• Mamma till Rasmus och Amanda

    Vi i Fristad, Sparsör & Frufällan med barn födda januari 2007 - del 7

    Då fortsätter vi med ytterligen en tråd - rond 7!!

    Vi som hänger här är:
     
    Sofia med Olivia & Beata
    Eva med Alice
    Maria med Martin & Markus
    Jenny med Wilma & Rasmus
    Linda med Rasmus
    ♥ Rasmus - mammas älskling ♥ www.liiiinda.bloggproffs.se
  • Svar på tråden Vi i Fristad, Sparsör & Frufällan med barn födda januari 2007 - del 7
  • evileve

    Nej här är det lugnt vill jag lova. Härligt med vinter! Men nu verkar det slaska bort igen, suck.
    Åker till våren i Barcelona i morgon (hoppas att det är vår i alla fall) Blir gött, svårt att få inspiration för vår när det är vinter här.
    Kram på er.

  • Scilla

    Hejsan!

    Ja det är verkligen lugnt här i tråden nuförtiden,trist men det blir väl så när alla (utom jag då ) jobbar och står i.

    Hoppas ni alla mår bra och har haft en bra helg!

    Olivia är hos grannen och leker och Beata sover så jag vet inte vad jag ska hitta på, Ovan känsla

    Kanske skulle måla tånaglarna...

    Kram!

  • evileve

    Hihi, gött Sofia! Den känslan var längesedan, puh. Köket är SNAAART klart, men vi diskar fortf. i badkaret, kul kul. Det är så rörigt hemma nu så jag vet inte vad, längtar nästan inte hem, puh.
    Men snart får man städa och fixa, skall bli kul!

    Vad lurig sidan ser ut föresten... Nytt typsnitt??

    Kraaaam.

  • Scilla

    Hej! Diska i badkaret, usch låter som värsta ryggmördaren!
    Men tänk vad fint det blir sen när det blir klart.
    Hade du det bra i Barcelona förresten?

    Och Linda nu börjar det väl dra ihop sig för er också?
    Har du fått nån resfeber ännu
    Åhh vill oxå ut och resa!

    Kram!

  • Mamma till Rasmus och Amanda

    Gomorron!

    Japp, bara 13 dagar kvar tills vi åker, ska bli sååå skönt!
    Jag vill bara ha värme och sol nu! Allt känns pissigt just nu och jag vill bara bort!

    Hoppas alla har det bra och är friska och krya!?!

    Ha det bäst kram kram


    ♥ Rasmus - mammas älskling ♥ www.liiiinda.bloggproffs.se
  • evileve

    Hej hej.
    Det är en ryggmördare, men det går bra. Man får försöka att inte änvända så mycket porslin och så:)

    Det var supergött i Barcelona. Inte så varmt, men det luktade vår, (utan tillhörande svenska pollen) och det var sooool.
    Vad härligt Linda!!! Snart dags. Hoppas att ni får det gött, med mycket singha och shang beer, god mat och så.
    Ett litet tips om du inte redan fått det: ta med stödstrumpor(från apoteket) till att ha på flyget så slipper du ha svullna fötter i sanden:) Dom är sjukt fula, men det är värt det, jag svullnar grymt utan dom.
    Kram

  • Scilla

    Längtar också efter sol och värme nu! Vi har så smått börjat prata om semestern och då längtar man ju inte mindre efter sommaren!
    I år ska vi försöka åka ut lite mer med husvagnen. Förra året var vi ju inte ute en enda gång och jag har saknat den så!

    Annars är allt som vanligt med oss,vi har vart förkylda hela familjen i tur och ordning. Först Erik och nu sist Beata.
    Och nu går jag och väntar på remiss från öron. Beata har gjort hörseltestet på bvc 2ggr nu utan att reagera på det högra örat.
    Usch,känns lite olustigt även om man hoppas att det inte är nåt fel

    Kram!

  • evileve

    Hej hej.
    här var det dött igen..
    Vi har varit i Sälen, det var härligt! Alice testade på att åka skidor, det gick sådär. När vi väl kom så långt att vi åkte nerför så älskade hon det, tjoade och ropade Alice Kan! men sen blev hon trött och ledsen, Alice åka pulka! lät det då:)
    Med det var ju så kul med all snö! hur mycket som helst. Vi testade på att åka längdskidor också, med Alice i fjällpulka, det tyckte hon var supermysigt, men mamma och pappa har för taskig kondis, puh.

