• prästkrage

Efter vilken behandling plussade ni?

Jag undrar lite vilken behandling som är vanligast att plussa efter. Vilket plussade just ni med hjälp av? Är det färsk IVF, färsk ICSI, stimulerat FET eller ostimulerat FET? Har jag glömt något så skriv gärna in detta med.
    Är bara nyfiken.

• Svar på tråden Efter vilken behandling plussade ni?
  • lilla strumpan

Vi plussade efter vårt andra stimulerade FET, långtidsodling..

• hinderbana

Hej lilla strumpan! Fick ni ett eller två tillbaka?

• lilla strumpan

Skorpan: vi fick bara ett, hade gärna fått två men socialstyrelsen godkänner ju inte det om det inte är extremt dålig kvalitet på äggen tyvärr..

• hinderbana

Va, är det så? Trodde det var upp till läkaren att bedöma från fall till fall utifrån ålder, antal missfall osv, inte pga äggkvalitet????

• lilla strumpan

Skorpan 100: tyvärr inte helt läkarens val
    Äggkvaliteten är avgörande men viss hänsyn tas också till kvinnans ålder och antal misslyckade försök tidigare.
    Anledningen är att det anses så riskabelt med tvillinggraviditeter så det ska undvikas så mycket som möjligt.

• hinderbana

Vi ska göra andra försöket i början av feb och jag fyller 39 i juni så det känns som om det är bråttom.....

• Josse B

Hej hej, jag tror att vissa läkare rådfrågar patienten ang att sätta tillbaka 2 ägg. För som i vårat fall..har inte haft missfall, är 28, de befruktade äggen har delat sig som de ska. Och vi beslutade att vi skulle försöka med att sätta tillbaka 2 st. Och som sagt det lyckades, har nu en liten en i magen
    Detta var första IVF, 2 FET försöket.

• lilla strumpan

JosseB: Grattis!! Vi försökte verkligen tjata oss till två ägg men det gick inte på något sätt. Vilken klinik går ni på?

• Josse B

Tack tack lilla strumpan Och Grattis själv!
    Vi har gått på kliniken i Umeå.
    Nu när vi plussade så fick jag också utskrivet trymbol för att öka blodflödet så det fick jag under ruvarperioden samt äter jag det fortfarande. Vet inte om det gjorde så stor skillnad att jag plussade men som sagt man vill ju prova allt!

• saraemma

Jag plussade efter mitt första ET i färsk cykel.

• underverket 06

Vi plussade efter vårt andra IVF. Nu sitter jag här med en underbar son på 2 månader. Svårt att fatta att det verkligen är sant att vi fått ett barn till slut! Var 38 år när han föddes.

• kattennizze

Stimulerad FET. Resulterade i en ljuvlig son. Jag fick tillbaka två embryon, varav då ett tog sig. Det andra tror jag att jag blödde ut, jag hade en kraftig blödning i v. 5, kändes som en missfallsblödning. Mina embryon var korttidsodlade, och jag tror att jag fick tillbaka två pga min ålder, jag var 35 vid tillfället.

• Lindu

Vi lyckades på vårt första IVF, är gravid nu i v.5! Mycket kan ju hända ännu, men allt känns helt underbart. Vi hade bara ett ägg som blev befruktat och delade sig som det skulle och de växer inne i mig nu, så visst sker det mirakel!

• Mineko

Jag plussade efter första IVF ICSI-metoden och är nu i vecka 6. Precis som Lindu fick vi bara ett bra ägg, och vilket guldägg det visade sig att vara :). Nu hoppas jag att resten av graviditeten går bra.

• jennyz

Jag plussade efter vår tredje färska IVF/ISCI-försök... Vi fick två stycken tillbaka vid vårt andra och tredje försök, det var inte alls svårt att övertala Dr om de (Umeå) han tyckte att vi hörde till skaran om har svårt att bli gavid så det var ok (efter ett ET och et FET)

Testat PLUS för första gången!!
Svar på tråden Efter vilken behandling plussade ni?