• grön banan

    Uråldriga kommentarer

    Satte mig som anhörig, då jag känner folk som mist sina barn o har pratat med dem om detta. När jag läser Topplistorna över dumma kommentarer, blir jag chockad. VISSA saker kan slinka ur folk både för att säga nåt, men de flesta kommentarerna verkar härstamma från minst 2 generationer tillbaka. Jag menar då: Det är bara att försöka igen, Det var tur att det dog i magen o inte senare... Det är sånt jag hörde min mormor säga o hon skulle varit 102 år i år.

    Kanske reagerar jag för att jag har viss utbildning i detta o stött på drabbade o även läst mycket på Änglarum. Är barnskötare o vi har fått fortbildning o utbildning i att barn kan dö, oavsett om vi jobbar på BB eller i barnomsorgen o hur man hanterar detta proffsigt, men med känsla för situationen.

    Så jag vill säga att jag reagerar nästan lika starkt som ni som varit där. Därför tror jag det är bra att de som inte drabbats läser på Änglarum o att ni som orkar berättar för omvärlden hur det är att mista sitt barn. De som känner för det kan t.o.m föreläsa eller skriva en bok, utan att lämna ut detaljer man inte vill. Tror det behövs mer upplysning om att barn dör än idag o allt runtomkring.

    Tänker på er o era änglar.

  • Svar på tråden Uråldriga kommentarer
  • grön banan

    Lilla Gry skrev 2009-02-07 09:54:52 följande:


    Tack! Kram
    Skönt att man träffar rätt.
  • sara g 79

    Tack! Idag är det 5 månader sen min Malkolm föddes och dog 12 dagar senare, gör så jävla ont! Kram Sara

  • grön banan

    sara g 79 skrev 2009-02-07 13:37:58 följande:


    Tack! Idag är det 5 månader sen min Malkolm föddes och dog 12 dagar senare, gör så jävla ont! Kram Sara
    Har läst din pres o om du har bilder har jag kikat också. Man behöver inte ha mist barn för att förstå att det gör ont, bara inte exakt på vilket sätt o det är ju också lite olika. Vi får hoppas Malkolm har det bra i himlen. Det tror jag.
  • sepippin

    En nära anhörig till mig misste sitt barn precis innan födelsen.
    En arbetskamrat frågade henne "hur känns det när du ser barnvagnar på stan"? eehh..??? ja det är den bästa tiden på dagen???? vilken fråga! även om det inte var illa ment..

  • grön banan

    sepippin skrev 2009-02-08 12:26:53 följande:


    En nära anhörig till mig misste sitt barn precis innan födelsen. En arbetskamrat frågade henne "hur känns det när du ser barnvagnar på stan"? eehh..??? ja det är den bästa tiden på dagen???? vilken fråga! även om det inte var illa ment..
    Den frågan ställer man inte om man inte i förtroende har pratat om det borgångna barnet och i så fall för att verkligen vilja veta i syfte att kunna stötta bättre eller sätta sig in i personens situation.
  • tan73

    Tack! Fint skrivet av dig.
    Jag var på en fest i fredags, för oss lite uttråkade mammor. Och de flesta där kände jag inte riktigt jätteväl. Och då var där en mamma som skulle visa sin empati. Hon smekte mig lite hårt över armen och frågade hur det var, och jag sa att "jodå, livet går ju faktiskt vidare, men visst är det jobbigt och hårt", Då säger hon "ja, ni visste ju att han skulle dö (förr eller senare, underförstått)" Precis som om det skulle vara lättare för det!!! Första gången jag fått en så korkad kommentar faktiskt sen Sebastian dog...


    ~*~ saknar min Sebastian~*~
  • grön banan

    tan73 skrev 2009-02-08 17:44:04 följande:


    Tack! Fint skrivet av dig. Jag var på en fest i fredags, för oss lite uttråkade mammor. Och de flesta där kände jag inte riktigt jätteväl. Och då var där en mamma som skulle visa sin empati. Hon smekte mig lite hårt över armen och frågade hur det var, och jag sa att "jodå, livet går ju faktiskt vidare, men visst är det jobbigt och hårt", Då säger hon "ja, ni visste ju att han skulle dö (förr eller senare, underförstått)" Precis som om det skulle vara lättare för det!!! Första gången jag fått en så korkad kommentar faktiskt sen Sebastian dog...
    Har följt dig o Sebastian. Ni tog det beslut jag själv mycket troligt hade gjort; att fullfölja graviditeten. Minns att du hade problem med att hans pappa förringade din sorg. Hur har det gått? Du kan inboxa om du hellre vill. Svara om du känner för det.
  • tan73
    Svar på #9
    Hej igen! Kyss

    Jag är inte härinne så mycket för tillfället, har hittat andra passioner här på nätet...
    Vårt förhållande är väl sådär... men det är väl mest jag som krånglar... tänker väl för mycket antar jag. Och så vet jag ju att män och kvinnor sörjer alldeles olika... men det är ingen dans på rosor kan jag säga... vi får väl se hur det slutar det här...

    Kram på dig!
    ~*~ saknar min Sebastian~*~
Svar på tråden Uråldriga kommentarer