• Tutilure

    Blomarrangemang i form av en nalle

    Håller på att planera begravningen av vår älskade flicka...
    Såg inne hos någon att de hade haft ett blomarrangemang i form av en nalle på deras begravning, men nu hittar jag inte den.
    Någon som vet vem det var som hade så?
    Vill så gärna se en bild så att jag kan visa min man.


    ♥ Minou, vår älskade ängel ♥
  • Svar på tråden Blomarrangemang i form av en nalle
  • Tutilure
    Madida skrev 2009-01-07 17:32:59 följande:
    Jag vet tyvärr inte, men jag beklagar er sorg.
    Tack så mycket...
    ♥ Minou, vår älskade ängel ♥
  • Tutilure
    Cinza skrev 2009-01-07 17:42:23 följande:
    Vi hade en nalle...
    Tack snälla! Det var nog dig jag var inne hos.
    Beklagar er sorg, det ser ut som om ni hade en fin begravning...
    ♥ Minou, vår älskade ängel ♥
  • Cinza

    Tutilure skrev 2009-01-07 17:58:50 följande:


    Tack snälla! Det var nog dig jag var inne hos. Beklagar er sorg, det ser ut som om ni hade en fin begravning...
    Ja, begravningen var vacker men såklart väldigt sorglig. Hoppas att er blir precis så som ni vill ha den och jag beklagar er förlust.
  • versan

    Beklagar så i eran stora sorg.

    Är det så här ni vill at den ska se ut?
    teddybjörn.jpg

    Har jobbat med blommor (florist) innan jag blev sjuk så undrar du något så fråga bara.
    Nallen (stommen finns att köpa färdig i en del blomsterbutiker) men dom brukar vara dyra.
    Och en del firmor säljer ej bara stommen. (tyvärr)
    Men man kan göra en stomme själv också av gröna oasisblock.
    Själva nallen blir finast om man använder nejlikor (stora).
    och det är inte så svårt att göra själv. teddybjörn.jpg
    Man kan även göra nallen i utslagna kryssantemum & ögon & näsa är Hypericum (knoppar) går att färga svart om man vill.
    Tips! Hittar man inte hypericum så går det bra med målade hasselnötter limma fast dom på ståltråd och sätt fast dom i oasisen.
    Rosetten binder man också fast med en ståltråd och sätter fast den i oasisen allra sist.
    kram
    versan

  • versan

    Kom på! Vill man så kan man göra ett blomsterarrangemang i en korg eller krans med en vanlig Teddybjörn i.
    Väldigt vackert det med.  du får säga till om du vill se kort på det så får jag försöka hitta kram V... 

  • Tutilure
    Cinza skrev 2009-01-07 18:00:46 följande:
    Tutilure skrev 2009-01-07 17:58:50 följande: Ja, begravningen var vacker men såklart väldigt sorglig. Hoppas att er blir precis så som ni vill ha den och jag beklagar er förlust.
    Tack så mycket!
    ♥ Minou, vår älskade ängel ♥
  • Tutilure
    versan skrev 2009-01-07 18:07:25 följande:
    Beklagar så i eran stora sorg. Är det så här ni vill at den ska se ut? Har jobbat med blommor (florist) innan jag blev sjuk så undrar du något så fråga bara. Nallen (stommen finns att köpa färdig i en del blomsterbutiker) men dom brukar vara dyra. Och en del firmor säljer ej bara stommen. (tyvärr) Men man kan göra en stomme själv också av gröna oasisblock. Själva nallen blir finast om man använder nejlikor (stora). och det är inte så svårt att göra själv. Man kan även göra nallen i utslagna kryssantemum & ögon & näsa är Hypericum (knoppar) går att färga svart om man vill. Tips! Hittar man inte hypericum så går det bra med målade hasselnötter limma fast dom på ståltråd och sätt fast dom i oasisen. Rosetten binder man också fast med en ståltråd och sätter fast den i oasisen allra sist. kram versan
    Tack så mycket för bilderna och all information!
    Det är precis så jag vill ha det!
    Ska läsa igenom det du har skrivit en gång till lite senare när jag orkar. Får ta lite i taget för att orka med.
    ♥ Minou, vår älskade ängel ♥
  • versan

    Vill man ha riktiga ögon till blomsternallen så kan man använda ögonen från en vanlig teddybjörn eller köpa på panduro eller någon annan hobbybutik.

  • versan
    Tutilure skrev 2009-01-07 18:31:45 följande:
    Tack så mycket för bilderna och all information!Det är precis så jag vill ha det!Ska läsa igenom det du har skrivit en gång till lite senare när jag orkar. Får ta lite i taget för att orka med.
     Gör så! Kramar om er 
  • kiron

    Jag vill beklaga sorgen Gråter
    Jag har bilder på fina arrangemang med nallar i! Vill du kan jag ta fram bilder från min brorsdotters begravning!


    Hugo 070421 & busen i magen som kommer snart!
Svar på tråden Blomarrangemang i form av en nalle