• hella82

Vill alla killar INNERST INNE ha en son? Endast killar "får" svara.

Efter att ha visat denna tråden (www.familjeliv.se/Forum-3-29/m40301995.html) för min sambo så håller han fortfarande inte med mig utan påstår att alla killar INNERST INNE vill ha en son.

Han vill att bara killar ska svara, inga tjejer ska alltså svara för sina killar.

Så, återigen; Vill alla killar innerst inne hellre få en son än endast döttrar?

• Svar på tråden Vill alla killar INNERST INNE ha en son? Endast killar "får" svara.
  • MansonDust
    Bästafamiljen skrev 2012-01-11 19:37:41 följande:
    Min man ville gärna ha en son när vi väntade barn, han vill ha en till hockey kille till familjen! =)
    jag ville också ha en kille till- och det fick vi!! Lycka!!
    Hoppas att han föredrar ridning.. Tjejer kan också spela hockey.
    flicka -02, flicka -06, pojke -08, pojke -11. --> mansondusts.blogg.se
  • lu07peda

första barnet är ju alltid ett försök tror att killar är lättare än tjejer

• MittÄlskadeBarn

Jag, kvinna, ville otroligt gärna ha en son. När jag var yngre så hade min Barbie alltid en pojkbebis. När jag blev lite äldre, och spelade "The Sims", så gjorde jag alltid en mamma med en son.

Exet: Han kollade upp ALLA tips och trix för hur man gör en pojkbebis. Han sa till och med att han skulle bli lite besviken om det på UL visade sig vara en flicka, men att han givetvis skulle komma över det och så klart älska barnet oavsett.

• Sensitiveguy

Jag vill hellre ha en flicka, helst flera.

• MEE83

Hade inte någon preferens. Tänkte inte på male bonding, eller fader-son relationer.

Det är ett lika stort ansvar i vilket fall som helst, jag kommer vara hennes manliga förebild, den första mannen hon knyter an till. Min karaktär, hur jag lever, hur jag behandlar kvinnor och hur jag i allmänhet agerar kan komma att påverka hennes syn på män till exempel. Det kan komma att påverka hennes förståelse av män, hennes tillit till killar(när den tiden kommer). Jag kommer vara väldigt viktig för hon, och hon är sjukt viktig för mig.

Hennes mamma kanske är bättre lämpad att ta tag i vissa saker när den tiden kommer, några visdomsord om kvinnokroppen, puberteten, menstruationen osv. Men bortsett från det så finns det ju inget jag inte kan lära min dotter som jag skulle ha kunnat lära en son. Hon kommer att kunna göra allt som en son skulle ha kunnat göra.

Finns ju forskning som påstår att pappor ofta är en större tillgång till döttrar som har till exempel ätstörningar osv.

Men, nej jag har ingen längtan efter en son. Får vi en unge till någon gång i framtiden så tror jag inte att jag kommer längta efter en pojke.... eller så kommer jag göra det. Vem vet. Men med våran bebis fanns inte riktigt den tanken.

Sedan har alltid min mamma haft bäst kontakt med sin pappa, medans hennes syster(min moster) alltid hade bäst kontakt med min mormor. Kanske sådant påverkar också. Jag vet inte.

• HerrFantasi

Helst döttrar. De har framtiden för sig, har starkare band till sin far och kommer bry sig även när man blivit skröplig. 

• Eleanor4

Min man önskade sig en son. Vi fick en dotter. Hon var hans ögonsten från dag ett och nu vill han att nästa barn blir en flicka :)

• Zadre

Min pojkvän vill ha tjejer. Helst tvillingar. Han har namn till dom och allt. Inte kommit på ett enda killnamn.

• Zoam

innan den första var född så hoppades jag på att det skulle bli en tjejer. Efter totalt 3 barn där alla är tjejer så vill jag fortfarande inte ha en pojke.

• linnéa001

Min pojkvän har ingen användare här så jag svarar för honom. Han ville ha en flicka "för att slippa sparka boll". Min pojkvän är nämligen extremt "omanlig" när det gäller t.ex. bollsport, bilar och motorcyklar. Jag lovade att sköta all bollsparkning och då tyckte han att det lät ok med en son. Fram till tillväxtultraljudet var vi båda övertygade om att vi skulle få en son, en känsla vi hade. Min pojkvän fortsatte prata om att alla pojkar vill sparka boll med sin pappa och om hur fruktansvärt det skulle bli att behöva göra det. Fast sedan började han tänka på annat kul han skulle kunna göra med en son, fjällvandra t.ex. På TUL:et visade det sig att det var en flicka. "Vad bra, då slipper jag sparka boll" var hans första kommentar. Sedan berättade han att han hade ställt in sig på en pojke och att det kändes lite konstigt med en flicka. Nu är vår dotter fyra månader och varje vecka pratar han om hur de ska fjällvandra tillsammans. Så först ville han ha en flicka, sedan en pojke och slutligen en flicka igen. Jag har hela tiden sagt att könet inte spelar någon roll, det blir inget hockeyspelande eller ridning varken för en pojke eller flicka (för dyrt och kräver för mycket utrustning). Hade pojkvännen kunnat välja kön hade det blivit en flicka.

Svar på tråden Vill alla killar INNERST INNE ha en son? Endast killar "får" svara.