• lillkatten

AVA-kliniken i Riga?

Hej hopp! Vi har beslutat oss för testa äggdonation. Funderar på AVA-kliniken i Riga eftersom väntetiden där inte verkar vara så lång. Vi har mailat dem men inte fått något svar än... Är det någon som varit där ganska nyligen och har lust att dela med sig av sina erfarenheter? Något man ska tänka på, fråga om? Hur många resor blir det? Hur långt innan får man reda på att man ska åka? Hur lång är väntetiden? 3 månader ungefär har vi hört, stämmer det? Vi har tidigare gjort ivf på Linne kliniken i Uppsala, de sa att de kan hjälpa till med vissa prover. Känner mig förväntansfull och nyfiken men har ingen att fråga...

• Svar på tråden AVA-kliniken i Riga?
  • tandmaja

Åhh, då är det den medicinen so mgjort att jag numera har en tjockare simdyna runt magen!!! Inte så kul när vi var på "bikinisemester" över nyår.Jag har en rejäl bilring (ny!) runt magen på alla kort och tyckte jeansen satt åt me ntrodde det var julmaten!

Tintin jag var också hos den kvinnliga läkaren iRiga och hon sa att de gav medicinene till alla vilket tydligen inte var sant!

• tandmaja

Sleepy ,jag skulle vilja fråga dig lite om immunologsika tester .Vad ,hur osv. Funderar på att göra något inför frysförsöket (som jag inte vågar gå vidare med ) Har du några förslag hur jag ska gå vidare. vad är det för tester man bör ta om man misstänker någon immunrubbning? Läkaren säger ju bara att allt är bra så jag måste nog komma med lite frågor själv känns det som!!!

• förväntan68
    Svar på #31
    Jag har varit hos den manlige läkaren i Riga. Han sa inget om cortison, han var återhållsam när det gäller mediciner tycker jag. Blev ordinerad c-vitaminer som extra och det är ju inte svårt att ta
  • mytrouble

Men konstigt - jag som fått en liten fettbulle på magen utan att ha tagit cortison. Vad ska då JAG skylla på? Förvånad Flört 

• Sleepingbeuty

Du kan inboxa mig så kan jag skicka vilka prover man bör ta.
    Är inte i denna tråden så ofta.Glöms lätt av.

tandmaja skrev 2009-01-22 14:55:34 följande:
    Sleepy ,jag skulle vilja fråga dig lite om immunologsika tester .Vad ,hur osv. Funderar på att göra något inför frysförsöket (som jag inte vågar gå vidare med ) Har du några förslag hur jag ska gå vidare. vad är det för tester man bör ta om man misstänker någon immunrubbning? Läkaren säger ju bara att allt är bra så jag måste nog komma med lite frågor själv känns det som!!!
  • Sleepingbeuty

östrogenet

mytrouble skrev 2009-01-24 21:24:19 följande:
    Men konstigt - jag som fått en liten fettbulle på magen utan att ha tagit cortison. Vad ska då JAG skylla på?   
  • Sleepingbeuty

Vad jag vet så går alla upp i vikt i sina behandlingar, mer eller mindre och våra magar verkar vara mest utsatta.
    Kvinnligt

• Liselotte B

Tack det var skönt att få svar på! Magen är en rysare nu! Men det är klart, trippeldos p-piller lär väl ha den effekten...
    Faktum är att jag kände mig slank efter nedregleringssprutan, klimakteriet kanske inte är så tokigt...

• Bette

LiselotteB: När gör ni er andra behandling? Jag kommer att ta min nedregleringsspruta den 6 februari och sedan är vi igång igen, behandling blir det den 19 mars om jag inte minns fel. Nu ska jag ta en kopp kaffe och så ska jag softa lite. Går du till den manliga eller kvinnliga läkaren? Jag tror att jag skall byta till den kvinnliga om jag får. Det är nog bättre. Kram Bette

• g 69

Hejsan ! Jag ringde AVA-kliniken i Riga förra veckan. Det var bara att boka en tid där för samtal sedan kan man börja medicinera för att få äggen månaden därefter. Helt otroligt snabbt, hoppas bara att det är bra där nere. Ska ringa på fredag för att boka en tid. Har tidigare gjort en ä.d på felicitaskliniken. Har en son på nyss fyllda 9 år.

• tandmaja

Sleepy, jag vet inte hur man gör, jag menar inboxar :-O

• Liselotte B

Hej Bette!
    Ja ni är ju på g i mars men vi väntar fortfarande på datum. Jag kan ju ringa och fråga men eftersom jag har fått tid hos en läkare som jag hoppas kan ge mig recepten och UL först 12 feb så tänkte jag vänta med att mejla dem lite till.

Jag går till den manliga, Jaroslav. Gillade du inte honom? Har pratat med den kvinnliga (Violeta?) och hon verkar rar och kompetent hon också tycker jag.

Tar du sprutan själv? Tuffing!

g69: Det var snabbt! Menar du att de har "rätt" donatorer bara sådär utan väntetid?

Svar på tråden AVA-kliniken i Riga?