• Anonym (Ledsen)

Någon annan som blivit lurad/tvingad till abort.

Har ni blivit gravid någon gång och känt er överlycklig. Börjat tänka på framtiden och på allt dom har med barnet att göra. Ni berättar för pappan och han vill inte.

Han gör allt för att få dig att göra abort och lyckas.
    Du känner dig tvingad och vågar inte säga nej.
    Mår piss och gråter och genom går aborten.

Jag har varit med om det och på det så dumpar han mig samma dag som jag gjort den.
    Han misshandlade mig psykiskt tvingade mig att köra upp tabletterna i slidan fast jag inte ville.
    Antingen skulle han eller jag.

• Svar på tråden Någon annan som blivit lurad/tvingad till abort.
  • Anonym (Begränsat lidande)
    Ezmeraldah skrev 2025-01-09 04:28:36 följande:
    Handen på hjärtat så tror jag inte att någon här önskar att få barn med en idiot.

Handen på hjärtat så tror jag inte att någon här behöver lägga handen på hjärtat för att komma fram de självklarheter du rabblar upp (utan att ens ha orkat läsa inläggen ordentligt...). 

Handen på hjärtat så tror jag inte att någon här blir hjälpt av ditt inlägg.

Handen på hjärtat så tror jag att du i första hand vill skryta och plocka poäng på utsatta människors bekostnad.

Handen på hjärtat så tycker jag att du borde läsa på om psykologiska mekanismer och destruktiva relationer. Kvinnor i destruktiva relationer är inte dumma i huvudet så du behöver inte använda någon nedlåtande ton. 

Handen på hjärtat så tror jag egentligen inte att du bryr dig om något av ovanstående. 

Handen på hjärtat... Om vi nu ska lägga handen på hjärtat, som du själv föreslår, så har jag rätt, eller hur? Handen på hjärtat nu...?!  

Du tror väldigt mycket eller hur?
    Jag har levt med en våldsam/sjuk man. När jag lämnade så flyttade jag till kvinnojouren. Så jag vet. 

Till skillnad från era män så ville han göra mig gravid. ( troligtvis kontrollbehov) Jag vägrade för att jag redan då ansåg att inget barn ska behöva leva med en pappa som är mindre än en underbar pappa. 
    Så jag lämnade (efter några år) och letade rätt på en bra man.

Ni verkar alla utrycka att ni faktiskt hade velat behålla barnet (eftersom att ni blev tvingade till abort). Så hade valet varit bara ert så hade flera barn dömts till att växa upp fast med dessa män. Så min poäng var att det nog var det bästa det som hände även om det genomfördes på fel sätt.

• Anonym (Emmy)
    Ezmeraldah skrev 2025-01-09 04:28:36 följande:
    Handen på hjärtat så tror jag inte att någon här önskar att få barn med en idiot.

Handen på hjärtat så tror jag inte att någon här behöver lägga handen på hjärtat för att komma fram de självklarheter du rabblar upp (utan att ens ha orkat läsa inläggen ordentligt...). 

Handen på hjärtat så tror jag inte att någon här blir hjälpt av ditt inlägg.

Handen på hjärtat så tror jag att du i första hand vill skryta och plocka poäng på utsatta människors bekostnad.

Handen på hjärtat så tycker jag att du borde läsa på om psykologiska mekanismer och destruktiva relationer. Kvinnor i destruktiva relationer är inte dumma i huvudet så du behöver inte använda någon nedlåtande ton. 

Handen på hjärtat så tror jag egentligen inte att du bryr dig om något av ovanstående. 

Handen på hjärtat... Om vi nu ska lägga handen på hjärtat, som du själv föreslår, så har jag rätt, eller hur? Handen på hjärtat nu...?!  
    Min mamma skaffade mig med ett riktigt arsle till karl och jag kan ärligt säga att jag önskat att hon fullföljt abort. Mycket hellre det än att växa upp med hot och bråk och soc. Känner så fortfarande, även om jag är vuxen nu. Det ser man ju även i tråden där folk skriver om att de blivit hotade och liknande framför barnen. Vad tror du att det gör med barnet? Nej, hellre abort än att utsätta ett barn för ett sådant otryggt liv. Det handlar inte bara om att leva. Det handlar om att leva ett tryggt och harmoniskt liv och det har man sällan under dessa förhållanden.
  • Ezmeraldah
    Anonym (Begränsat lidande) skrev 2025-01-10 11:36:00 följande:

Du tror väldigt mycket eller hur?
    Jag har levt med en våldsam/sjuk man. När jag lämnade så flyttade jag till kvinnojouren. Så jag vet. 

Till skillnad från era män så ville han göra mig gravid. ( troligtvis kontrollbehov) Jag vägrade för att jag redan då ansåg att inget barn ska behöva leva med en pappa som är mindre än en underbar pappa. 
    Så jag lämnade (efter några år) och letade rätt på en bra man.

