• lärjunge

    Kristna se hit (del 15)

    Många trådar har det blivit... och här kommer den 15:e!

    Välkomna, gamla som nya!

    *Det viktigaste med tråden är att den ska fungera som ett "andhål" eller oas eller vad man vill kalla det, där vi bara får dela med oss av våra liv, vår tro och upplevelser.*

    Du som har frågor som berör den kristna tron är välkommen att ställa dessa i en annan tråd som du själv startar, och länka in den här. Vi svarar gärna på frågor, men inte i denna tråd där vi helst vill slippa diskussioner o.dyl.

    Tack för att du visar din respekt för detta!

    Ok... då kör vi vidare! Välkomna hit som sagt!!!

    Den förra tråden;
    www.familjeliv.se/Forum-5-66/m36737012.html

    Den Kristna Pladdertråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-257/m36228043.html

  • Svar på tråden Kristna se hit (del 15)
  • Milkina cerka

    Jessica - *BER*

    .. för er andra med för den delen . Kramar! / S

  • mom2be

    Stort TACK till alla som bett för mig och TACK Gud! Helgen har gått jättebra och jag orkade mer än jag förväntat mig. Jag sov hyffsat på nätterna och dessutom hade jag kul! Och visst är jag trött nu, efteråt, men inte mer än jag kan hantera.
    Det här är ett stort mirakel. Jag som varit sjukskriven i tio år klarar plötsligt av att jobba heltid i tre dagar utan att få ångest. Men det skulle inte gå varje dag såklart, inte än iallafall. Normala veckodagar arbetstränar jag ca. 25% men den här veckan skall jag ta det lugnt och vila... Phu! Är så glad och tacksam!

    Ber för er som har det jobbigt på olika sätt. Jessica: Ber att du skall slippa ha så ont! Skönt ändå att kunna skratta mitt i sorgen! Barn är för härliga Kram!

  • Milkina cerka

    Jag har en fundering, hoppas att någon av er här känner att ni kan hjälpa mig o. att ni förhoppningsvis inte tycker att jag är fånig.
    Sonen hade med sig kontaktboken med veckobladet inklistrat, på fredag skall de prata om varför man firar påsk - är jag dum om jag vill veta vad de kommer att lägga tyngdpunkten på? Då menar jag om de kommer att prata om den kristna påsken eller "påskkärringar" o. liknande.

    Gör jag fel som funderar, fel om jag frågar?

    Kram så länge!!

  • Indian29

    okej tack för hjälpen
    nån fler som kan hjälpa mig?
    kan jobbet neka mig tjänstledigt pga av studier på bibelskola??

  • Milkina cerka
    Indian29 skrev 2009-03-30 16:32:22 följande:
    okej tack för hjälpen nån fler som kan hjälpa mig?kan jobbet neka mig tjänstledigt pga av studier på bibelskola??
  • Bubbas

    kramar om er alla med styrke kramar. ber för er och är glad att ni fortsätter att skriva av er här och får stöttning, och påminner varann om hoppet till Jesus.

    be gärna för mig och min man, om att vi kan komma varann närmare igen.

  • Storasyrran

    Spomenka - jag tycker inte att du gör fel om du frågar. Kanske blir de jätteglada och frågar om du vill vara med... Jag är lärare, och min erfarenhet är att man när "man", d.v.s. skolan, ska prata om varför vi firar påsk etc. pratar om den kristna grunden också, och oftast har tyngdpunkten där. På min skola ska vi i år ha en påskaktivitetsdag med ett pass som handlar om den kristna påsken (det får jag hålla i själv, så det blir rejält!), ett som handlar om svensk folktro förknippad med påsken och så lite pyssel och lekar till det.

    Fred25 - jag tror att man alltid har rätt att vara ledig för studier, vad man än tänker studera. Jag har hört gott om många olika bibelskolor - finns massor att välja på! Vilket samfund skulle du vilja gå "hos"?

    Tänker på och ber för er andra!

  • Milkina cerka

    #540

    Tack Storasyrran för din beskrivning av hur ni gör, låter ju vettigt. Vågar vara med, det vet jag inte, men skall försöka peppa mig att fråga dem.
    Motsvarigheten till er påskaktivitetsdag har barnen på fredag här, så jag har ju några dagar på mig..
    Du har säkert skrivit det tidigare, men vilken åldersgrupp är du lärare för?

  • krisscross
    Indian29 skrev 2009-03-30 16:32:22 följande:
    okej tack för hjälpen nån fler som kan hjälpa mig?kan jobbet neka mig tjänstledigt pga av studier på bibelskola??
    Jag tror, men vet inte säkert, att om du ansöker om tjänsteledigt inom en viss tid (½ år tror jag det är/var) innan studier eller vad det nu är man ska göra, så måste jobbet bevilja dig tjänsteledigt. Men, jag är inte 100% säker på detta! Vad kul att du ska gå en bibelskola förresten ^_^ Jag har många kompisar som läst vid Mariannelunds Folkhögskola (www.mariannelund.nu/) och de olika bibelinriktningarna där, och de har bara varit positivt! Även några som läst själavård vid Kortebo (www.korteboskolan.edu) som är en väldigt bra teologisk- och själavårdsutbildning. Några vänner har även gått teamträningsskolor som har ett lite friare upplägg med mer praktik.

    Sen finns ju bibelskolor med mer inriktning på evangelisation eller församlingsarbete och även specifika inriktningar som ungdomsledare, lovsångsledare, själavårdare osv.

    Lycka till!
  • krisscross

    P/S

    Idag har vi varit och påbörjat utredning hos privatgyn. Det har konstaterats att min ägglossning har hämmats efter missfallet i höstas, så nu väntar vi på provsvar och sedan kan behandling påbörjas. *suck, vänta, igen...* Vi har tid för återbesök i maj *suck...*

    Känns ändå lite skönt att bollen nu är i rullning, men känns jobbigt att behöva vänta och att tiden går... Ber till Gud att vi ska få bli med barn med en gång, eftersom min utbildning slutar i maj och jag sedan blir arbetslös =/

    Be gärna en bön för oss att behandlingen får verkan och att jag får bli gravid snarast.

  • hemlig mamma

    *tittar in och berättar*
    Nu är vår prinsessa här. Trots intensivt värkarbete slutade det med snitt. Det har gjort ont och varit jobbigt, men nu börjar jag komma i gång och vi har varit hemma ett par dagar. Förutom att tjejen inte riktigt begripit detta med amning, så mår hon bra och är alldeles bedårande som säkert kommer få en del egen vilja framöver. Vi är så tacksamma till Gud för vår gåva.

    Be gärna för en sträckning i ena skulderblades muskeln och lite ont inacken pga matningen.

    God bless u all!

  • Jessica C S

    förnöjsam, men åh vad roligt! Grattis till bebisen! {#lang_emotions_flower}

    Jag ber att amningen ska funka bra och värken!

    Krisskross, jag ber att hjälpen ska fungera. vad bra att ni får ordentlig hjälp nu.
    Och ber för alla er andra med

    bubbas, jag ber för dig och din man, att det ska bli riktigt bra mellan er.

    Vi ses i nya tråden som spomenka länkade till ovan!


Svar på tråden Kristna se hit (del 15)