• Mipsan 76

    Han vill inte ha fler barn, jag vill men är "ofruktbar"...

    Läkarna har sagt, efter flertalet utredningar, att jag inte har fungerande äggstockar och därmed inte kan bli gravid igen, inte ens med hjälp.
    Fick samma diagnos FÖRE förra graviditeten...

    Dessutom vill inte sambon ens tänka tanken på ett fjärde barn. Men för mig är sorgen stor då jag 'lever för' mina tre hjärtegryn och gärna skulle ha ett helt fotbollslag . Vad göra? Nån i liknande situation?

  • Svar på tråden Han vill inte ha fler barn, jag vill men är "ofruktbar"...
  • englamamman

    Jag är väl lite i samma sits.

    Har fått till ett barn helt utan hjälp, men fick sedan upprepade missfall och min menscykel rubbades så att ägglossningen försvann. Blev sedan gravid med pergo en gång. Lyckades övertala sambon en gång till och blev gravid ,ed pergos hjälp igen - tvillingar. Men det gick inte riktigt som vi tänkt oss, jag blev inlagd med för tidig vattenavgång och sedan dog min en a älskade tvilling efter förlossningen. Så nu känner jag mig ändå inte "färdig", men det gör han.

    Själv lever jag också helt för mina småttingar och skulle gärna vara hemma fast inte på heltid kanske. Och vill ju som dig ha ett fotbollslag, fast nu har jag också åldern lite emot mig.

    Men jag har tänkt bearbeta min sambo igen om ett par månader och hoppas att det går annars vet jag inte vad man ska göra.

    Har funderat lite på att bli kontaktfamilj eller familjehem till andr barn som behöver det, det kanske är något för dig/er med?

  • Mipsan 76

    Tack för tipset. Tror dock inte att det är något för oss. Med en diabetiker som blir stressad för minsta lilla och en sambo som är borta väldigt mycket så kan jag nog inte 'finnas där' för behövande barn. Inte så mycket som ofta krävs. Såna barn behöver ju extra stöd eller en lugn miljö och vi har varken eller. Men tack ändå!

    Beklagar sorgen för ditt änglabarn!! Det är tufft att bli av med något så värdefullt, som man kämpat så för att bli välsignad med.. Att aldrig få njuta av det lilla miraklet.

    Ska försöka bearbeta min sambo mä. Jag tror nånstans att han både vill och inte vill. Så loppet kanske inte är helt kört för mig än..

    Vill önska dig lycka till, oavsett vad framtiden bjuder på.

Svar på tråden Han vill inte ha fler barn, jag vill men är "ofruktbar"...