Frågor till er som är hemmamammor
Jag och min man diskuterar lite att jag kanske ska bli hemmamamma på heltid. Vi lever bra tycker vi, nu när jag är hemma med vår son klarar vi oss på min mans lön osv. Jag är dock lite klvuen till hur vi ska göra, om jag ska vara hemma lr inte. Jag kan väl inte säga att jag är någon karriärmänniska (trots att jag lagt ner mkt tid på min utbildning), jag är mer intresserad av att sköta om familjen och är faktiskt rädd att jag inte kommer hinna göra det när jag börjar jobba. Samtidigt vill jag vara en förebild för mina barn - jag vill inte att de ska växa upp med synen att kvinnan ska sköta hushållet medan mannen jobbar...
Alternativet är ju så klart att bara jobba mindre, det kan jag också mycket väl tänka mig.
Jag undrar hur ni som är hemma på heltid tänker omkring allt det här? Är ni oroliga för pensionen, att ni inte ska kunna få jobb senare när barnen blivit äldre?
Jag känner faktiskt ingen kvinna som är en stay-at-home-mom här i Sverige, verkar ytterst ovanligt och faktiskt lite tabu egentligen.
Dela gärna med er av era erfarenheter!