• naathalie

    GBS tog död på min dotter

    hejsan alla fick en jätte vacker dotter den 24 oktober 2008 och hon var helt frisk och jag gick över 4 dagar hon födes 16:13 men på natten vaknade jag och hon var helt död personalen försökte återuppliva henne men det var hopplöst dom tog prover och sånt och det visa ig vara GBS baktrien som var extremt agressiv hon hade det i hela blodet.är det någon som har varit med om samma sak att ens barn har dött av den bakterien.känner mig så ensam och "utvald" om man ska kalla det så varför just mitt barn har inte ens vetat om att den bakterien kan döda.och om de är nån som kan berätta hur en ny graviditet gick.är jätte rädd att skaffa barn igen ifall det barnet dör också.för det är det värsta som kan hända sorgen är stor och tung att bära på varje dag

  • Svar på tråden GBS tog död på min dotter
  • Mollie77

    Beklagar djupt eran sorg!! Så hemskt..!
    Många varma tankar o kramar!!

  • Vilja 71

    Grattis till er underbara dotter! Jag är så otroligt ledsen att ni inte fick behålla henne!
    Vi förlorade vår son den 10/7 i år efter förlossningen, helt oväntat.
    Många varma kramar

  • SaraLj

    Grattis till er fina dotter! Önskar att det fanns något jag kunde skriva som gör sorgen lättare. Tänder ett ljus för er lilla tjej i kväll.

    massor med styrkekramar

  • Pipaluck

    Grattis till en dotter! jag beklagar också förlusten av henne. Du har just varit med om allas värsta mardröm - förlorat ett barn. Men du är inte ensam. Vi är många här på FL som delar din erfarenhet. Jag vet också att "Elwiras mamma" förlorade sin dotter Elwira på samma sätt som du i våras. Jag inboxar henne så att hon vet att du finns.

    bra stöd och hjälp finns också att få via Spädbarnsfonden och Små Änglar. Båda är föräldraföreningar som stöttar drabbade föräldrar. För mig var det avgörande, i mitt arbete att hitta ett sätt att leva med att min son dog, att träffa andra som varit med om samma sak.

    Många varma kramar från Kristina, mamma till Gunnar som oförklarligt dog i min mage, färdig och perfekt, i den 39:e graviditetsveckan.

  • pigglet

    Grattis till er lilla fina tjej, beklagar att ni inte kunde behålla henne hos er! Det borde inte få hända... Kram!

  • LillaVargen

    Så ledsen för er skull, hoppas ni får det stöd ni behöver. KRAM

  • Änglamamma 82

    Grattis till er lilla flicka. Beklagar att hon inte fick stanna hos er.

    Kramar fårn ängeln Alexanders mamma

  • RebeccaR

    Grattis till en vacker liten dotter, men jag beklagar att ni inte fick behålla hnne i livet!
    Tycker mig ha läst att ganska "många" här inne förlorat barn pga GBS... Vet att "pandaprinsessa" här på FL förlorade sin pojke pga det...
    KRAM


    Rebecca med ängeln Aaron och jordebarnet Turid www.famronnquist.se
  • grodan E

    Hej, ledsen att du inte fick behålla din ängel. Detsamma hände mig i januari. Vår älskade dotter Esther levde endast i 2 dygn pga denna hemska bakterie. Vi försöker skaffa ett syskon till Esther nu och fått vetskapen om att de kommer göra grundliga kontroller, men visst känns det nervöst.

  • Familjetrollet

    Beklagar sorgen.man finner inga ord.många styrkekramar till er


    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • mammananja

    Grattis till en underbar dotter..beklagar av hela mitt hjärta att hon inte fick stannna kvar här hos er kärlek.....

    Mamma till lillfisen o änglabarnen Adam o lille Lucas

  • Ö vik

    Grattis till er dotter. beklagar sorgen av henne men tänk på henne som ett ljus i mörkret. VA RÄDDA OM ER.

  • Viggo och pyrets mamma

    Vill gratulera er till er dotter och beklagar att hon inte fick stanna hos er. Jag hade själv GBS under graviditeten men var sanslöst orolig att det hemska som hänt er också skulle hända oss, nu gjorde det inte det som tur var pga att personalen tog min oro på allvar och jag fick förebyggande behandling under förlossningen för att minimera risken att mina GBS bakterier skulle gå över till vår son. På frågan hur man vågar försöka skaffa syskon har jag inget svar då jag inte behövt genomlida detta hemska men jag vill att du ska veta att det finns behandling att få i förebyggande syfte om man bara vet att mamman har GBS, tyvärr upptäcker man det inte hos alla men jag vill önska dig lycka till i framtiden och hoppas att ni trots allt vågar försöka er på syskon för barn är ju livets gåva oavsett i vilken form de kommer till en, biologiska eller adopterade. 


    ~ Viggo min solstråle 080425 ~
  • SofiaL

    Jag beklagar verkligen sorgen!
    Jag förlorade min son Liam den 7/10-08 när han var 3 veckor o 4dagar. Även han dog av en bakerie, men det var e-coli som han fick blodförgiftning och dog av. Liam blev sjuk när han var 4dagar men han fick behandlig på ecmo-iva i sthlm så vi fick ha kvar honom i 3 veckor till.
    Jag befinner mig nu i samma situation som dig när det gäller en ny graviditet, vet inte hur man ska våga riktigt...
    Många kramar till dig!

  • idisb

    grattis till er dotter! en bekant förlorade sitt barn i de men de va innan födseln, fy kan inte ens tänka mig sorgen

  • Hjärta av glas

    Beklagar sorgen av hela mitt hjärta! Du är absolut inte ensam. Vår lilla ängel Thea föddes den 18/6-08 i v22. Då hade jag varit inlagd en vecka i högläge eftersom jag redan börjat öppna mig. Förlossningen gick inte att stoppa! Det har visat sig att jag bar på GBS bakterier och det är troligtvis orsaken till att vårt lilla gryn inte fick stanna hos oss. Hade inte alls hört talas om detta innan, men förstår nu att många fler varit med om liknande situation. Jag är mycket rädd inför en eventuellt ny graviditet, men har blivit lovad att bli extra kollad. Hoppas att även din rädsla skall bli lite lättare så att du vågar med ett nytt försök. Sorgen och saknaden släpper oss aldrig. Ta hand om dig! Varma hjärtekramar från en mamma till två barn på jorden och ett i himlen!

  • MariaKlint

    Beklagar att din dotter inte fick stanna kvar på jorden. Hon finns med dig & vakar över dig. Så oerhört tragiskt...kämpa vidare! Styrke kramar

  • pluppfamiljen

    jag beklagar jag födde min dotter med kejsarsnitt när jag fick reda på att jag hade GBS och behandlades med antibiotika. Jag är gravid igen och gör regelbunda tester för att kolla så jag ej får det igen.

    Jag blir så ARG när jag läser om barn som dör av en bakterie helt i onödan om man vart informerad om detta så fort man vart gravid så hade betydligt flera barn levt idag! I många andra länder testar de alla gravida mammor men inte här. Jag beklagar din sorg det måste vara fruktansvärt. 


    Blivande 6 barns mamma
Svar på tråden GBS tog död på min dotter