• Gosevännen

    Kristen och ofrivilligt barnlös, stöd- och förbönstråd nr 12

    Hej vänner, både gamla och nya!
    Välkommen till vår tolfte tråd!

    Den här tråden är för alla kristna som är eller varit ofrivilligt barnlösa. Här stöttar, peppar och uppmuntrar vi varandra. Vi ber för och tillsammans med varandra. Alla kristna och ofrivilligt barnlösa är välkomna oavsett om man gör utredning, är under behandling och/eller gör IVF. Välkommna är självklart även kristna som funderar på och/eller är inne i en adoptionsprocess.

    Här hittar man också de som hängt med på tidigare trådar, men som nu väntar barn eller är nyblivna föräldrar. Det är roligt att ni tittar in och ger oss uppmuntrande ord på vägen!

    Här är de föregående trådarna:
    tråd 1: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m9948902.html
    tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m12270855.html
    tråd 3: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m15142571.html
    Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m18066559.html
    Tråd 5: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m21440965.html
    Tråd 6: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m24497105.html
    Tråd 7: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m27432452.html
    Tråd 8: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m29968919.html
    Tråd 9: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m32783257.html
    Tråd 10: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m35389640.html
    Tråd 11: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m38176637.html

    Obs!
    Denna tråd är främst till för oss som är kristna samt barnlösa och vill stötta, uppmuntra och be för varandra. Diskussioner om kristen tro finns det andra trådar för.

  • Svar på tråden Kristen och ofrivilligt barnlös, stöd- och förbönstråd nr 12
  • Lilloppan
    Gosevännen skrev 2009-04-15 13:49:18 följande:
    Frostflinga, kan förstå dig så väl att du är orolig! Ni har väntat på detta barn så länge, så klart att du oroar dig för att ni inte ska få det...! Men du, Gud är alltid med er, och vill Han ge er detta barn, så kommer ni att få det också! Ska be för dig att du ska få njuta av din efterlängtade graviditet!
    Gosevännen sa det så bra, så jag kan bara hålla med henne!
  • Lilloppan
    Gosevännen skrev 2009-04-21 16:50:46 följande:
    Hej alla vänner! Hur är det med er?
    {#lang_emotions_sunny} ja det var ett tag sen det var aktivitet här!
    Med mig är det bara bra... mår lite tjyvigt nu efter äl.. man hoppas ju ändå.. Sen fryser jag så.. det gjorde jag förra lutealfasen också... Brrrr... hade mössa på mig inne förut när jag lagade mat.. vad gör man inte.. {#lang_emotions_cool}

    Hur är det själv?

    God bless!
  • Skrippo

    Ja här har det varit lugnt
    Jag började jobba igår efetr 4 veckors sjukskrivning. Det går tungt men det går...
    Ska bara jobba 4 veckor till.
    På fredag ska jag efter mycket frma och tillbaka röntga lungorna och se hur det ser ut efter sjukdomen. Be gärna för att det går bra för både mig och bebis i maen. Har också läkarbesök nästa tisdag.

    kram på er

  • Gosevännen

    Lilloppan: hller tummarna och ber för dig att ni snart skulle få plusset ni så längtar efter! Låter roligt med mössa inomhus, men det är som du skrev, vad gör man inte...!

    Skrippo: Tänk att du bara har fyra veckor jobb kvar! Tiden går så fort!
    Ber att allt ska vara bra med lungorna och bebisen, kommer också ihåg dig då du ska på läkarbesök!

    Själv har jag det ganska bra, har haft feber några dagar nu och har världens förkylning, men nog blir det väl bättre snart!

    Inboxar er senare i veckan...

  • Lilloppan

    Skrippo: tänk på att ta det lugnt!! Ingen idé att ta ut sig i onödan! Skönt att det bara är 4 veckor kvar! Ska be för er inför ert läkarbesök!


    Gosevännen: fy för förkylning! Ber en bön för snabbt tillfrisknande!


     


    Jag ska in till läkaren på vc nu... vi ska diskutera stämningshöjande.. men i dagsläget känns det som att jag är åter i mitt gamla vanliga jag. Står inte på bristningsgränsen till gråt längre.. det är skönt! Jag vet ju att IVF börjar till hösten så jag tror jag börjat slappna av lite... sen går det bra på jobbet.. orkar att jobba 75% och det känns underbart! Det som är det stora problemet är spänningshuvudvärk och sen lite insomningsproblem.. får lite ångest av att timmarna tickar på o jag som inte somnar... Men dessa problem går i vågor...
    Nä, det är bäst att slita sig från fl och brumma in till vc!

    Ha en välsignad dag allihop!

  • Mrs S E

    Hej alla vänner. Nu har min man kommit hem från Israel. Så skönt att ha honom tillbaka.Nu har vi sagt att det gör vi aldrig om, 3 veckor ifrån varandra är för länge. Han har saknat Levi jätte mycket och vill gosa med honom massa nu. Levi såg lite frågande ut imorse när maken pratade med honom. Men 3 veckor är en lång tid för en 3 månaders.

  • Frostflinga

    Hejsan

    Jag ber för er alla! själv mår jag ganska väl, förutom en dåligt fungerande mage med illamående som följd. Ska promenixa en runda nu så att magen kommer igång. Ska till Malmö på ultraljud imorgon. Nervös & förväntansfull!

    Var välsignade alla vänner!
    /Frostflinga.

