• A V

min 12-åring har en kille...

Hon fyller 13 i januari, han fyller 15 nästa år. Först var dom bara kompisar men nu vet jag att dom i alla fall har kramats. Helst skulle jag vilja tvärförbjuda henne men är rädd att få "tvärtom effekt". Några tips och råd?

• Svar på tråden min 12-åring har en kille...
  • enny signatur
    Ms TB skrev 2008-12-09 01:37:15 följande:
    Det är ju skillnad mellan att inte acceptera något och att förbjda.. Mina erfarenheter av att förbjuda tonåringar saker har visat att det gett motsatt effekt. ;)Jo det blir det nog ofta. De är ju fria individer och vill helst flyga ikring fritt.
  • Rut Blad

Mår hon dåligt av den här killen? Då förstår jag om du vill att de ska sluta träffas.

Mår hon bra, så förstår jag inte vad det är du ska förhindra? Förhindra att hon är kär?

• I have a kid

Sön 7 dec 21:49 | ID: 39088815
    L A

då jag var 13 hadde jag en kille på 29+ som så klart inte mamma visste om men iaf håll koll!!!!

• MammaAmy

försök aldrig att låsa in, stoppa, eller förbjuda en tjej/flicka göra vad hon vill ang.kärleken.....då går det hiiimla snett...

• Mamma 35
    A V skrev 2008-12-07 21:49:24 följande:
    Hon fyller 13 i januari, han fyller 15 nästa år. Först var dom bara kompisar men nu vet jag att dom i alla fall har kramats. Helst skulle jag vilja tvärförbjuda henne men är rädd att få "tvärtom effekt". Några tips och råd?
    Min dotter är 12 år, och har en "killkompis" som fyller 17 i feb. Dem är bara kompisar vad jag vet, men dom har gemensamma intressen som sport o dator, så dem spelar data ihop, ojag
    låter henne åka till honom när hans mamma är hemma förstås, o likadant när han är här, att ngn av oss är hemma.
    KÄnner du föräldren o killen är det väl inga problem? Denna killkompis min dotter har är jättrar. Hur länge dröjde det innan dem blev ihop då? Dessa 2 har känt varandra i snart 2 år, inget har hänt vad jag vet. Men han har addat min dotter nu häromdagen.
  • Bam
    I have a kid skrev 2008-12-10 03:08:15 följande:
    Sön 7 dec 21:49 | ID: 39088815 L A då jag var 13 hadde jag en kille på 29+ som så klart inte mamma visste om men iaf håll koll!!!!
    Fyyy, vad äckligt av honom. Du klarade dig utan större men hoppas jag.
    Innan du gräver en grop så bör du ta mått på dig själv.
  • Mamma 35

p12 skrev 2008-12-08 11:04:44 följande:

min son är tolv och är tillsammans med en som är 16, inget fel med det
    Eller hur, min dotter blir 13 isommar o är Kompis än så länge med en kille som blir 17 i jan, än så länge är dem bara kompisar men har samma intressen. Han har ingen tjej o hon ingen killeän..
    o dem har inte gjort nåt heller än. Men hur har din son fått tag i en 16 år tjej? Denna kille känner vi privat.
  • Mamma 35
    A V skrev 2008-12-07 21:49:24 följande:
    Kan inte du adda mig privat? Jag har med en dotter född sommar -96 och hon är med mitt enda barn, Kan vi messa lite? Inboxa mig.
  • Maskot

Om hon är kär och glad och killen inte är ett gangster av värsta sorten- ska du inte förbjuda eller sätta dig emot hennes känslor.
    Du kan prata med henne om kärlek och känslor och kanske begränsa lite att de inte träffas JÄMT, men du får inte förbjuda hennes känslor!

Be henne ta med killen hem så att ni får träffa honom, det är alltid lättare att förstå och tycka om när man har träffat människan.

• enny signatur
    I have a kid skrev 2008-12-10 03:08:15 följande:
    Sön 7 dec 21:49 | ID: 39088815 L A då jag var 13 hadde jag en kille på 29+ som så klart inte mamma visste om men iaf håll koll!!!!
    När jag var 14 hade ajg en pojkvän på 25 med, men vad kund ede ha gjort? Förbjuda hade knappast hjälpt
  • demokrati tack

Förstår dej TS, vet inte hur jag skulle gjort.

• wiizz

hade min första kille vid 12 och stört kär vi kramades å kysstes å så men inget mer! låt dom vara tillsammans=)

• LiseD

Tänk bara på att 15åriga killar kan vara ganska... sugna..? Han kanske driver på det här med sex och hon kanske bara vill vara snäll, men inte gärna vill egentligen. Prata med henne. Om det nu är så att dom har sex kan du nog inte ändra på det men du kan förklar för henne sånt som hon behöver veta...

• 4familjen

detta är aldrig lätt, vet inte vad jag själv kommer göra den dagen min dotter kommer hem med en kille, är som tur är MÅNGA år kvar tills dess då min dotter kommer födas snart, men jag tror nog att jag kommer se till att skaffa p-piller så snart som möjligt+ att prata om just den biten ofta och öppet!

förlorade själv oskulden tidigt och vet att det inte är lätt för tjejer när det gäller den biten och speciellt om dom har en äldre kille!

Svar på tråden min 12-åring har en kille...