Ezmeraldah skrev 2025-01-09 04:28:36 följande:
Handen på hjärtat så tror jag inte att någon här önskar att få barn med en idiot.
Handen på hjärtat så tror jag inte att någon här behöver lägga handen på hjärtat för att komma fram de självklarheter du rabblar upp (utan att ens ha orkat läsa inläggen ordentligt...).
Handen på hjärtat så tror jag inte att någon här blir hjälpt av ditt inlägg.
Handen på hjärtat så tror jag att du i första hand vill skryta och plocka poäng på utsatta människors bekostnad.
Handen på hjärtat så tycker jag att du borde läsa på om psykologiska mekanismer och destruktiva relationer. Kvinnor i destruktiva relationer är inte dumma i huvudet så du behöver inte använda någon nedlåtande ton.
Handen på hjärtat så tror jag egentligen inte att du bryr dig om något av ovanstående.
Handen på hjärtat... Om vi nu ska lägga handen på hjärtat, som du själv föreslår, så har jag rätt, eller hur? Handen på hjärtat nu...?!
Du tror väldigt mycket eller hur?
Jag har levt med en våldsam/sjuk man. När jag lämnade så flyttade jag till kvinnojouren. Så jag vet.
Till skillnad från era män så ville han göra mig gravid. ( troligtvis kontrollbehov) Jag vägrade för att jag redan då ansåg att inget barn ska behöva leva med en pappa som är mindre än en underbar pappa.
Så jag lämnade (efter några år) och letade rätt på en bra man.
Ni verkar alla utrycka att ni faktiskt hade velat behålla barnet (eftersom att ni blev tvingade till abort). Så hade valet varit bara ert så hade flera barn dömts till att växa upp fast med dessa män. Så min poäng var att det nog var det bästa det som hände även om det genomfördes på fel sätt.