• Anonym (skit också)

Fy faaan!!!

Har ingen aning om någonting nu :( Det är så här. Jag har blivit fruktansvärt kär i en tjej. Vi har träffats i ett år snart och haft sex och umgåtts som vanliga kompisar. Hon har verkligen blivit en jättebra vän! Nu är ju bara problemet att jag har sambo(han vet om allt och det är okej med honom att vi träffas) och hon är singel. Nu är bara problemet att jag kan bara inte förstå mig på henne....ena dagen är hon hur gullig som helst! Säger underbara saker till mig och får mig verkligen att må bra! Sen nästa dag kan hon undvika mig totalt. Om jag börjar prata med henne på msn kan hon bara helt enkelt strunta i att svara, när hon dagen innan var hur söt som helst. Fattar verkligen ingenting! Ibland känns det som att hon bara utnyttjar mig medan nästa dag känns allt helt fantastiskt :( Är så jäkla förvirrad så jag vet ingenting :( Finns det någon som kan ge mig råd eller bara säga vad ni tycker jag ska göra....

Det blev visst lite långt, förlåt!

• Svar på tråden Fy faaan!!!
  • Licens To Kiss
    Anonym (hemlig ) skrev 2009-02-18 12:40:32 följande:
    Låter som att hon faktiskt utnyttjar dig, du är kär och vill vara med henne, det vet hon säkert och verkar göra som hon vill med dig. Fråga vad hon vill och säg som du känner, om hon inte kan svara på varför hon beter sig så illa mot dig ena dagen och inte den andra så kanske du ska göra klart för henne att du inte gillar det. Då kanske du helt enkelt ska skita i henne också, stå på dig!
    TS har en sambo redan. Varför ska inte älskarinnan få bestämma när hon vill snacka med sin älskarinna (TS)?
    Är: Gay, Tjej, Mamma och Partner.
  • Anonym (skit också)

Skiter i det här nu! Punkt!

• Anonym

Jag tänker att hon faktiskt kanske har fått känslor för DIG.

Då är det ju väldigt jobbigt att ha kontakt just för du har sambo, hon kan ju vara väldigt svartsjuk på dig. Ni var ju ärliga mot varandra när det hela startade (antar jag) hon vet om din sambo och att du vill vara med din sambo.

Och nu har hon gått och fått känslor?? Hur säger man det när man ska ha ett kravlöst sexuellt förhållande??

Prata med henne! Red ut hur du vill ha det.

Lycka till!

• Anonym (skit också)

Mmm så kanske det är....men jag vet inte. Det verkar ju som att hon verkligen vill ha det så som vi bestämt. Jag får väl prata med henne, när hon nu tar kontakt på det viset...har lite blandade känslor just nu. vill vara med henne hela tiden samtidigt som jag funderar på att lägga ner allt helt och hållet. Men jag misstänker att jag inte kommer känna så efter vi har träffats nästa gång, då vill jag antagligen träffa henne hela tiden igen :( Suck!

• Anonym (lesbisk)

Men om du är kär i henne, varför vill du ändå heller vara ihop med din kille?

• Anonym (jag)

Jag tycker det är ganska solklart. Du har en sambo, hon är singel. Hon vill inte vara den som splittrar dig och din sambo, särskilt inte när du är kär i din sambo. Att höra av sig och sen inte höra av sig är ett sätt för henne att få dig att tänka på hur mycket du vill ha henne! Det har ju funkat, du vet inte riktigt vad hon vill och det gör dig ledsen. Hon väntar hon bara på att du ska ringa henne och säga att du inte orkar ha det så här för du saknar henne så mycket Det tror jag

• Anonym (skit också)

Anonym (lesbisk) skrev 2009-03-03 12:46:49 följande:

Men om du är kär i henne, varför vill du ändå heller vara ihop med din kille?
    Jaa du, jag har också funderat över det. Men jag har då bara insett att jag är bisexuell och helt enkelt vill ha båda :( Trots att det går emot all realism och antagligen inte kommer fungera i längden....men det är så jag vill ha det bara, hur dumt det än låter. (Jag hör ju själv hur stört det låter!)
  • Anonym (lesbisk)

Fast att du är bisexuell och att du vill ha båda är ju två olika saker. Bara för att man är bisexuell behöver man ju inte vilja ha en av varje. Det är nog tvärtom ganska ovanligt, de flesta är kära i bara en.
    Vad menar du med att du vill ha båda? För sexets skull eller är det mer än fråga om att du inte kan tänka dig att göra slut med din kille? Är du kär i honom eller är han primärt trygghet för dig?