  • Gosevännen

    Lilloppan: Hoppas besöket vid vc gick bra idag! Jobbigt med huvudvärk och sömnsvårigheter, hoppas du ska få börja må bättre snart och kunna sova ordentligt! Inte länge kvar till hösten och ivf nu, men samitidigt så finns ju ändå hoppet alltid där att kanske det ändå tar sig den här månaden, eller nästa...! Ber för er!

    Mrs S E: Härligt att ha gubben hemma igen! Kan förstå att han saknat Levi, vem skulle inte göra det om man måste vara ifrån sitt lilla barn så länge!

    Frostflinga: Spännande med ultraljud, du får gärna skriva sen och berätta hur det var! Ska be att du skulle få börja må bra snart och bara kunna njuta av graviditeten!

  • Frostflinga

    Hallå alla vänner.

    Vi var på vul i torsdags och såg det lilla knytet. Hjärtat slog och allt såg fint ut och läkaren berättade att jag var i vecka 6+6. I fredags gick jag in i vecka 8. Konstigt det där med hur man räknar! Men jag förstår det som att jag i fredags har gått 7 fullgångna veckor och att jag därför har startat min 8:e. ?!?

    Ja ja, Inga fler besök till Malmö utan jag ska ringa till barnmorskan i veckan för att skrivas in på hemmaplan. Beräknad förlossning är den 10:e december! +-2 veckor...julafton! =)

    Var välsignade
    /Frostflinga

    ps. Tack för era förböner, de har lugnat mina oroliga nerver!

  • Gosevännen

    Frostflinga: Härligt att se den lill*s hjärta ticka! Tänk att det verkligen är ett litet barn där inne! Mysigt med en liten decemberbaby, kan man få finare julklapp?!

    Guds välsignelse till er allihopa!

  • Skrippo

    frostflinga: Grattis till lyckat VUL. Visst är det fantastiskt!?
    Och det stämmer det du skrev om veckorna.

    Guds välsignelse till er alla

  • Blåklocka

    Vad härligt Frostflinga att ni fick se hjärtslagen. Det är fantastiskt! Och verkligen en perfekt julklapp!
    Själva har vi precis kommit hem med vår lilla dotter. Vi tackar Gud! Det känns oändligt stort!
    Kram till er alla!

  • Skrippo
    Blåklocka skrev 2009-04-28 16:08:26 följande:
    Vad härligt Frostflinga att ni fick se hjärtslagen. Det är fantastiskt! Och verkligen en perfekt julklapp! Själva har vi precis kommit hem med vår lilla dotter. Vi tackar Gud! Det känns oändligt stort!Kram till er alla!
    Stor grattis till er då med!

    Stor kram
  • Lilloppan
    frostflinga: vad härligt! Vilken mysig julklapp!!! {#lang_emotions_sunny}Blåklocka: En liten dotter, vad fantastiskt!! Får man fråga hur fick ni hjälp?

    Imorgon ska jag på intervju på skolan i Vadstena! Ni kan väl be lite extra för mig, att det ska gå bra och så!

    Jag tycker jag får bönesvar varje dag.. ber om Guds beskydd om morgonen, om kvällen.. och han är där, som en pappa som vakar över sitt barn! Underbart!! Tack käre Jesus!

    Jag har läst lite på nätet..bibelskolan..Där skrev en man om Narnia och relaterade till Jesus död och uppståndelse.. Titta på filmen och ha Jesu godhet, död, uppståndelse mm mm i åtanke ... WOW. Det blev glädjetårar igår! Så häftigt.. en sten som går mitt itu (förhänget..), lejonet som segrar genom sin död.. ja...
  • min o din

    Hej på er alla!
    Det är länge sedan jag varit inloggad och ser att det hänt en del fantastiska saker här!
    Grattis Blåklocka till dottern och Frostflinga till graviditeten!
    Kram på er alla!

  • Mrs S E
    Lilloppan skrev 2009-04-28 18:49:28 följande:
    frostflinga: vad härligt! Vilken mysig julklapp!!! Blåklocka: En liten dotter, vad fantastiskt!! Får man fråga hur fick ni hjälp? Imorgon ska jag på intervju på skolan i Vadstena! Ni kan väl be lite extra för mig, att det ska gå bra och så! Jag tycker jag får bönesvar varje dag.. ber om Guds beskydd om morgonen, om kvällen.. och han är där, som en pappa som vakar över sitt barn! Underbart!! Tack käre Jesus!Jag har läst lite på nätet..bibelskolan..Där skrev en man om Narnia och relaterade till Jesus död och uppståndelse.. Titta på filmen och ha Jesu godhet, död, uppståndelse mm mm i åtanke ... WOW. Det blev glädjetårar igår! Så häftigt.. en sten som går mitt itu (förhänget..), lejonet som segrar genom sin död.. ja...
    C S Lewis var själv kristen så Narnia är präglat av det glada budskapet om Jesu död och uppståndelse och därmed sin seger över ondskan. Det är väldigt talande i filmen!

    Blåklocka: Grattis. Berätta gärna mer hur det gick! Härligt att få ha sin lilla hos sig nu. NJUT!
    I helgen ska vi åka till svärmor och även goda vänner på kalas. Ska bli väldigt trevligt!
Svar på tråden Kristen och ofrivilligt barnlös, stöd- och förbönstråd nr 12