• Annanym

    Jaså var det DÄRFÖR det var så tyst i tråden!

    Jag här är vi nu igen. Mammor, 35+ i 08-området som väntade barn "tillsammans" hösten -06. Äh, ni vet ju.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-09 08:29
    Ny tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m42153641.html

  • Svar på tråden Jaså var det DÄRFÖR det var så tyst i tråden!
  • Hallonärtan

    Ronnbat:fnissa du! Och ge mig lite tid...hon ska tyglas hon med, det tar bara lite längre tid! Jag menar, hur skulle det se ut om jag hade ett barn som inte rättar in sig i ledet???
    Gissa hur maken fnissar?? Eftersom lilla fröken är mer lik sin halvbror, än hon är lik sin helbror- både utseendemässigt och hur hon är som person, så är det ju mina "otygliga" sidor hon har!

    hur mår den lilla prickiga korven???

  • Annanym

    Prickiga korven mår bra. Han "lille inte då till dadis" i morse, men det gick bra till slut.

  • columnavertebrae

    Ronnbat, detdär lät mer som ett sjukdomstillstånd ifrån de nedre kroppsregionerna än datakrångel....phuuu tung arbetsdag idag.
    Min snigel vill inte heller gå till dagis nuförtiden. Neee blir svaret varje morgon. Förutöver det så är det mest tydliga tvåordsmeningar här, pappa...bill! Å mamma...bill! Gissa om hans förvåning när jag plockar fram cykeln här...
    Ja hallon, där har du fått något att bita i!
    Tänk, nu ligger kabel i horisontalposition, dricker paraplydrinkar och läser ngn tidning av högglansigt pappersmatieriel. Och jag är inte ett dugg avundsjuk. Suck.

  • Kabelflicka

    Jag måste dementera. Columna. Eller inte. Jag har för all del legat i horisontalläge idag men bara pga en hysterisk förkylning. Men imorgon bitti åker vi till paraplydrinkarnas förlovade land (mina bihålor får säga vad de vill, det blir flyga av oavsett).

    Jag är ärligt talat sååå sur över att jag blivit sjuk just denna himla vecka då jag äntligen ska ha semester. Men å andra sidan är jag sååå glad över att stumpan hunnit bli frisk (det är hennes förkylning jag snappat upp). Var hos läkaren med henne i morse för säkerhets skull och kollade öronen + en blåsa hon fått på insidan av kinden, men det var ingen fara. Och idag har hon varit feberfri - hurra. Passade på att be läkaren att kolla mina öron också, när jag ändå var där, och de såg bra ut. Fick dessutom någon avsvällande nässpray som skulle kunna göra någon nytta i bihåleregionen. Jaja det blir nog bra. Ska i alla fall bli otroligt skönt att komma iväg och få lite sol och värme!

    Vi hörs om en vecka!

  • Hallonärtan

    HA! i natt vann jag!!
    Jag ställde in mig på krig igår, tog upp vagnen, bäddade den och ställde den utanför lillfisans rum....
    proppade ungen med mat och höll henne vaken så gott det gick(vem som helst skulle ju bli trött av att sitta i storebrors rum och se när han springer, runt, runt, runt...)
    Sen somnade hon utan knöl! Har ätit två gånger, men somnat om igen direkt och sen har jag petat in nappen två gånger vid 5 snåret..
    Så, helt ok natt om man jämför
    Nu ska jag vila upp mig i helgen när maken och jag smiter iväg för att bo på hotell och käka gott ett dygn och SEN tar vi tag i lillstrumpan.
    Nu ska det bli ordnung på sovrutinerna....

    Kabel:men så typiskt!! Men, det brukar ju vara så, när korppen känner att människan slappnar av, ska åka på semester eller få en lång helg, då blir man sjuk!
    Migrän funkar ju så med...
    Men vad skönt för dig med lite miljöombyte och sol!!!
    (du kan inte peta in lite sol och värme i en påse med hem när du kommer tillbaks??)

  • Ninni68

    Konstigt nog har jag inte alls varit så trött de senaste två dagarna. Däremot är jag rätt fundersam över att jag inte fått någon kallelse till UL som jag skulle göra i v 32, är ju ändå i v 29 nu. Remissen till rutin-UL hade BM glömt att skicka in, men hon kan väl inte ha glömt ännu en gång...? Har börjat bli rätt nervös för det där UL:et eftersom det handlar om att kolla moderkakans läge och förra gången hade den ju inte flyttat sig så mycket som alla sa - dock tillräckligt för vaginal förlossning. Men jag verkar ju ha en tendens för lågt sittande moderkakor och tänk om den ligger för, jag vill verkligen inte bli snittad .

    Ja, här är det inga problem att gå till dagis, det kan hända att han säger att han inte vill gå på morgonen, men det brukar vara när han är nyvaken och det går över.

    Vi ska åka på herrgårdsweekend nästa helg, en 40-årspresent som jag inte utnyttjat än och presentkortet räcker bara ett år. Först fick vi inte ihop någon helg som passade både oss och barnvakter, och sen blev det som bekant barnvaktsproblem... men nu ska pluttis få premiärsova hos mormor. Han säger att han vill det, och det bör gå bra, han brukar inte ha några problem med att sova på andra ställen och älskar när mormor/farmor nattar honom.