Ni verkar alla utrycka att ni faktiskt hade velat behålla barnet (eftersom att ni blev tvingade till abort). Så hade valet varit bara ert så hade flera barn dömts till att växa upp fast med dessa män. Så min poäng var att det nog var det bästa det som hände även om det genomfördes på fel sätt.

Okej, så du valde alltså själv att "ha sex med en idiot", som du uttryckte det i tidigare inlägg. 

De flesta här skriver ju att det bästa var att inte få barn med mannen osv. Så nej, jag ser inte varför du behöver upprepa det och dessutom i en nedlåtande ton. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Emmy) skrev 2025-01-10 12:50:38 följande:
    Min mamma skaffade mig med ett riktigt arsle till karl och jag kan ärligt säga att jag önskat att hon fullföljt abort. Mycket hellre det än att växa upp med hot och bråk och soc. Känner så fortfarande, även om jag är vuxen nu. Det ser man ju även i tråden där folk skriver om att de blivit hotade och liknande framför barnen. Vad tror du att det gör med barnet? Nej, hellre abort än att utsätta ett barn för ett sådant otryggt liv. Det handlar inte bara om att leva. Det handlar om att leva ett tryggt och harmoniskt liv och det har man sällan under dessa förhållanden.
    Ja? Har jag sagt nåt annat? Har jag sagt att kvinnorna här skulle ha behållit barnen? Eller vad menar du? 

Att abort antagligen var det bästa i de flesta av situationerna som beskrivs i den här tråden är så självklart att det inte behöver påpekas, som jag ser det. Och det är inte det tråden handlar om.  

Jag har aldrig rekommenderat någon att skaffa barn med en hotfull man. Så varför ska jag svara på hur det påverkar ett barn? 

Beklagar det du varit med om men varför ställer du mig till svars? Jag är inte din mamma, det är kanske henne du ska prata med? 
  • Anonym (ösmo)
    Anonym (Two2) skrev 2025-01-09 04:55:33 följande:

Barn är ett beslut fattat av två personer.

Han handlade fel men du satte honom inte i en schysst situation.

Lär dig och gå vidare.

Hur satte hon inte honom i en schysst position?
  • Anonym (Begränsat lidande)
    Ezmeraldah skrev 2025-01-10 16:50:20 följande:
    Okej, så du valde alltså själv att "ha sex med en idiot", som du uttryckte det i tidigare inlägg. 

De flesta här skriver ju att det bästa var att inte få barn med mannen osv. Så nej, jag ser inte varför du behöver upprepa det och dessutom i en nedlåtande ton. 
    Jepp det gjorde jag! Och det misstaget påverkade bara mig. Inga barn kom ur den relationen! 
  • Anonym (Sanning)
    Anonym (Kornelia) skrev 2025-01-08 21:37:39 följande:
    Du visar på en helt otrolig okunskap. Eller möjligtvis en oförmåga till empati. Det är inte alls ovanligt att män använder abort som ett sätt att kontrollera kvinnan. "Om du inte gör abort gör jag slut" kan det låta. Det finns andra typer av tvång än fysiskt.

I berättelserna i tråden får vi dessutom höra att männen, när aborten väl var ett faktum, lämnade i alla fall. Hur är inte det att luras? Tror du verkligen att de hade för avsikt att fortsätta vara tillsammans med kvinnan i fråga, och sedan när han fått henne dit han ville, plötsligt kom på att han inte längre ville ha ett förhållande med henne? Det är uppenbart att de lurades.
    Hotar mannen med att göra slut om man inte gör abort, ja då behåller man ju barnet om det är det man vill göra och är glad över att slippa den idioten till karl. Varför vill man ens stanna hos en sådan man?

De flesta relationer tar ju slut så småningom oavsett om man behåller barnet eller inte. Det är ju helt vansinnigt att ta bort ett barn man själv önskar sig för att partnern inte vill ha det och sen tro att relationen till partnern ska hålla för evigt...

Din kropp, ditt val.
  • Ezmeraldah
    Anonym (Begränsat lidande) skrev 2025-01-10 18:42:49 följande:
    Jepp det gjorde jag! Och det misstaget påverkade bara mig. Inga barn kom ur den relationen! 
    Vad vill du säga med det? Att du är bättre än andra?

De flesta här gjorde ju abort så deras så kallade "misstag" påverkade ju inte heller någon annan. Man kan väl ändå känna behov att prata om vad man varit med om? Det är ju ingen här som skriver att hon önskar att hon fått barn med sin förövare. 

Jag ser fortfarande inte vad det tillför att skriva "handen på hjärtat nu, en abort var väl ändå det bästa" och "det är upp till er om ni väljer att ha sex med idioter". Jag tycker att det är nedlåtande och oempatiskt. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (ösmo) skrev 2025-01-10 17:13:48 följande:
    Hur satte hon inte honom i en schysst position?
    Undrar också!! Väntar på svar... 
  • Anonym (Inte ok)

Mitt ex ville detta såklart,men när jag ser på min son idag så valde jag rätt istället för svammel av en man?

Svar på tråden Någon annan som blivit lurad/tvingad till abort.