• Anonym (Svider)

Spricka vid analöppningen

Har en spricka vid anal öppningen ett fler tal ggr genom åren men dom har alltid vart borta på ett par dagar.
    Men den jag har nu har väl vart där en månad eller så.
    Idag kände jag att ja va tvungen att försöka kolla på den.

Och den är stor :(

Svider när jag ska göra nr 2.

Någon som vet nått tips om hur ja ska få detta att läka? Jag kan ju inte sluta skita liksom.

• Svar på tråden Spricka vid analöppningen
  • Anonym (Svider)

Gah....ska nu till apoteket och fråga efter Ac3 komfort.
    Kommer skämmas ihjäl :(
    Tänk om dom inte har de !!
    Detta e ett litet ställe och de e inte första gången dom har vanliga saker som dom gör tv reklam för tex.

• Anonym (Svider)

Den där salvan xyloproct tänkte ja oxå köpa.
    Men vet inte om ja inbillar mig men kan man inte beställa via apotekets hemsida o få de hem som litet paket?
    När man beställer på deras sida så står det att man måste hämta det på apoteket? Lol liksom då kan man ju gå dit istället för o beställa.

• Anonym

men ojojoj...skämmas för att visa upp rumpan?? både apoteket och läkare har sett/hört om det typ 1000 ggr...varför skäms vi egentligen för kroppen...dumt tycker jag!

• Anonym (Svider)

Anonym skrev 2009-01-24 00:41:54 följande:

men ojojoj...skämmas för att visa upp rumpan?? både apoteket och läkare har sett/hört om det typ 1000 ggr...varför skäms vi egentligen för kroppen...dumt tycker jag!
    Hade nog inte haft samma problem med de om ja bodde på ett litet större ställe.
    Detta stället e så litet att dom på vårdcentralen ser man på torget dagligen.
    Dom är även AS kassa, kan nästan inget alls.
  • Eisa
    Anonym (Svider) skrev 2009-01-24 11:18:48 följande:
    Anonym skrev 2009-01-24 00:41:54 följande: Hade nog inte haft samma problem med de om ja bodde på ett litet större ställe.Detta stället e så litet att dom på vårdcentralen ser man på torget dagligen.Dom är även AS kassa, kan nästan inget alls.
    Ingen tvingar dig att visa rumpan Du kan gå dit och få råd bara. Förklara själv hur den ser ut.
  • Anonym (Svider)

Eisa skrev 2009-01-24 11:27:56 följande:

Ingen tvingar dig att visa rumpan Du kan gå dit och få råd bara. Förklara själv hur den ser ut.
    Men va fasen dom har bara manliga läkare o dom kommer typ säga "men ja måste se för att kunna hjälpa dig".
  • Eisa
    Anonym (Svider) skrev 2009-01-24 11:32:59 följande:
    Eisa skrev 2009-01-24 11:27:56 följande: Men va fasen dom har bara manliga läkare o dom kommer typ säga "men ja måste se för att kunna hjälpa dig".
    Haha i helvete att dom måste. De kan ge förslag på behandlingar och om de inte hjälper så kan du komma tillbaka så får de väl kolla DÅ då.
  • Anonym (Svider)

Mmm....de va därför ja tänkte skriva här...ifall någon redan vart med om de....o vet vilka salvor eller va ja ska göra?
    Jag köpte den där AC3 komfort igår....jävligt jobbigt att vara lite kletig runt analen pga salvan...suck....hoppas den funkar...vill bara bli av me sprickan....
    fan kan inte tänkte på nått annat än de just nu.....även rädd att sambon ska dit o pilla ..vågar inte säga att ja har spricka i röven...då kanske han blir avtänd o kommer vara de ett bra tag....

• Eisa
    Anonym (Svider) skrev 2009-01-24 11:39:03 följande:
    Mmm....de va därför ja tänkte skriva här...ifall någon redan vart med om de....o vet vilka salvor eller va ja ska göra?Jag köpte den där AC3 komfort igår....jävligt jobbigt att vara lite kletig runt analen pga salvan...suck....hoppas den funkar...vill bara bli av me sprickan....fan kan inte tänkte på nått annat än de just nu.....även rädd att sambon ska dit o pilla ..vågar inte säga att ja har spricka i röven...då kanske han blir avtänd o kommer vara de ett bra tag....
    Hahaha inte behöver du säga det. Säg att du inte gillar analpillande bara

Det viktigaste är att göra avföringen mjuk, så att hålet inte spänns ut så mycket när du bajsar (I can't believe I'm writing this). Har du provat Laktulos?
  • Anonym (Svider)

Eisa skrev 2009-01-24 11:41:20 följande:

