• annsson

    Musikhjälpen

    Måste slå ett slag för SVT:s och SR:s jätteprojekt Musikhjälpen på Gustav Adolfs Torg i Malmö. De drar in pengar till Radiohjälpen och de 67 miljoner människor som lever som flyktingar.

    Skicka SMS eller MMS till 72955
    "Text: artist låt ja.
    Varje SMS/MMS kostar 50 kr (+ ev. trafikavgifter).
    Skriv gärna varför du önskar just den låten du önskar!"

    Mycket mer information här:
    www.sr.se/musikhjalpen

    Man kan dessutom ge bort låtar i julklapp och skriva ut intyg här:
    www.sr.se/sida/artikel.aspx&programid=3286

    Det här kanske lät som reklam, men det är ju en väldigt bra sak och sätter fingret på en viktig fråga. :) Önskade själv två låtar idag.

  • Svar på tråden Musikhjälpen
  • Kulta17

    Jag håller med, skitbra sak de gör. Att det sedan är här hos oss i Malmö gör inte saken sämre

  • annsson

    Råkar vara i Malmö just nu och det är ju väldigt fint där vid Gustav Adolfs torg med allt som hänger i träden. Kul också att deras sändning hörs ut på torget. :)

  • fialottan

    Jag såg inslaget med Timbuktu på Musikhjälpen. Såg någon av er det? Det var ju rent ut sagt hemskt att höra alla berättelser om hemskheterna där nere. Jag har önskat mig en låt och det kanske blir en till senare i veckan. 50 kronor kan göra mycket för dessa människor!

  • annsson

    Alltså har ni sett den sjukt stora pärlplattan som de sålde till Lasee Åberg för 17 500? Den är 180x80 cm och föreställer scenen när Stig-Helmer ska ta jos på planet.

    "Det tog 51 timmar att lägga pärlorna och 10 timmar att stryka och rama in tavlan."

    Bild här:
    www.sr.se/sida/Arkiv.aspx&artikel=2514158&date=2008-12-01

  • fialottan

    Helt galet. Jag skulle aldrig ha lyckats lägga alla dem där pärlorna på 51 timmar. Jag hörde förresten att Musikhjälpen hade mottagit över 9000 låtönskningar. :)

  • LoveSharPei

    Jag är en av dom som skickat ett sms och önskat en låt. Blir nog några fler sms.

Svar på tråden Musikhjälpen