• Anonym (skit också)

Alltså jag har insett en annan sak efter att jag träffade den här tjejen, en sak som jag aldrig trott ordentligt på innan. Man kan vara kär i två personer samtidigt. Och grejen är ju också den(det låter dumt jag vet) men hon ger mig det som inte han kan sexuellt och tvärtom....tyvärr

• Anonym (lesbisk)

Det är nog mycket begärt att de ska finna sig i det i längden. Visst finns det människor som accepterar eller trivs i polyamorösa förhållanden, men de flesta gör nog inte det så jag tror du får vara beredd på att släppa den ena av dem. Deras känslor spelar ju också roll.

• funfactory

Det går att ha pollyförhållande. Dvs ha två (eller fler om man vill) partners. Jag har haft det så, jag bor med min sambo men har haft flickvän bredvid. Men då gäller det också att hitta en flickvän som inte är svartsjuk och klarar av detta. Det är väl det som är det svåra.

Du får prata med henne TS. Lycka till.

• Anonym (skit också)
    funfactory skrev 2009-03-04 14:59:30 följande:
    Det går att ha pollyförhållande. Dvs ha två (eller fler om man vill) partners. Jag har haft det så, jag bor med min sambo men har haft flickvän bredvid. Men då gäller det också att hitta en flickvän som inte är svartsjuk och klarar av detta. Det är väl det som är det svåra. Du får prata med henne TS. Lycka till.
    Tack! det där kändes skönt att höra! du kanske kan förstå mig lite grann....Alltså vi är ju helt överens om hur läget är och hon letar ju själv efter en livspartner(antagligen en man då) och vi är helt nöjda med det. Vi vill inte ha ett förhållande på det sättet någon av oss, utan njuter bara av varandra när vi ändå får :)
    Vi får väl se om de här sms-svaren och allt fortsätter att vara som det är, då kanske ja skiter i det. I vilket fall är det väl bara att inse att det tar mycket energi att vara orolig hela tiden. Men jag hoppas ju såklart att vi kan fortsätta träffas. Hon ger mig väldigt mycket och jag blir väldigt glad när vi umgås! När hon inte beter sig så konstigt då......
  • loud silence

jag förstår inte varför så många har svårt att förstå att man kan var kär i flera............
    håller med funfactory.....det knepiga är nog att hitta balansen och likasinnade...

• Anonym (lesbisk)

Det handlar nog bara om att det trots allt inte är speciellt vanligt. För min del handlar det inte om att jag inte kan förstå det, utan att jag inte räknar med att alla i världen ska känna sig bekväma med att dela sin partners. Jag är lesbisk, och även om jag inte tycker att det är något konstigt med det förstår jag att inte alla är det. Det är ju samma sak med att vara kär i flera.
    Även om både ts tjej och pojkvän förstår detta så kanske de inte kan hjälpa att de känner sig sårade. Till exempel.

• Anonym (lilla jag)

Jag är så ledsen... Jag var med om en motsatt situation.
    Jag och en tjej har setts på krogen flera gånger och vi har pratat, flirtat och bytt telefonnummer. Nu har vi äntligen träffats och hon var verkligen hur fin och trevlig som helst!! Det klickade verkligen mellan oss. Problemet är att hon "har en pojkvän som hon vill göra slut med, men som hon inte har lyckats göra slut med än".
    Innan vi träffades så skrev hon en massa supersöta sms och jag gick som på rosa moln.
    Jag blev så ledsen när hon att hon hade pojkvän (sambo) och jag var uppriktig och sa att jag inte vågade ge mig in på någon relation med henne när hon har pojkvän, för risken är för stor att någon ska bli sårad.
    Jag kände mig "duktig" som lyckades hålla mig ifrån att pussa och krama på henne fast jag väldigt gärna ville och lyssnade på mitt hjärta.
    Jag saknar henne och jag tänker på henne hela tiden och jag hoppas hoppas hoppas att hon ska lyckas att bryta med sin pojkvän......

Svar på tråden Fy faaan!!!