Hahaha inte behöver du säga det. Säg att du inte gillar analpillande bara Det viktigaste är att göra avföringen mjuk, så att hålet inte spänns ut så mycket när du bajsar (I can't believe I'm writing this). Har du provat Laktulos?
    saken e den att ja minns inte när ja hade normal skit senaste ( fasen så pratar ) Har vart lös i magen i snart 7 år.
  • Eisa
    Anonym (Svider) skrev 2009-01-24 11:42:33 följande:
    Eisa skrev 2009-01-24 11:41:20 följande: saken e den att ja minns inte när ja hade normal skit senaste ( fasen så pratar ) Har vart lös i magen i snart 7 år.
    Ja man kan tydligen få det av att vara lös i magen också. Hmm.

Ja vet! Fråga på sjukvardsradgivningen.se, på internet alltså. Man kan fråga läkare där och man får svar inom 1 vecka. Skitbra är det!
  • Anonym (Svider)

Eisa skrev 2009-01-24 11:44:20 följande:

Ja man kan tydligen få det av att vara lös i magen också. Hmm. Ja vet! Fråga på sjukvardsradgivningen.se, på internet alltså. Man kan fråga läkare där och man får svar inom 1 vecka. Skitbra är det!
    oj tack så mycket :)
  • Eisa
    Anonym (Svider) skrev 2009-01-24 11:44:56 följande:
    Eisa skrev 2009-01-24 11:44:20 följande: oj tack så mycket :)
    Säg till om du inte fattar hur man gör, men det fattar du nog
  • Anonym (Svider)

Eisa skrev 2009-01-24 11:46:07 följande:

Säg till om du inte fattar hur man gör, men det fattar du nog
    Ska nog fixa det :) Ska bara vänta tills sambon gått ut ur rummet, haha så han inte undra varför ja läser om analfissur, eheh
  • Eisa
    Anonym (Svider) skrev 2009-01-24 11:47:30 följande:
    Eisa skrev 2009-01-24 11:46:07 följande: Ska nog fixa det :) Ska bara vänta tills sambon gått ut ur rummet, haha så han inte undra varför ja läser om analfissur, eheh
    hahahahah
  • Anonym

har samma problem.. jag använder xyloproct på morgonen och på kvällen silon (finns i barnhyllan på apoteket) då kan man alltid säga att det är till banen;) dessutom ska du alltid ha det tort och rent´, men inte tvätta för ofta. använd också intim tvål/olja. Någonting annat som är bra är att alltid försöka sova utan trosor.. dessa tips fick jag av BM och det har funkat bra.. jag förstår dig precis. det är skit jobbigt. lycka till

• Anonym (Problemfri)

Jag har haft samma problem, varierat varit hård/lös i magen. framförallt att torka var jättejobbigt. LÖSNINGEN för mig var att ALLTID torka mig med vaselin på pappret. bara doppa det vikta pappret i vaselin, eller lägg en klick vaselin mot analöppningen. Vaselin är ju både rengörande och smörjande. jag gör detta också när jag är problemfri, och besvären (som ändå varade i två år nånting), har inte återkommit. Då är det ändå extra löst och svårtorkat sedan jag opererade bort gallblåsan. 

• Anonym (S)

Gammal tråd ser jag men jag har problem med det där av och till p.ga lös i magen. Det som hjälpte mig nu senast var en kur Levorag tror jag det hette och Vagisan gel. Så bedövande och bra. Men nu började det bränna igen efter en veckas "frist". 
    Dock inte i samma omfattning som förr (än så länge). Torkar inte längre utan blöter med vatten. 
    Vaselin var dock en grej jag inte testat. Men måste ställa följdfråga här, du torkar dig asså bara med vaselin? Fastnar det inte bajs på vaselinet då? Som sen blir kvar? 
    Konstigt formulerad fråga kanske men vore intressant med svar. Funderar på atr inhandla. Nu är det ingen spricka än men svidande brännande runt och lite på insidan av själva analen. 

Anonym (Problemfri) skrev 2024-08-07 11:05:40 följande:

Jag har haft samma problem, varierat varit hård/lös i magen. framförallt att torka var jättejobbigt. LÖSNINGEN för mig var att ALLTID torka mig med vaselin på pappret. bara doppa det vikta pappret i vaselin, eller lägg en klick vaselin mot analöppningen. Vaselin är ju både rengörande och smörjande. jag gör detta också när jag är problemfri, och besvären (som ändå varade i två år nånting), har inte återkommit. Då är det ändå extra löst och svårtorkat sedan jag opererade bort gallblåsan. 

Svar på tråden Spricka vid analöppningen