    Men, borta bra men hemma bäst! Det är så skönt att vara hemma igen.
    har ni planerat något mer besök till badhuset??

    Kram Eva

  • Scilla

    Hej!

    Låter som ni haft det härligt i Sälen! Det är ju verkligen nåt helt annat med vinter där uppe. Inte dåligt av Alice att redan provat skidor
    Men visst är det skönt att komma hem efter att ha vart i väg ett tag.

    Här hade vi ju en liten släng av vinter i Fredags så då passade vi på att åka lite snowracer och att bygga en snögubbe men nu känns det som om det gärna får bli vår för min del....

    Linda Micke och Rasmus : Ha det nu så jättegott i Thailand!! Passa på att sola och bada lite för oss oxå

    Massa kramar!!

  • Mamma till Rasmus och Amanda

    Heeeeeeeeej!

    Härligt med Sälen och kul att Alice har provat skidor!!! Vi har tänkt att åka upp nästa år, så då får Rasmus prova då!!

    Sofia: Tack!! Det ska bli sååå skönt att komma till sol och värme!!
    Jag tar med mig solen, så blir det vår när vi kommer hem!

    Ha det så bra allihopa, så hörs vi!!!

    kram kram

  • Mamma till Rasmus och Amanda

    Hej hopp!

    Vilken action det är här inne....NOT!

    Jag hade skrivit ett inlägg här, nu när vi var nere i Thailand, men det har tydligen inte kommit med, vad jag kan se
    Men vi har haft det toppen i alla fall!!!!

    Hur har ni haft det och har det här hemma?

    kram kram L

  • Scilla

    Hej! Välkomna hem igen Linda och co!!! Skönt att allt har vart bra, är ni nåt bruna då ?
    Nej här är verkligen ingen action,så himla trist. Jag saknar er!
    Kan vi inte hitta på nåt kul snart?? Badhuset ,djurparken eller bara ut och äta vi tjejer, vad säger ni??

    Ikväll är jag lite nervös för imorgon ska vi till audionomen med Beata och kolla upp hennes hörsel Hoppas inget är fel....
    Kram!

  • Mamma till Rasmus och Amanda

    Hej hej!

    Sofia; Hur gick det med Beatas hörselkontroll idag?? Håller tummarna att det gick bra!

    Tycker vi tjejer kan gå ut och äta en bit mat, det hade varit trevligt!

    kram

  • Scilla

    Hej!
    Det gick sådär idag. Det första jag fick höra när jag kom dit var att dom normalt inte gör kontrollen på så små barn. Så resultatet var inte helt pålitligt....
    Hon reagerade inte på de höga diskanterna på hö öra men dom kunde inte svara på om det berodde på hörselnedsättning eller att hon inte orkade koncentrera sig längre. Så vi får åka på koll när hon är drygt året igen.

    Olivia har imponerat stort idag Först var hon hos frissan för första gången och skötte sig jättebra, fick tom lite rosa färg i luggen! Sedan satt hon på hästryggen för första gången hos min bror o svägerska. Kanske kan bli en liten hästtjej av henne till mammas stora glädje

  • Mamma till Rasmus och Amanda

    Här vad det dödare än dödast!

    Hoppas alla har det bra iaf!

    Trevlig helg!

    // Linda


    ♥ Rasmus - mammas älskling ♥
  • Scilla

    Ja här är ingen vidare action :( Var är alla?!

    Vi mår bra iaf, hämtade hem och besiktigade husvagnen igår och snart bär det iväg på premiärtur för i år Jippie!

    Vädret kan man ju inte heller klaga på!

    Kram!

  • JennyD

    Hejsan....

    Förlåt för att jag inte har skrivit. Vet inte varför. Vi mår annars bra, men idag e jag hemma med sjuk man och dotter. Troligtvis magsjuka. Peppar peppar så får jag det inte.

    Tycker att vi snart ska träffas allihop. Trevligt vore det. Man skulle kanske träffas utan barn denna gången? Vad säger ni?

    Nu ska jag ta hand om mina sjukkingar.

    Puss och kram på er alla.

Svar på tråden Vi i Fristad, Sparsör & Frufällan med barn födda januari 2007 - del 7