• Holen

    Vi som väntar Oktober-bäbis

    Här kommer en tråd för alla oss som plusade i januari/februari och väntar en oktober bäbis!

    Skulle vara kul att kunna följas åt under dessa nio månader och stötta och peppa varandra.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-19 23:26
    Här är länken med våran bf-lista!

    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m43238546.html

  • Svar på tråden Vi som väntar Oktober-bäbis
  • annelisanneli
    Minifer skrev 2009-05-19 13:53:42 följande:
    MOMIININIWAHIHHIHIHI!! Min lille kille är frisk!!!!!! Jag blev så glad att jag glömde skälla på dem för tortyren vi utstått! Provet såg jättebra ut sa de!! Jag är så lycklig att jag känner mig helt knarkad :D:D:D Nu vågar jag vara med er andra och planera och känna mig gravid igen!! Tack snälla för allt stöd!! Oj vad jag är glad!!! Jag ska bli mamma!!!!
    Glad för din skull!
    Fick precis samma besked i fredags, min läkare var till och med så snäll att han ringde till labbet och frågade över provsvaren och sen ringde mig när han var på väg hem efter jobbet kl 17.34 på kvällen, ville inte att vi skulle behöva oroa oss över helgen! Helt underbar läkare!
  • Minifer
    annelisanneli skrev 2009-05-19 15:16:34 följande:
    Glad för din skull! Fick precis samma besked i fredags, min läkare var till och med så snäll att han ringde till labbet och frågade över provsvaren och sen ringde mig när han var på väg hem efter jobbet kl 17.34 på kvällen, ville inte att vi skulle behöva oroa oss över helgen! Helt underbar läkare!
    åååh vad snällt av honom!!! Önskar att jag hade haft en lika snäll, urk för att vänta över helgen! Heja oss och våra bebbar, GUD VAD SKÖNT att de är friska!!!!!!

    Tack för alla grattis!!!!
    Miixs skrev 2009-05-19 14:17:41 följande:
    Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa =) GRATTIS!!!! Gud så skönt =) Hur långt gången är du nu??
    Hahah, jag vet knappt! Hahaha!
    Jag är i vecka 20 (19+4) Skall på ultraljud nästa vecka IGEN för att kolla på hjärtat (iom diabetesen) och då skall jag njuuuuuuta av det för första gången och så skall jag skratta hånfullt åt pricken i lilla hjärtat :)
  • tiptoe
    Minifer skrev 2009-05-19 15:20:21 följande:
    åååh vad snällt av honom!!! Önskar att jag hade haft en lika snäll, urk för att vänta över helgen! Heja oss och våra bebbar, GUD VAD SKÖNT att de är friska!!!!!!Tack för alla grattis!!!! Hahah, jag vet knappt! Hahaha!Jag är i vecka 20 (19+4) Skall på ultraljud nästa vecka IGEN för att kolla på hjärtat (iom diabetesen) och då skall jag njuuuuuuta av det för första gången och så skall jag skratta hånfullt åt pricken i lilla hjärtat :)
    åhh vad knäckande det känns att du är 19+4 och jag bara 18+4... hahaha vi hade ju samma BF innan..
  • GlitterFia
    Minifer skrev 2009-05-19 14:05:47 följande:
    WIIIII tack!!!! Helt obeskrivligt är det!!! Vi är såååå otroligt lyckliga så det är inte sant!!
    åååå vad skönt!! GRATTTTTIS I MASSSSSSSSSSSSSSSSSSSOR! =)
  • Minifer
    GlitterFia skrev 2009-05-19 15:39:56 följande:
    åååå vad skönt!! GRATTTTTIS I MASSSSSSSSSSSSSSSSSSSOR! =)
    wiiihihihhihi! Tack!!!!!
    tiptoe skrev 2009-05-19 15:33:29 följande:
    åhh vad knäckande det känns att du är 19+4 och jag bara 18+4... hahaha vi hade ju samma BF innan..
    Jag veeet!! Men du, det innebär faktiskt inte alls att det är omöjligt att vi ändå skulle föda på samma dag!

