• aspie

    det är långt från januari till hösten

    Fler som kommer att gå i väntans tider ända till hösten?
    Om allt går väl ska jag få en unge i början av oktober... (för jag plussade idag!) :)

    Någon som vill överanalysera allt med mig? ;P

  • Svar på tråden det är långt från januari till hösten
  • tiptoe

    Minifer.. Gud vad kul med vul! Grattis!! Jag ska göra mitt vul på tisdag känns som en evighet tills dess..

  • Minifer

    Tack!! :D fast jag blev jätteförvirrad! Om någon har tid/lust får ni gärna kolla mitt nyaste blogginlägg här och komma med åsikt. Jättetöntigt oviktigt "problem" men... liksom ändå... *rodna*

  • ESCV

    Vad roligt att endel av er redan varit/ska på VUL. Jag har inte ens kontaktat min BM ännu. Vill dra ut på det lite. Jag är ju bara i vecka 7 en sålänge. Jag får nog inte se min lilla *Pim Pim* förens de är RUL. Läääänge kvar, men den som väntar på något gott...

    Hur mår ni annars då?

  • Fru Öland
    Tjena tjejer de var ett tag sen, har nog hållt mig borta ett tag känt mig orolig för om ja är gravid eller MF på G. Känns som jag e så mkt noijigar denna graviditet

    Jag e i vecka 6+6, och har varit på 3 VUL redan haft en liten blödning, först såg de inte så mkt, de drygt en vecka sen, v 5+4, skulle därför komma tillbaka 6+3 för ett nytt, då såg de möjligen en gulsäck dock fanns 2 hinnsäckar men ena var tom.
    Tycker ju dock att man borde sett mer vid denna vecka. ska komma tillbaka nästa vecka för uppföljning. Läkare var ganska osäker vilket gjorde mig nervös kunde inte sova på 2 nätter och då bokade jag ett VUL på en privat klinik, Octaviakliniken på söder. Fick komma samma dag och ho sa att hon såg ett litet hjärta picka. ETT hjärta(Skönt) detta va i onsdags.

    Men påvägen hem så stressad som tusan så kom en rejäl dusch i trosan med rostbrun flytning i hela trosan och lite på byxor, Men jag försökte intala mig själv att de kanske va gamla mensrester som ska ut eller den 2a hinnsäcken? Har ju inte kommit så mycket mer sen dess, men fortfarande molvärk som ja inte haft tidigare. Kändes bara så typiskt när man nu var lite glad å fått se ett hjärta och kändes sig mindre nervös och på samma dag kommer detta. Är väl egentligen bara att vänta tills nästa vecka för att kolla vid nästa planerade VUL.

    Någon med lite erfarenheter av detta?
  • Sandyjoe

    Fru Öland: håller tummarna för dig! Om det är till någon tröst så hade jag blodtillblandade flytningar fram till v 12 ungefär under min första graviditet och var superorolig. Men allt var som det skulle och därefter hade jag inga besvär utan fick en fin liten tjej.

  • Fru  W

    Fru Öland: Hur mår du idag? Hoppas läget är stabilt...Skönt att du fick se hjärtat ticka tillslut :)

  • Fru Öland
    Sandyjoe skrev 2009-02-20 13:57:26 följande:
    Fru Öland: håller tummarna för dig! Om det är till någon tröst så hade jag blodtillblandade flytningar fram till v 12 ungefär under min första graviditet och var superorolig. Men allt var som det skulle och därefter hade jag inga besvär utan fick en fin liten tjej.
    Fru W skrev 2009-02-21 13:37:09 följande:
    Fru Öland: Hur mår du idag? Hoppas läget är stabilt...Skönt att du fick se hjärtat ticka tillslut :)
    Jo då inga mer flytningar sen igår. så håller tummarna ska kolla på tisdag. Jag försöker att tro att de fortfarande finns de där hjärtat som jag såg i onsdags. Har nu en sjuk 3,5åring hehe, Både min man å jag var krassliga igår men dock ingen feber, så ingen perfekt helg direkt
  • sweetiise

    Lycka till Fru Öland, jag hoppas det går vägen för dig och ska hålla tummarna. Tråkigt att gå och känna oro så där.

  • ESCV
    Fru Öland: Håller tummarna för dig! Hoppas att allt går vägen.

    Hur mår ni andra? Jag har haft 2 dagar med ruggigt illamående. Dock inte två dagar i följd utan de kom lite hipp som happ. Så jag får väl egentligen säga att jag mår oförskämt bra om man ska jämföra med förra graviditeten såhär i början.
     
    Är det fler än jag som drömmer riktigt märkliga drömmar just nu?
    ★°☆ PIM PIM ☆°★
  • aspie

    Jag har fått uv och äter penicillin nu. Mår riktigt illa nästan hela tiden, både av grav och (värre nu) av penicillin. Känner mig knappt glad alls åt skruttet just nu (får man känna så?). Mår mest pyton. Vaknar på nätterna av kissnödighet och illamående också.
    Så har vi varit utan vatten här hemma i en vecka...

    Jag drömmer mycket mardrömmar nu.
    Drömde om en sönderkokt gubbe (kände igen honom, en granne). Han låg i fosterställning på golvet i hallen och bajsade och bajsade och bajsade. Det gick inte att ta i honnom för han var klibbig och föll sönder. Det var sjukvårdare där som sa, låt honom dö bara, nu får han väl ändå sluta och bara dö ändå... osv. Jag kände äckel, panik och lite ren skräck.

  • Miraklet09
    Minifer skrev 2009-02-19 07:52:56 följande:
    Tack!! :D fast jag blev jätteförvirrad! Om någon har tid/lust får ni gärna kolla mitt nyaste blogginlägg här och komma med åsikt. Jättetöntigt oviktigt "problem" men... liksom ändå... *rodna*
     jag tycker du ska räkna som mig från senaste mensens första dag
     dem kan inte mäta exakt hur långt gången man är förens i den vecka man gör RUL
     då är det oftast att bebisarna är ungefär lika stora som dem ska vara
    E
Svar på tråden det är långt från januari till hösten