• Mejann

    Göteborgstöserna med barn födda juli-sep 2006 (9:an)

    Jag hittade inte någon ny tråd så då fortsätter vi väl här...

    Våra små:
    LindaLii...3/8 Max
    Linnie78...13/8 Albin
    AL25...15/8 Alexander
    Neela...19/8 Max
    Bäbistokig...20/8 Leah
    Skytten75...21/8 Isabell
    Mimmiliten...25/8 Louise
    Memlon...26/8 Philip
    Mejann...26/8 Arvid
    Morre...31/8 Selma
    Danielaa...31/8 Caspher
    Smurfbaby....3/9 Axel
    Marycow...3/9 Stella
    Batgirl...4/9 Ella

  • Svar på tråden Göteborgstöserna med barn födda juli-sep 2006 (9:an)
  • morre

    Gullig bild. Va stor hon blivit! Hon ser nöjd ut
    Är de ungefär lika i utvecklingen eller skiljer de sig i vikt o längd?

  • Skytten75

    Tack. De är jättelika i utseende. Nellie har bara mörkare hår. Vikt och längd följs de åt. Så Nellie är också en lättviktare. Men i sättet tycker jag de inte är lika.


    Isabelle 060821 och Nellie 080722
  • neela

    Här e det skillnad i vikt, max var en liten kille o neo väger redan 9 kg o har strl 74 på kläder.

  • batgirl

    Smurfbaby: Jag blev ju inte igångsatt sist men gick över 8 dagar och denna gången fick jag 2 dagar före bf. Var så inställd på att gå över igen så jag hade massa saker inplanerade veckan efter bf

    Här har det inte heller varit några problem med svartsjuka men Ella är lite hårdhänt när hon kramas o.s.v.

    Nova var ca 0,5 kg lättare än Ella när hon föddes och det håller i sig än.

  • Skytten75

    Memlon: Imorgon har du BF. Hur känns det? Nellie kom två dagar innan BF. Ett tips drick mkt hallonbladste!


    Isabelle 060821 och Nellie 080722
  • Mejann

    Måste bara berätta vad som hände min kompis när hon drack hallonbladste på dagen... gravid med andra barnet.
    Hon gick och lade sig, men kunde inte somna för hon fick ont i magen och kände att hon började få värkar. Gick på toaletten och känner att hon måste krysta. Efter ytterligare några minuter är dottern född.. så hon fångar upp barnet själv när hon sitter på toastolen . De fick lite coachning via telefon av en barnmorska också, men själva förlossningen gick på ca 15-20 minuter! Det gick nog inte så fort pga hallonbladsteet, men ändå... man ska passa sig när man är omföderska. Nu säger hon att hon inte vågar skaffa fler barn - "de kanske pluppar ut när hon är på ica" .

  • Skytten75

    Mejann: Oj då. Gick första förlossningen fort också?


    Isabelle 060821 och Nellie 080722
  • Mejann

    Jag har för mig att det var ganska fort, 6-8 timmar nånting. Nu fick hon andra barnet ganska tätt (20 månader) och det kan tydligen spela roll också.

  • Skytten75

    Trevlig alla hjärtans dag!!


    Isabelle 060821 och Nellie 080722
  • morre

    Låter lurigt med hallonbladste... Jag kommer själv ihåg att man försökte hålla igång för att starta förlossningen men när den väl startade ångrade man sig rätt rejält och undrade varför man hade så bråttom och om det inte vore bättre att spara på energin
    Med tvåan är det kanske svårt att ta det lugnt så där har man inget val...
    Trevlig schlager/valentinkväll på er!

  • LindaLii

    Hmmm, jag som drack hallonbladste med båda från v 36 och ändå gick över tiden?? Undra hur mycket jag hade gått över om jag inte druckit det då


    ♥♥♥♥ Mamma till Max 3/8-06 och Hugo 22/4-08♥♥♥♥
  • memlon

    Uppe innan tuppen!
    Philip vaknade 6.20... härligt!
    Ingen bebis här ännu. Får ställa in mig på att gå över 2 veckor igen! Ligger ju i släkten

  • Mejann

    Memlon: Hoppas inte du behöver gå så länge, men det är nog riktigt att mentalt ställa in sig på det... annars blir det så jättesegt i slutet.

  • neela

    Härligt o gå upp vid den tiden, jag har blivit van nu känns som jag aldrig någonsin kommer få sova längre än 07. Är det inte Max som vaknar så det lille Neo som tycker det är morgon.
    Hoppas precis som mejann att du slipper gå länge till nu Memlon.

  • marycow

    memlon: Om du finner universallösningen, så berätta gärna! Jag vill inte heller gå över lika länge som sist och bli igångsatt!! Men... jag har ställt in mig på att bebis kommer lagom till midsommar (bf 31/5) och kommer att planera upp varje dag efter bf med roliga saker

  • Mejann

    Jag hade kontakt med memlon idag och ingen bebis ännu...
    Själv har jag mer än två månader kvar och börjar redan bli lite less... "bebisen ut" säger Arvid och undrar när bebisen ska komma

Svar på tråden Göteborgstöserna med barn födda juli-sep 2006 (9:an)