• Svar på tråden Mammagruppen igen
  • Nakato

    Åhh LYX Vad ska ni se för film??Bio var ju verkligen evigheter sen!

    Krya på er Sanna,Isaac mår mycket bättre idag,febern är borta men hostar och snorar massor..

  • Nakato

    Halloj!Här va det dött Är alla sjuka???
    Jag har varit hemma nu 2 dagar med Isaac,magsjuk..inte roligt!Ihelgen ska han till pappa då jag ska jobba,va längesen jag såg fram emot att gå till jobbet,haha suger att vara hemma med sjuka barn!

    Trevlig helg alla mammor!Nån som ska göra något kul??

  • paradise 06
    Nakato skrev 2009-03-27 08:33:18 följande:
    Halloj!Här va det dött Är alla sjuka???Jag har varit hemma nu 2 dagar med Isaac,magsjuk..inte roligt!Ihelgen ska han till pappa då jag ska jobba,va längesen jag såg fram emot att gå till jobbet,haha suger att vara hemma med sjuka barn!Trevlig helg alla mammor!Nån som ska göra något kul??
    Hej Lucas har vattenkoppor, fast han är på dagis. Usch magsjuka inte kul, Lucas var det för en vecka sen. Han hade diarré i 6 dagar, inte kul det.
  • Lotlas

    Vi är faktiskt ganska friska för en gångs skull..! I helgen händer inget särskilt, vi ska försöka få lite gjort på övervåningen. Inte lätt att få till det med två barn och en hund..!

    Jag sitter och funderar på om vi ska göra någon utflykt också, men det får vi se.

    Kan någon komma och fika helgen efter påskhelgen? Skulle vara kul att träffa er igen, det var länge sedan sist!

  • Mammassaga

    Här är vi sjuka lite till å från, nu är det mest jag å anders men det e inte så farligt:)

    Idag ska mamma å pappa komma å ta hand om killarna så ska vi åka till västerås me saga å shoppa lite:)

  • Nakato

    Halloj!
    Isaac är fortfarande lite risig i magen,ska vara hemma några dagar till nu i veckan,viktigt att inte skicka tillbaka sjuka baran för tidigt till dagis.Tänk om alla föräldrar tänkte så,då skulle alla dessa virus säkert halveras!!!

    Laura: Är Lucas på dagis med vattkoppor???Är inte det typ klassat som pesten och man måste vara hemma MINST 2 veckor tills dom är snustorra??

    Lotten: Jätte nyfiken och lääängtar tills man får se lilltjejen!Men helgen efter påskhelgen så jobbar jag och kan tyvärr inte komma och fika Hur är hon som bebis?Är hon lik Simon när han var så liten?

    Ha det bra allihopa!

  • paradise 06
    Nakato skrev 2009-03-29 22:17:22 följande:
    Halloj!Isaac är fortfarande lite risig i magen,ska vara hemma några dagar till nu i veckan,viktigt att inte skicka tillbaka sjuka baran för tidigt till dagis.Tänk om alla föräldrar tänkte så,då skulle alla dessa virus säkert halveras!!!Laura: Är Lucas på dagis med vattkoppor???Är inte det typ klassat som pesten och man måste vara hemma MINST 2 veckor tills dom är snustorra??Lotten: Jätte nyfiken och lääängtar tills man får se lilltjejen!Men helgen efter påskhelgen så jobbar jag och kan tyvärr inte komma och fika Hur är hon som bebis?Är hon lik Simon när han var så liten?Ha det bra allihopa!
    Nepp han får gå på dagis, det är flera barn som går på dagis som har vatenkoppor. Dom vill att barnen ska ha vattenkoppor så tidigt som möjligt.
  • Mammassaga

    Oh jag hade blivit galen av ett dagis som tänkte så.
    Jag själv är av samma åsikt att dom ska ha det så tidigt som möjligt men jag tycker det är upp till varje förälder att ta beslutet själv om dom VILL smitta sitt barn med vattkoppor för det är inte bara fördelar med det.

    paradise 06 skrev 2009-03-29 22:28:08 följande:


    Nepp han får gå på dagis, det är flera barn som går på dagis som har vatenkoppor. Dom vill att barnen ska ha vattenkoppor så tidigt som möjligt.
  • Nakato

    Håller med dig Sanna,hade blivit galen om jag en dag kom till dagis och möttes av barn med vattkoppor!!!!!Men är han inte sjuk då laura?har man vattkoppor så brukar man ju få feber och må piss..