    Tänk vad mysigt förresten, när vi alla har fått våra barn härinne och kan prata om hur det känns! Och runt förlossningsdags när vi bara väntar på att kläcka!!
  • Floff

    Nu när Minifers otur är bortrensad kan ni väl alla hålla tummarna för att mitt RUL på måndag kl. 8.00 går bra?

  • mandala
    Minifer skrev 2009-05-19 13:53:42 följande:
    MOMIININIWAHIHHIHIHI!! Min lille kille är frisk!!!!!! Jag blev så glad att jag glömde skälla på dem för tortyren vi utstått! Provet såg jättebra ut sa de!! Jag är så lycklig att jag känner mig helt knarkad :D:D:D Nu vågar jag vara med er andra och planera och känna mig gravid igen!! Tack snälla för allt stöd!! Oj vad jag är glad!!! Jag ska bli mamma!!!!
    Underbart att höra, grattis till den lyckliga beskedet!!! Nu får du fortsätta njuta av rörelser mm under graviditeten
  • Minifer
    Floff skrev 2009-05-19 15:45:22 följande:
    Nu när Minifers otur är bortrensad kan ni väl alla hålla tummarna för att mitt RUL på måndag kl. 8.00 går bra?
    Hah, floff, skoja inte! Ska hålla tummarna så hårt för dig att jag inte kommer kunna använda dem på en vecka!! :D Det kommer gå skitbra för dig!! :)
  • Minifer
    mandala skrev 2009-05-19 15:57:23 följande:
    Underbart att höra, grattis till den lyckliga beskedet!!! Nu får du fortsätta njuta av rörelser mm under graviditeten
    Tack!!! Ja nu törs man som njuta av allt. Han ligger och kickar i magen nu, och det är myyysigt
  • minimou
    Minifer skrev 2009-05-19 16:02:17 följande:
    Tack!!! Ja nu törs man som njuta av allt. Han ligger och kickar i magen nu, och det är myyysigt
    Härligt! Grattis!!
    Floff skrev 2009-05-19 15:45:22 följande:
    Nu när Minifers otur är bortrensad kan ni väl alla hålla tummarna för att mitt RUL på måndag kl. 8.00 går bra?
    Håller tummarna.
    ♥C 080121 och Mini bf 091018 ♥
  • sok
    Minifer skrev 2009-05-19 15:20:21 följande:
    Hahah, jag vet knappt! Hahaha! Jag är i vecka 20 (19+4) Skall på ultraljud nästa vecka IGEN för att kolla på hjärtat (iom diabetesen) och då skall jag njuuuuuuta av det för första gången och så skall jag skratta hånfullt åt pricken i lilla hjärtat :)
    så fort selma somnat så loggade jag in mig på FL för att få veta hur det gått för dig minifer!!!
    vad skönt att höra att provsvaren var bra!!!!!!!!!!!!!!!! grattis!!!! så glad för din skull!
  • sok
    Floff skrev 2009-05-19 15:45:22 följande:
    Nu när Minifers otur är bortrensad kan ni väl alla hålla tummarna för att mitt RUL på måndag kl. 8.00 går bra?
    absolut!!!
    det ska nog gå bra för er med!
  • Fru  W

    Minifer: Skönt att bebisen mår bra {#lang_emotions_smile} Jätte jätte roligt att höra

    Floff: Allt kommer att gå bra för er på måndag {#lang_emotions_smile}

  • Minifer
    sok skrev 2009-05-19 19:47:33 följande:
    så fort selma somnat så loggade jag in mig på FL för att få veta hur det gått för dig minifer!!! vad skönt att höra att provsvaren var bra!!!!!!!!!!!!!!!! grattis!!!! så glad för din skull!
    Fru W skrev 2009-05-19 21:41:53 följande:
    Minifer: Skönt att bebisen mår bra  Jätte jätte roligt att höra
    Sidoria skrev 2009-05-19 19:05:50 följande:
    Minifer Vad glad jag blir för din och din lilla bebis skull!!!
    TACK fina fina ni!! *rörd* jag vet verkligen inte vad jag ska säga för jag är bara så lycklig och tacksam. Tack tack!!! *kramar*
Svar på tråden Vi som väntar Oktober-bäbis