Pyris skrev 2009-02-02 18:05:43 följande:
Maria222 skrev 2009-02-02 18:00:04 följande: Kanske.. men troligtvis är det inte så, och sen så finns det ju en annan förälder också för den delen. Som ni ser på det, så är det ju lika dåligt att vara sjuk också då. Eller kanske sovit dåligt en natt. Självförvållat eller inte, det vet inte barnet, dom ser som sagt var bara att en förälder inte mår bra.
Så det är ok att barnet varje helg har en frånvarande pappa tex som ligger på soffan för att det finns en mamma som tar hand om och aktiverar barnen, det håller jag inte med om.
Och man är väl inte sjuk VARJE helg i normala fall?
Dom barn som har föräldrar som är kroniskt sjuka av olika orsaker påverkas ju säkert negativt av det med eftersom föräldern antagligen inte orkar med sina barn på samma vis.
Sen är det inte bara barnet som blir lidande.
Vem sjutton vill vara tillsammans med någon som VARJE helg som vi disskuterar här föredrar att sticka iväg och supa med polarna på krogen i stället för att umgås med en själv?
idiblon yes skrev 2009-02-02 18:12:43 följande:
Frågan gällde väl om den ena föräldern försvann hemifrån. Det kan jag inte svara på, det beror ju på hur det fungerar för den familjen. Själv ser jag hellre att man tillsammans kan ta ett par glas och vara hemma när det är helg, även om man bli småslö dagen efter. Det i sig behöver inte vara det problem som folk målar upp det till. Men att svartmåla folk som gör på ett annat sätt än en själv tycker jag enbart verkar vara rättfärdigande av höga mått.
Jag känner likadanat.
Att sitta hemma TILLSAMMANS som familj och dricka lite varje helg är något helt annat mot om den ena förälders VARJE helg sticker iväg hemifrån för att umgås med sina kompisar och SUPA sig dyngrak så man är bakis hela helgen sen.