• MammasMo

    Min mamma är döende

    För tre och ett halvt år sedan förlorade jag min förstfödde son. Utan min mammas stöd vet jag inte hur eller var jag hade slutat. Nu är hon döende och jag vet faktiskt inte hur jag ska stå ut att förlora även henne. Nu undrar jag bara mitt i allt kaos om det är någon som känner till en dikt som börjar ungefär "när en mamma dör så förlorar man riktning" eller något liknande.

    /Anja,mamma till *Bo*, Malte och Elis

  • Svar på tråden Min mamma är döende
  • Livets Lycka 08

    Vill ge dig en kram...

    Vet precis hur du nu känner dig...förlorade min mamma för 3 veckor sedan..

    Ta vara på alla dagar som bara går..

    Kram Åsa

  • MammasMo

    TAck för alla varma kramar och tack Snorppan för din koll på Tunström.
    I onsdags sa läkaren att han tror att hon dör inom en månad...

    Kram Anja

  • snorppan

    Jag är så ledsen för din skull Anja!
    Ta vara på tiden som är kvar och säg allt du vill säga och känner. Beredd på att mista någon kär är man ju aldrig. Det är en tuff för dig nu och framöver.
    Hoppas du har stöd omkring dig.
    Massor av varma kramar

  • Kyllan73

    Massa massa kramar till dig
    Vet inte vad jag ska säga mer än beklagar!

    Massa kärlek till dig!


    (¯`°?.¸ ღ ♥ Älskade Alexander 4/4-08 ♥ ღ¸.?°´¯)
  • Min familj

    Massor av kramar till dig! Jag beklagar verkligen.

    När jag förlorade min förstfödde, blev jag gravid, min man insjuknade i cancer och jag förlorade nästan honom oxå. Det var andra gången han fick cancer. Nu klarade han sig, men jag kan förstå känslan även om det inte var min mamma. Min mamma gick bort när jag i mellanstadiet...

    Så många kramar till dig och din familj...


    Stolt mamma till 2 jordbarn och 1 ängel!
  • Mammatill2

    Usch jag vet precis hur du känner just nu. När jag var i 8:de månaden med min lille kille så fick vi reda på att min mamma hade cancer, Det var som att någon slog ner mig på golvet.
    16 månader av behandlingar och illamående så somnade min älskade mamma in. Hon var min trygghet i livet och vi pratades vid i telefon VARJE dag...alltid. Hon var min bästa vän.
    Jag trodde inte jag skulle kunna leva utan henne men det går faktisk. Det har varit tufft men det går.
    I April är det 2 år sedan och jag har fortfarande hennes mobil nr i min mobil.Jag kan inte ta bort det.
    Vill du "prata" så lyssnar jag gärna. Kram på dig!

  • smultron78

    Beklagar verkligen det som hände ditt barn & beklagar det som hänt din mamma...
    Jag vet precis hur Du känner dej då min mamma oxå blev sjuk för snart 6 år sedan & somnade in 6 månader senare...

    INGEN kommer kunna ta din mammas plats. Se bara till att Ni får en massa fina & ljusa minnen nu den sista tiden..
    Det går inte en dag utan att jag tänker på min mamma, i början var det jobbigt men med åren har det blivit bättre...

    MÅNGA VARMA STYRKEKRAMAR både till dej & din mamma


    Wille´s & Nessa´s mamma
  • december bebis

    Mina tankar finns hos dig.... Min mor dog i feb -08. Tappade fotfästet när min mor gick ifrån oss ... Ringde henne nästan varjedag. Hon fanns alltíd där för sina barnbarn...Har ett viktigt råd. Säg allt du har på hjärtat till din mamma om du kan... Låt inget vara osagt, även om det känns jobbigt. Låt henne få veta vad du känner.

  • december bebis

    Arbetar själv med svårt sjuka människor. Cancer pat. bland annat. När min mor var på väg ifrån oss o vi satt o vakde hos henne, sa alla skona barnen , låt dom inte se henne så. Min chef däremot som varit chef för ett hospice sa.... Glöm inte barnen. Ta med dom, låt dem säga hejdå med. Gjorde som hon sa o ångrar det inte idag. Barnen o jag pratade mkt om mormor nån dag innan hon dog. Dom var 7 o 3 ( lillebror som var 1,5 pratade jag inte med så klart han förstod ju inte). Det var jobbigt men dom förstod på sitt eget lilla vis att mormor var såå sjuk att hon skulle dö. Idag pratar vi ofta om mormor. Vår egen ängel där uppe Min nu 4åring fick ett ängel halsband av sin moster. Hon älskar sitt ängerl halsband o säger min mormor e en ängel o hon passar mig överallt tom på lekplatsen På slutet var min mor helt borta... Jag höll hennes hand o sa hur mkt jag älskade henne, hon tryckte min hand 2 gånger , värmer mitt hjärta än idag när jag tänker på det.

  • MammasMo

    Jag tänker hela tiden nej, nej, nej. Men det har hänt. Det har det. Nu är hon borta, men ändå hemma. Hon har inte ont. I onsdags morse somnade min tappra mamma in för alltid.

    Och en tröst är att hon nu har förenats med sitt förstfödda barnbarn, min son Bo. Jag tror de busar och har det bra tillsammans.

    Kram Anja, dotter till Kristina och mamma till Bo (f/d 2005), Malte (f 2006) och Elis (f 2008)

  • gea

    Til Anja. tenker på deg med disse ord.
    Når du plukker blomster i din have tar du de vakreste først.
    når Gud plukker sine velger også han de vakreste først.
    Sender deg mange varme tanker.

  • Katta P

    MammasMo: sänder en bamsekram till dig. Jag vet hur det känns...Den 6/3-08 dog min dotter och endast 5 veckor efter dog även min älskade pappa. Jag brukar också tänka att de är tillsammans någonstans och mår bra och busar tillsammans.

  • Bea

    Kram. Skönt att det är över nu ändå. Jobbig väntan. Har varit med om lika.

  • pussinuss

    Din stackare. Forlorade min mamma for lite mer an 1 ar sedan. Det tog bara 3 manader fran dagen hon fick reda pa att hon var sjuk tills hon gick bort!

    Enda sattet att kunna se framtiden positivt ar att tanka att allt som hander har en mening! Att om detta inte skett sa skulle nanting annu varre ske!

    "Dar inte skuggan faller skiner inte solen"

  • ialotta

    " När mammor dör förlorar vi ett av väderstrecken.
    Vi förlorar vartannat andetag, vi förlorar en glänta."
    Göran Thunström

    Stor varm kram till dig Anja!
    Christèl
    mamma till *Anja01*, Ylwa02 & Adam03 samt dotter till Pia som avled hastigt sept 2008, 50 år gammal.

    Jag finns här när du vill skriva av dig! christel@vsfb.se

  • Emmpis

    Hej...förstår vad du går igenom... Jag förlorade min mamma för 2 år sedan, men bästa mamma och vän. Min son var då två månader..
    Går inte en dag utan att jag tänker på henne!!

    Kram på dig, skriv om du vill prata...

    Emma

  • Sötstrumpan

    Har även jag förlorat min mamma, vet att det är en oerhört jobbig tid du har framför dig. Det finns en fin låt med Celine Dion som heter just "Mama" som beskriver just den trygghet och kärlek som du beskriver. När jag lyssnar på den och tänker på min mamma kommer tårarna direkt trots att det är 6 år sedan hon dog. Tiden läker inte alltid alla sår men man lär sig att leva med dem. Styrkekramar till dig // Hanna

Svar på tråden Min mamma är döende