• Trocadero

    Om ditt barn mobbar någon/ några så skulle du...

    Ja hur skulle du som förälder agera i en sådan situation? Skulle du agera alls?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Om ditt barn mobbar någon/ några så skulle du...
  • näradig

    se till att det inte händer igen genom att göra det som krävs.

  • Nillinsimim

    Givetvis skulle jag göra något åt det, problemet är att man ofta som förälder inte tror på andra om de talar negativt (mobbare) om ens barn. Det blir nog lätt att skylla ifrån sig på omständigheterna eftersom negativ kritik mot ens barn är kritik mot en själv. Att man i skolan inte märker av föräldrarnas angagemang beror nog mycket på att skolan är så pass stängd för föräldrar, vilket är synd (jag vet jag är lärare)ett öppnare sammarbete med föräldrar borde om inget annat göra det mer naturligt att ta del av "barnens värld".

    Nu är mina barn under 3 så jag får nog vänta några år innan denna problematik kommer fram (hoppas jag)

  • stjärnströssel

    såg nu att det såt om mitt barn mobbar o ..ja..jag skulle ta ett ordentilgt snack..dra in veckopeno prata med den utsatta o föräldrarna o skola.
    sen skulle jag vis aen film om mobbing, o förklara hur det kan kännas osv.


  • ucka

    JAg skulle verkligen göra allt!

    Det finns inte på planeten att jag skulle låta det gå förbi. Någon speciell handlingsplan har jag ännu inte men jag skulle verkligen kunna göra allt! Mina barn skalll uppträda på ett bra sätt och jag hoppas verkligen jag har förberett dem. Det är nog svårt att göra "allt" när de redan är fullfjädrade "mobbare" Eftyersom det kan bero på så många saker.
    Att de kommer vara med och stå brevid/göra inget/hejja på kan man kanske inte förhindra helt men de skall iallfall få veta att det inte är ok om/när det händer. Hoppas bara man får reda på det i tid så att man kan agera!

    Jag blir nästan arg bara jag tänker på det...

  • näradig