• tiptoe

    Någon mer från Gbg-området?

    Hej,
    Jag har BF 10okt 2009. Är mitt första barn så känns väldigt spännande och förvirrande.
    Är det någon mer här från Gbg-området som har BF i Oktober?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-12 08:10
    Tiptoe--snart 30 år- Bagaregården--Första barnet BF 9 okt
    Zamihr - 29 år - Majorna - andra barnet (son född 0612) BF 18 okt
    Evamia - 28 år - Innerstan - första barnet BF 10 okt
    Excape- snart 29 år- Utby- 3:e barnet BF 30 Okt
    Precious76-32 år-hisingen-fjärde barnet BF 6 Okt
    Oktobermammsen- 27år-kärra-2:a barnet BF 5Okt
    Mandymoon-27 år hisingen 1:a barnet BF 5Okt
    HisingsSmulan - 35 år - Hisingen - 2: barnet (son född okt06) BF 9 okt
    lillalivet - 23 år (snart) - Centrum - andra barnet (första dec-07) - bf 15 okt
    Galengalen- snart 30 år - Olskroken - 2:a barnet (dotter född 08) - bf 5 oktober
    göteborgsfrun - 33 år - Centrum, 1:abarnet, BF 8 okt

  • Svar på tråden Någon mer från Gbg-området?
  • livetlilla

    Lovely mama (tror jag den heter) - ligger inne i avenygallerian. Var där idag och köpte två linnen, så nu har jag lite mer att ha på mig

    När har de öppet (eller hur jag ska uttrycka det) på 4H-gårdarna då? Antar att man måste boka och så också?

  • zasata
    livetlilla skrev 2009-04-27 17:55:24 följande:
    Lovely mama (tror jag den heter) - ligger inne i avenygallerian. Var där idag och köpte två linnen, så nu har jag lite mer att ha på mig När har de öppet (eller hur jag ska uttrycka det) på 4H-gårdarna då? Antar att man måste boka och så också?
    jag har ingen aning, men vore kul att åka dit allihopa, ni som itne har barnen. Jag låååvar att ni får leka med min dotter
  • mommytwo

    hann inte läsa svaret innan jag gav mig ut. klev av på avenyn. såg inget som såg ut att vara mammakläder i närheten. tänkte inte på att gå in där!! köpte mina livs första mammajeans på hm idag=P. hade det inte varit skönt om d fanns gravidjeans från typ diesel el ngt annat kul märke?? men dessa dög.. söta faktiskt. och BEKVÄMA.

  • tiptoe
    livetlilla skrev 2009-04-27 17:55:24 följande:
    Lovely mama (tror jag den heter) - ligger inne i avenygallerian. Var där idag och köpte två linnen, så nu har jag lite mer att ha på mig När har de öppet (eller hur jag ska uttrycka det) på 4H-gårdarna då? Antar att man måste boka och så också?
    www.kattilsrods4h.se/default.html kan det vara den här ni menade som fanns i Gbg?

    Annars finns det en lista på alla gårdar i Sverige här www.4h.se/index.php&linkref2=4hgardsdatabas
  • HisingsSmulan

    Lillalivet - min son skulle nog i princip kunna göra vad som helst för att få hälsa på hos dina föräldrar och pilla på traktor! Låter ju som paradiset på jorden!!! Fast, faktiskt så är det inte heltokigt på hans farmor o farfars land heller. Där har grannen både traktor och kor, fast traktorn lyckas ofta vara ute och åka när han är där på besök, så han har liksom aldrig fått känna på den ordentligt. Korna heja han på i helgen dock {#lang_emotions_smile} De var hemma, som han sa när han kom hem till mig som inte var med.

    Jag (och sonen) hänger gärna på om några vill träffas på 4H-gård. Man behöver inte boka (inte i Tuve i alla fall) om man bara ska titta på djuren och så, utan man går runt på egen hand då. Har för mig att de brukar ha öppet till 15 eller 16 på helgerna. Vardagar vet jag ej. Kan kolla upp det, men inte nu direkt för nu skall det serveras välling! NU. Bråttom, suget är tydligen enormt.

  • HisingsSmulan

    Ja det är Kättilsröd (tiptoes länk) i Tuve som jag varit på iaf.

  • zasata

    aj fick så ont i bebismagen precis att jag höll på att ramla av stolen, jävla samandragningar *suck*

  • Ewa30

    Hej

    Lillalivet: Tack!
    Hon är på dagis nu så det ska ändå bli skönt att kunna få lite tid med bebisen när hon är där, det är väl en 15 timmar i veckan som man får ha dem där under mammaledigheten (om jag fattat det rätt).
    Hur är det med sonen? Går han på dagis?
    Dottern har precis lärt sig säga nej så vi har en intressant tid framför oss skulle jag tro :)

    zasata:
    4H gård låter jättemysigt. Skulle gärna försöka hänga på med E.

  • livetlilla
    zasata skrev 2009-04-28 10:44:06 följande:
    8Maj, tror ni det är öppet då?
    Borde det vara, ingen speciell dag då (var tvungen att kolla kalendern dock - så väldigt många röda dagar och klämdagar nu under våren). Vi kan då, men ni andra kanske jobbar?
    Ewa30 skrev 2009-04-27 21:41:39 följande:
    HejLillalivet: Tack! Hon är på dagis nu så det ska ändå bli skönt att kunna få lite tid med bebisen när hon är där, det är väl en 15 timmar i veckan som man får ha dem där under mammaledigheten (om jag fattat det rätt).Hur är det med sonen? Går han på dagis? Dottern har precis lärt sig säga nej så vi har en intressant tid framför oss skulle jag tro :)zasata:4H gård låter jättemysigt. Skulle gärna försöka hänga på med E.
    Hehe, roligt med nej

    Sonen är hemma med mig (kanske inte meddelade detta i tråden, om nu någon skulle vara intresserad av att veta det är jag alltså inte student som jag påstod för ett tag sedan att jag skulle vara under våren, planerna ändrades så jag är fortfarande hemma på heltid, hade en skolstund på ca 3 veckor i mars-april sedan hamnade jag hemma igen...). Han kommer inte börja på dagis förrän föräldraledigheterna är slut för nästa barn - hemma på heltid med 2 små blir det för min del till hösten - längtar
  • zasata

    vi kan väl testa, jag får inte öpp några öppetider på hemsidan.

    men vi gör så här:

    Träff!
    8Maj klockan ?? (14)

    Var: H4 gård.

    kommer:
    zasata + barn

  • HisingsSmulan

    Nix; kan inte den 8:e. Då är det jobb som gäller. Sonen är visserligen inte på dagis på fredagar; jag o maken brukar vara lediga varannan fredag var, just den 8:e skulle jag varit ledig men det blir jobb ändå {#lang_emotions_frown}

    Såg förresten på Kättilsröds hemsida att de erbjuder studiebesök, 30 kr/pers, rundvisning + korv + traktor! Antar att man bokar det, framgick inte av hemsidan.

  • livetlilla

    vi kan väl testa, jag får inte öpp några öppetider på hemsidan.men vi gör så här:

    Träff!
    8Maj klockan ?? (14)
    Var: H4 gård.
    kommer:
    zasata + barn
    lillalivet + barn

Svar på tråden Någon mer från Gbg-området?