  • Hallonärtan

    Vad mysigt att få göra ett så sent UL! då ser man ju verkligen bebisen
    Men inte kan hon väl glömt det igen? Det är ju rätt viktigt ändå var moderkakan sitter..
    Jag fick önska mig vad jag ville ha när jag fyller år av maken och det enda jag vill ha var "8 timmars sömn".
    Mig spelade det ingen roll om jag så skulle åka till svärmor och sova i gästrummet....
    Men han pratade ihop sig med farmor och sen bokade han hotell
    Så hon ska bo här med barnen från lördag till söndag.
    Blir spännande! Jag fattar inte att hon gör det... Men är grymt tacksam!
    Bara att få äta varm mat och prata en hel mening till punkt!
    Vi ska bo mitt i stockholm, så att det är nära hem om nåt händer...MEN då får maken åka så stannar jag kvar! *ssss*
    Det går jätte bra när prinsen sover hos farmor.
    Snart ska lillfisan få göra premiär också, framåt sommaren. Jag tror att prinsen var dryga halvåret första gången han sov där.
    Det var i slutet av maj och vi åkte på bröllop med övernattning...
    Men jag är mycket fånigare med lillfisan...hon är ju så liiiiten!

  • Ninni68

    Vi har helt enkelt inte haft något behov av övernattning, därför har det inte blivit av. Det har känts tillräckligt att veta att det går bra när andra nattar, då skulle det funka om det blev krisläge eftersom han oftast sover hela natten. Men nu blir det ju aktuellt med barnvakt över natten i maj och inför det tycker jag att det känns skönt att vi har provat några gånger innan - allt för att jag ska känna mig så lugn som möjligt inför förlossningen.

    Och nej, jag tycker inte att BM borde ha glömt remissen igen, men det känns som om jag borde ha fått en tid nu. Framför allt blir det krångligt om hon har glömt den eftersom det är så fullt på KS, både till KUB:et och rutin-UL:et fick vi så knasiga tider och det var med knapp nöd det gick att hitta andra tider.

    Och det är i och för sig skönt att göra ett UL den tiden (i vissa landsting ingår det som rutin minsann), men man ser faktiskt inte bebisen så jättebra, den är liksom för stor så man ser bara några kroppsdelar i taget. Men med plutten fick vi en väldigt fin vy av hans ansikte och såg hur han öppnade munnen och rörde tungan *blir tårögd av minnet*.

  • Hallonärtan

    Vi har inget behov egentligen heller för övernattning utan det är farmor som tjatar!
    Det är ju så mysigt..och nu säger prinsen själv "åka fammor, sovan"!
    Och lillfisan vill hon ha för att "jag minsann hade prinsen över natten när han bara var si och så gammal"
    och jag är ju inte den som sätter mig emot! *ss*
    Hon är så stolt över att hon får ha barnen hur mycket hon vill och att hon är så involverad, hon har väninnor som inte släpps in alls. Oftast farmödrar, sorgligt nog.
    Men har man som mig, haft en vända småbarnsår utan någon som helst möjlighet till barnvakt, så är det ju toppen att plötsligt få mycket avlastning.

    Det är inte dumt att ha allt under kontroll inför förlossnignen. man vill inte ligga och oroa sig över någon eller något annat då.

    Här har vi en jätte cool bebis idag! hon käkar, pratar, jollrar, blir lite grinig och somnar när hon får nappen.
    Jag har lagt henne i sängen vid flera tillfällen och hon bara slocknar!
    Undras om hon göra likadant till natten eller om hon tänker köra cirkus då??

  • Annanym

    Här va're stiltje!

    Snart dags för ny tråd IGEN. Det är ju baske mig inte klokt.

  • Hallonärtan

    Haodi!
    Vi har ju varit iväg och vilat upp oss lite...så nu är jag jätte trött!
    Det blev ju inte helt nyktert, men jag sov elva timmar!!! ELVA!! och vi har bastat och druckit champagne ...*hick*
    Najs!
    Så nu är man tillbaks i "träsket" med lite förnyad kraft, om inte annat så i hjärtat!
    Prinsen hostar så att det skräller nu och jag är glad att det inte var senaste natt för då hade nog Farmor ringt hem oss!
    Det har gått bra, men lite cirkus har hon haft och kom fram till att det inte var helt lätt att ha två så pass små att ha koll på.
    Så nu förstår hon mig!
    Jag tycker ju att det går jätte bra nu, men jag har ju dom hela tiden och fått vant mig lite pö om pö.
    Min stora son var här också vilket kändes skönt OM nåt skulle hända eller allt haverera.
    Men jag tycker synd om henne nu för hon sov ju inte mycket(när dom väl somnade så vågade hon inte sova för att hon var rädd att inte höra om någon vaknade!)och nu har hon precis åkt till sin mamma som är 150 år och ligger på "hem". Tydligen är hon jätte dålig nu, så det blir en sömnlös natt till för henne.
    Hon har sagt "nu är det nog mammas sista vår/sommar/ju/påsk/födelsedag osv osv i sex år, så vi är inte så "på tårna" även om hon nu är dålig.
    Tanten är gammal....
    Nu ska jag försöka röja lite..
    Ronnbat, fixar du en ny tråd ?? du kommer alltid på så bra rubriker!

Svar på tråden Jaså var det DÄRFÖR det var så tyst i tråden!