-05 19:23:12 följande:
    ja det ställer till det så jäkla mycket när dom är sjuka men va sjutton ska man göra liksom!Här försökte vi få Adrian att äta kvällsmat, han äter ju inget sånt. vi har provat ALLT!! han åt liiite yoghurt men det var det. om dom bara kunde äta smörgås!!! hade underlättat så mycket, hur ska vi nu göra i natt liksom, han lär vakna hungrig!
    gillar han blåbärsoppa/nypon??
    låt han dricka det istället för välling...
    Annars är det väl ? bara rostad macka & socker vatten som dämpar kräkningar..
    timmerbacka.blogspot.com/ .....Linus 2005 - Mijo 2007
  • timmerbacka
    Sanda skrev 2009-02-05 19:23:12 följande:
    ja det ställer till det så jäkla mycket när dom är sjuka men va sjutton ska man göra liksom!Här försökte vi få Adrian att äta kvällsmat, han äter ju inget sånt. vi har provat ALLT!! han åt liiite yoghurt men det var det. om dom bara kunde äta smörgås!!! hade underlättat så mycket, hur ska vi nu göra i natt liksom, han lär vakna hungrig!
    gillar han blåbärsoppa/nypon??
    låt han dricka det istället för välling...
    Annars är det väl ? bara rostad macka & socker vatten som dämpar kräkningar..
    timmerbacka.blogspot.com/ .....Linus 2005 - Mijo 2007
  • cirkuspuman

    Krya på er alla sjuka barn{#lang_emotions_flower}

    Jag har precis kommit hem från ett 80 min långt box pass innan det körde vi 75 min step up så jag är helt jäkla slut i hela kroppen nu!
    Jag har ju bytt gym så alla pass är ju lite olik de jag är van vid men det verkar toppen jag gissar på att lördag morgon kommer att bli olidlig med massa träningsvärk överallt men det är det värt!

    Nelly har fått feber igen nu på kvällen så jag försöker leta barnvakt till henne nu då jag skulle ha tränat självskydd på jobbet i morgon fm nu verkar det som om jag får skippa det och vara hemma istället...
    Ja ja..barnen går först, alltid!

    Nu ska jag sätta mig i soffan och varva ner och sedan duscha och sussa

    God natt!!!


    mammanmia.blogg.se ♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova-04 ♥ Noel-06 ♥ Nelly-07 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Sanda

    saftsoppa dricker han men inte nypon och blåbärs soppa tyvärr. kräsen som han är!! fick lite saftsoppa  när han la sig och peppar peppar har han inte kräkts igen!

    Nu är paketen inslagna och väntar på födelsebarnet imorgon Krister har köpt ingredienser för att göra en marängtårta men vi får ju se hur natten blir först!

    Nu ska jag bara avlsuta ett skolarbete sen ska det sovas!!

    Krya på lilla Nelly, säger som Timmer, vad dom kan ställa till det dom små liven

    Krya på Linus oxå!!


    Adrian 060206 Agnes 070413 = Kärlek
  • KikiBoo
    cirkus
    men jisses kvinna. step up e skitkul. Gick på det förut. Boxning har jag velat testa på lääänge nu..
    Såg i badhuset att man kan börja på aerobisdans tjofräs. Lät kul
    Själv har man vart duktig på gym ikväll..

    Ja alla sjuklingar får krya på sig.
    Hoppas att Adrian är pigg imorrn då på hans burpday

    Hej svejs..
    puvi.blogg.se -Vilhelm o51o14 & Puma o7o73o-
  • KikiBoo
    Grattis store killen på 3-årsdanSkrattande
    Hur mår Adrian idag då?

    Och hur mpr Linus?

    Och hur mår resten?
    puvi.blogg.se -Vilhelm o51o14 & Puma o7o73o-
  • KikiBoo

    jöj = öra . Pooma språk

    Puma moffar i majsplättar. Jag har inte fått en enda. Jag steker och hon äter upp allt efter dom blir klara. Griso

    O det bara vräääker ner snö härSkrikandes  Kidsen får åka pulka hem från dagis..


    puvi.blogg.se -Vilhelm o51o14 & Puma o7o73o-
  • timmerbacka

    Boo Linus hade fortfarande 39,5 i morse... önskade vi hade en öron temp för det blir en övertalningskamp varje gång vi ska temp i rumpan..(även om jag tycker dom är bäst på barn) Dåligt samvete för att jag är hemma idag (har Aldrig hänt innan! Men det va så mkt som skulle fixas o pratas om innan sportlovet som är nästa vecka. Men som Cirkus sa, barnen går först) Det inatt...å även denna gång får Linus va inne..förra gången det va snö va han också sjuk...stackars kille!!


    timmerbacka.blogspot.com/ .....Linus 2005 - Mijo 2007
  • KikiBoo
    sanda
    hihi.. så söt
    Skönt att grabben mår bättre. Spec på sin dag timmer
    Jag föredrar oxo rumptempen. Blir lite kirg o sprattel här oxo. Men det går..
    Köpte förut en napptemp. Tänkte att den vore perfekt. Men Ville ratade den. På den tiden då han va hooked på nappar. Men så nu ligger den bara o skräpar..

    Kokar potatis. Blir spättagratäng till middag.
    Gäller att försöka hålla Ville vaken typ 2 tim oxo..
    puvi.blogg.se -Vilhelm o51o14 & Puma o7o73o-
  • timmerbacka

    Min lillasyster kom o hälsade på..trots 39,5 i feber så piggnade Linus till när hon kom. "Åh, jag Älskar dig Kaysa. Tack du kommer till mig."
    Ibland är han bara så himla ur mysig...

    Igår när vi gick hem från dagmamman så sa han "mamma stanna vagnen!" Jag stannade och då gav han Mijo en bamsekram o puss....


    Sanda skrev 2009-02-06 14:42:49 följande:
    timmer; tycker aldrig örontempen stämmer tyvärr, adrian gillar det inte heller!booboo; full fart på han och vi andra mår bra oxå! Så nu är det nog äntligen över!!www.familjeliv.se/hem/sanda/video.php?v=f7o54...
    Fin video..

    Finns tydligen en pann termometer också, men jag har aldrig testat en sån. Vi har en på jobbet.
    timmerbacka.blogspot.com/ .....Linus 2005 - Mijo 2007
  • BetongMorsa

    Fin Adrian! Och grattis på stora dagen

    Vart en riktigt härlig dag. Imorse lämnade vi bara Nike på dagis, och hon såg riktigt konfunderad ut eftersom att vi alltid lämnar Nike efter Tilda men nu va ju Tilda med.

    Efter det blev det en 3km promis för mig o Tilda till Öppna Förskolan. Lite kul för både Boris o Clinton va där (krig på G?) hehe nee men det e två ungar som heter så....Boris e ryss (nähä)

    Men det va tung o dra vagnen, de hade inte plogat o snön va alldeles tung.

    Sen när vi kom hem fikade vi lite o sen kröp jag till sängs, tröttis
    Så jag e nästan nyvaken.

  • KikiBoo

    Ville slockna nyss mätt och belåten. Han käka fyra portioner spätta
    Jag tänkte att jag bara skulle plocka av bordet o sen läsa bok o göra han klar för sängen. Men hann inte det   Körde in tanborsten o borsta lite snabbt iaf..

    Skönt med tupplur morsan


    puvi.blogg.se -Vilhelm o51o14 & Puma o7o73o-
Svar på tråden Syskonmaffian!