• Zimlis

    Att titta in genom folks fönster när man går förbi är

    Jag kan inte låta bli. När det är mörkt ute och jag går med hunden så kan jag inte låta bli att titta in genom folks fönster när jag går längs gatan - tycker det är trevligt att se hur andra har det.
    Alltså om det skulle vara nån därinne så slår jag ju givetvis bort blicken


    Canis meus id comedit
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Att titta in genom folks fönster när man går förbi är
  • HelenaMaria

    Helt okej. Jag tycker det är kul att kolla in genom folks fönster, speciellt på kvällen när man ser extra tydligt.

  • Velour

    TS,

    helt okej, så länge man slänger bort blicken om det är nån inne.

  • Funkyiore

    Helt okej. Även om det skulle kännas lite knepigt om denne/denna inte slänger bort blicken om jag sitter där inne, så får väl den personen stirra då. Själv så gör jag som du, ts, slutar kolla in om det sitter någon vid fönstret. 


    Nu e solen här :)
  • smoothiz

    annat: jag tycket inte det e okej egentligen men lika förbannat gör jag det ändå om folk har fönster i höjden där man går..oavsett om jag inte vill egentligen, men jag kan inte låta bli ibland..Räcka ut tunganspeciellt om det är mörkt ute och det lyser i fönstren..men det är väl inte okej egentligen, jag sku bli tokig om folk glodde in i mitt fönster..


    grattis min lilla camilla som väntar TRILLINGAR! detta fixar du!
  • smoothiz

    jag slår givetvis bort blicken direkt om det visar sig va nån därinne..


    grattis min lilla camilla som väntar TRILLINGAR! detta fixar du!
  • smoothiz

    haha en kompis pappa är en riktig fönstertittare..han tänker inte på det själv men när han går förbi kan han verkligen luta hela kroppen över ex. balkongräcket för att kika in..och det så himla öppet, han skäms inte det dugg..vissa måste ju tycka att han är en riktigt knepig människa, han är verkligen nyfiken och drar sig inte för att riktigt GLO in i fönstren!...det är pinsamt ju!


    grattis min lilla camilla som väntar TRILLINGAR! detta fixar du!
  • VulgusProfanum

    Annat:
    Något som bara sker per automatik
    Lyser det i ett fönster och man går förbi så nog 17 dras blicken dit.
    Inte för att jag vill snoka eller så utan rent automatiskt.


    Don´t pee on my leg and tell me it´s raining
  • gresligagreta

    i vårt radhus område är det helt ok! vi vinkar till varandra när vi går förbi men jag gillar inte när folk kollar in så jag kör med vickade persienner

  • Suzy QX

    Tror det är rätt vanlig reflex att titta sig omkring. Jag förutsätter att bli sedd när jag står i köket med fönster ut mot förbipasserande. Ibland om jag är för lättklädd försöker jag krypa längs golvet om det är något jag ska ha och inte ids klä på mig. Men nog har det hänt jag glömt av mig i förra lägenheten där fönsterna vette mot motsatta sidans lägenheter..

  • gosmamman

    Jag brukar inte direkt titta in i rummet men jag älskar att bli inspirerad av att se hur folk "pyntar" sina fönster.

  • sherlock

    Om man inte vill att folk ska titta in får man väl skaffa fula spets-nät gardiner som dom har här i england, där man i övrigt inte ser in i folks hus pga nät gardinerna.

    Jag kan dock inte låta bli att kika in hos folk i sverige där man ofta har "fri" insyn i folks vardagsrum och kök

  • 1Moonlight1

    Väldigt svårt att unvika :D.  Jag röstade på första :).  Man behöver ju inte göra som min granne sitta och råglo in till mig även när jag är där inne, studerar mig i minsta detalj.

  • molekyl

    Ni som svarar att ni tittar bort om det är nån därinne, menar ni om personen ser er då eller? Om man ser nån i ett fönster är det ju jättespännande att se vad de gör.
    Man får väl helt enkelt låta bli att nuppa vid fönstret och sätta upp insynsskydd om man inte vill ha blickar...

  • Zimlis
    molekyl skrev 2009-02-08 20:41:00 följande:
    Ni som svarar att ni tittar bort om det är nån därinne, menar ni om personen ser er då eller? Om man ser nån i ett fönster är det ju jättespännande att se vad de gör. Man får väl helt enkelt låta bli att nuppa vid fönstret och sätta upp insynsskydd om man inte vill ha blickar...
    Om de tittar mot en så slår jag bort blicken
    Canis meus id comedit
  • Olw

    Att gå förbi och slå en titt är väl ok.
    Men att stanna upp och stå still och glo är inte ok!

  • Abborren

    Jag svarar: annat (mänskligt)

    Det är väl klart att man tittar på omgivningen när man är ute och vandrar, och går man på en gata full med hus, så består ju omgivningen av en massa hus med tillhörande fönster. Alternativet är att titta ner på skosnörena eller?

  • viewmylife

    oja det är nästan ett måste för mig... hämtar inperation på det viset

  • 982jan

    Vilket torftigt liv man måste ha för att tycka det är kul att stirra in i andras hem. Dessutom är det en hänsynslös, brottslig handling (hemfridsbrott). Nej, håll er borta från andras hem. Lär er skilja på mitt och ditt. Kan vara svårt efter så många årtionden av sosse-styre som avsiktligt motarbetat privat ägande. Men försök. 

  • moaguuun
    982jan skrev 2021-04-06 18:44:38 följande:

    Vilket torftigt liv man måste ha för att tycka det är kul att stirra in i andras hem. Dessutom är det en hänsynslös, brottslig handling (hemfridsbrott). Nej, håll er borta från andras hem. Lär er skilja på mitt och ditt. Kan vara svårt efter så många årtionden av sosse-styre som avsiktligt motarbetat privat ägande. Men försök. 


    Knappast brottsligt att se åt ett visst håll på allmän plats.. Folk kan ha gardiner om de är känsliga.. eller flytta ut i skogen.
Svar på tråden Att titta in genom folks fönster när man går förbi är