• Malin o Jimmy

Börja med pergo..Någon mer??

Hej Jag ska börja äta pergotime på tisdag... vi har försökt bli med barn i snart ett år men fick reda på att de va strul med ägg...detta är vår första kur...Någon mer som sitter i samma sits eller liknande?! Lust o följas åt till plusset!?

• Svar på tråden Börja med pergo..Någon mer??
  • Pumanprinsen

När börjar man känna av biverkningar från Pergo. Har tagit min andra tablett bara.

• karlsson1981
    Pumanprinsen skrev 2009-04-09 14:46:16 följande:
    När börjar man känna av biverkningar från Pergo. Har tagit min andra tablett bara.
    Jag fick aldrig några biverkningar, så jag gick också och väntade på att de skulle komma, men de dök aldrig upp. Håller tummarna att du också slipper!
    Jobbigt att sitta och vänta på depression, bölder i ansiktet mm mm hihi
  • Pumanprinsen
    karlsson1981 skrev 2009-04-09 14:54:59 följande:
    Jag fick aldrig några biverkningar, så jag gick också och väntade på att de skulle komma, men de dök aldrig upp. Håller tummarna att du också slipper! Jobbigt att sitta och vänta på depression, bölder i ansiktet mm mm hihi
    Vad skönt för dig! Hoppas jag med slipper...
    Nä usch det låter inte så bra.

Ser att vi är grannar
  • inga76

Jag fick inte heller några biverkningar. Trodde ett tag att jag hade fått det, men det visade sig vara vinterkräksjukan :D Det är ju vanligt att man klarar sig helt, rent statistiskt.

• Pumanprinsen
    inga76 skrev 2009-04-09 15:13:42 följande:
    Jag fick inte heller några biverkningar. Trodde ett tag att jag hade fått det, men det visade sig vara vinterkräksjukan :D Det är ju vanligt att man klarar sig helt, rent statistiskt.
    Hahaha, ja vinterkräksjukan var ju nåt helt annat.. Stackarn.
  • Bellbox
    Pumanprinsen skrev 2009-04-09 14:46:16 följande:
    Tyvärr får väl uppemot 20% biverkningar (jo det är statistiskt rätt högt för att vara medicin!) men därmed också sagt att man har större chans att slippa
    MEN dosen är ju bara i 5 dagar MEN den är så pass hög att den stannar var länge i kroppen, så jag tror du börjar känna eventuella biverkningar rätt snabbt...

Jag hade en del huvudvärk och de där värmesvallningarna" som kom & gick men helt ok, jobbigt mest nattetid

Det jobbiga tyckte jag var att biverkningar som insomnia, ångest m.m var ju inga man ville ha direkt Så hoppas man slipper dem...

JAG undrar ang biverkningar om det är mest troligt att man mår "likadant" igen om man ätit Pergo innan och nu äter igen??
    Någon med erfarenhet?
    (för om man slapp de värsta sist så vore det ju hemskt skönt omman slapp det även fortsättningsvis )
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan född 08ღ ♥ ღ MA 0902 ♥.?°´¯)
  • Bellbox

.... alltså förtydligande; jag SLAPP insomnia & ångest-biverkningar, jag var OROLIG för dem innan jag började för det lät ju hemskt jobbigt

• irre85

Hej hej !! Nu har det gått en dryg vecka sedan ägglossning. Är det någon som vet om man kan få några biverkningar då ?? Har fått flera gånger idag typ värmeslag fast det inte varit varmt. Helt plötsligt blir jag bara jätte varm o hela kroppen och röd på kinderna..sen efter typ 20 min går det över. Hm märkligt tycker jag. Tycker även att det svider när jag kissar. Har ingen aning om vad det kan vara. Någon annan som upplevt liknande...=)

Håller mina tummar för dig nu MissMarti...=) Imorrn vill vi höra att du fick ett plus...=)