    Idag är vi hemma som sagt och myser med en massa hyr filmer.Isaac har inte ätit på evigheter,varken cola,chips eller bullar är lockande.Nån som har nåt tips???

  • paradise 06
    Nakato skrev 2009-03-30 09:13:23 följande:
    Håller med dig Sanna,hade blivit galen om jag en dag kom till dagis och möttes av barn med vattkoppor!!!!!Men är han inte sjuk då laura?har man vattkoppor så brukar man ju få feber och må piss..Idag är vi hemma som sagt och myser med en massa hyr filmer.Isaac har inte ätit på evigheter,varken cola,chips eller bullar är lockande.Nån som har nåt tips???

    Alla barn får inte feber och mår dåligt. Lucas mår jätte bra.
    När Lucas var magsjuk eller han hade diarrè så gav jag han massor av vätskeersättning, sen koka jag all mat till han som kyckling med pressad potatis, de fick han i sig.


     

  • Mammassaga

    Ja eller hur? sjukt av dagispersonalen att medvetet smitta de andra barnen. borde vara upp till varje förälder om man vill göra så.
    Så tycker gnällkärring Sanna:)


    Nakato skrev 2009-03-30 09:13:23 följande:
    Håller med dig Sanna,hade blivit galen om jag en dag kom till dagis och möttes av barn med vattkoppor!!!!!Men är han inte sjuk då laura?har man vattkoppor så brukar man ju få feber och må piss.. Idag är vi hemma som sagt och myser med en massa hyr filmer.Isaac har inte ätit på evigheter,varken cola,chips eller bullar är lockande.Nån som har nåt tips???
  • paradise 06
    Mammassaga skrev 2009-03-30 13:42:40 följande:
    Ja eller hur? sjukt av dagispersonalen att medvetet smitta de andra barnen. borde vara upp till varje förälder om man vill göra så.Så tycker gnällkärring Sanna:)
    Tydligen är det nåt nytt för i år att barn som har vattenkoppor får gå på dagis, så länge dom inte har feber och mår dåligt då ska barnet stanna hemma.
  • Lotlas

    Intressant med tankarna kring vattkoppor på dagis. Jag vet inte hur de resonerar på vårt dagis, men minns att när jag hade vattkoppor som liten så var jag hemma jättelänge (typ en vecka, men det är länge när man är 7 år).

    Lina är ganska lik Simon till utseendet, men olik i sättet. Hon är mycket nöjdare än han var, kan t.ex. ligga och sova i korgen jättelänge. Simon sov i korgen högst tio minuter i taget (oftast), sedan ville han bara ligga i famnen.

    Vilka datum kan alla komma hit då?

  • vronk

    Lotten: är det helger vi pratar om eller även vardagar?? Jag kan helgen den 2 och 3 maj även helgen 16 och 17 maj helst söndagen där även helgen efter där kan jag den 23 maj... Sen kan jag lite då och då i veckorna jobbar ibland men beror på när ni andra kan också. VI MÅSTE SPIKA ETT DATUM!!!! är så nyfiken på att se den lille tjejen...

    Sen pratade vi om utgång lär ju bli i maj nu eller rent av hinner vi komma in i juni När kan ni andra, måste spika ett datum för det också!!! får ta oss i kragen nu så det blir av.....

    VI ÄR BRA PÅ ATT PRATA OCH TYCKA SAKER MEN DÅLIGA PÅ ATT GENOMFÖRA DEM, FY PÅ OSS!!!!! BÄTTRING!!!!!!!

  • vronk

    nej kan inte åka skidor med mina revben, men vart annat planerat då...

Svar på tråden Mammagruppen igen