Är jag en dålig förälder?
Hej! Jo det är såhär. När jag är ute och går med min barnvagn så får jag alltid så ner värderande blickar. Och sedan så får man alltid, alltid, ALLTID frågan; är det ditt barn? och när man svarar "ja" så kollar dem på en som att man vore dum i huvudet och oftast får man ett svar som "den måste vara jobbigt".
Men vadå? bara för att jag är ung är jag väl ingen dålig förälder? Bara för att jag är ung så betyder det inte att jag hänger på krogar och super skallen av mig, eller tex knarkar och skiter fullständigt i att jag har barn. för det gör jag VERKLIGEN INTE !!
Varför skulle inte jag som är 19 kunna sköta mitt första barn lika bra som en 40 åring skulle kunna med sitt?
jag menar, båda två har sitt första barn. det spelar ingen roll hur mycket barnvakt man varit sedan tidigare, erfarenheten kommer ju inte förrän när man har ett eget barn. i alla fall enligt mig.
och visst,mitt barn va inte planerat, men bara för det så är jag fan ingen dålig förälder. jag älskar min son mer än allt annat, och jag börjar bli jävligt trött på alla äckliga blickar och alla dumma kommentarer. AVUNDSJUKA SVERIGE, AVUNDSJUKA KALLAS DET!
Någon som håller med mig, och kanske känner likadant ?
Mvh Nadja