• Bellbox
    irre85 skrev 2009-04-09 21:25:16 följande:
    Hej hej !! Nu har det gått en dryg vecka sedan ägglossning. Är det någon som vet om man kan få några biverkningar då ?? Har fått flera gånger idag typ värmeslag fast det inte varit varmt. Helt plötsligt blir jag bara jätte varm o hela kroppen och röd på kinderna..sen efter typ 20 min går det över. Hm märkligt tycker jag. Tycker även att det svider när jag kissar. Har ingen aning om vad det kan vara. Någon annan som upplevt liknande...=)Håller mina tummar för dig nu MissMarti...=) Imorrn vill vi höra att du fick ett plus...=)
    SÅ hade jag det efter ÄL de 2 ggr jag blev gravid (1 MF 1 barn)
    Men tyvärr kan det säkervara så ändå mellan ÄL och BIM, men det låter ju positivt tycker jag
  • Snöflinga

Jag har fått lite andra biverkningar under kur 2 än under 1:an. Nu har jag fått huvudvärk och kanske några sorts vallningar. Första kuren fick jag finnar. Båda gångerna har jag haft mycket känningar kring äggstockar/livmoder. Dock kom dessa känningar mycket snabbare med kur 2. Dessa känningar har fortsatt till och från ända till mensen kom.

• Thösen

Bäbisfabriken. Då tajmade jag och sambon nog in det rätt bra med sexet. Vi hade sex när det var ÄL-flytningar och några dagar efteråt. Så vi får väl hålla tummar å tår nu

• Lapsang

Längtar81: Usch vad tråkigt, det är så frustrerande att gå och vänta. Hur känns det ang att göra paus över sommaren då? Skönt att slippa ifrån ett tag eller ännu mer frustrerande?

Thösen: Ja, det låter bra! Du får rapportera om några veckor när du vet, håller tummarna!

• Smiley

Biverkningar efter pergon så upplevde jag bara huvudvärk. Inte så kul att ha det i fem dagar isträck, men jag överlevde Äter inte pergo denna månad men jag har verkligen känt av äl denna månad. Molat i äggstockar osv. Hoppas vi har träffat rätt nån dag den här gången. Har haft såå mycket på jobbet båda två så vi har inte ens orkat "samlivat". Så jag säger som Thösen- Så vi får väl hålla tummar å tår nu! Nu blir det en tripp hem till Dalarna och hälsa på familjen över dagen.
    GLAD PÅSK!

• MissMarti

Hej på er

Här kommer ännu en rapport från mig...inget plus idag heller men ingen mens... 

• Reyna

Hej
    Jag ska insemineras nästa helg, och blir det inte ett plus då så nlir det pergo nästa gång, en sak förstår jag inte, jag ska få en spruta som gör att ägget lossnar, när tar man den?
    Ökar det chanserna?
    Hur stor är chansen att bli gravig eg med vanlig insemination?
    Frågorna är många jag vet...men ni vet....längtan..!

• Thösen
    Reyna skrev 2009-04-10 19:35:37 följande:
    HejJag ska insemineras nästa helg, och blir det inte ett plus då så nlir det pergo nästa gång, en sak förstår jag inte, jag ska få en spruta som gör att ägget lossnar, när tar man den?Ökar det chanserna?Hur stor är chansen att bli gravig eg med vanlig insemination?Frågorna är många jag vet...men ni vet....längtan..!
    Alltså jag vet inte riktigt, kan vara helt fel ute, men så som jag har fattat det av tjejerna som tagit denna spruta så är det när äggen är mogna. Alltså dom har den storleken som ägg ska ha när de är redo att släppas. Tror det står lite längre bak i tråden om den här sprutan. Det ökar väl inte chanserna direkt utan det ser till att ägget släpper och kan bli befruktat. Så har iaf jag fattat det, finns många tjejer som kan detta bättre än jag.
    Chanserna har jag ingen aning om, men det står väl att finna på bätet gissar jag på. Likaså kan du ju söka på Sprutans namn så får du säkert upp en massa info!

Håller tummarna för er iaf
    STORT LYCKA TILL!
Svar på tråden Börja med pergo..Någon mer??