• sok

    oktoberbebis 2009 i Luleå

    Någon mer än jag som ska få bebis i oktober och bor i Luleå?

  • Svar på tråden oktoberbebis 2009 i Luleå
  • Lady J

    Family2009: Jag tyckte jag var i v. 8 nyss, men det går ju segt när man väntar på ta sig några veckor framåt. När jag ser tillbaka har det ändå gått rätt fort :) När ska du få göra ditt ul?

  • Family 2009

    Lady J
    Ja med tanke på att jag fick gå tillbaka 2 veckor (trodde ju först jag var i v 5 men det var typ 3) så har ändå tiden gått rätt fort. Men man vill ju bara komma så nära 12 som möjligt nu =) Imorgon ska jag på vul och få reda på om hjärtat slår eller inte. Vi HOPPAS HOPPAS HOPPAS...

  • sok

    lady j
    aha
    brukar du äta mkt vegetariskt?
    jag äter fisk o kyckling men inget rött kött liksom. så jag är lite halvvegetarian eller vad man säger.

    jo när jag var gravid förra gången så gick jag ju me dpå fester o grejjer även fast jag inte drack. men nu måste alltid ngn av oss vara hemma med dottern, om man inte skaffar barnvakt men de tär sällan... eller vi går sällan ut tillsammans nuförtiden, det är trist...
    sist var i somras.

    family
    ja de tär säkert jättebra att du har hund så du fått träna lite ja det är SVÅRT vara konsekvent...men jag lär mig hela tiden.

  • Lady J

    Family2009: Jag håller tummar & tår för dig imorgon! :)

    sok: Ja en del nuförtiden faktiskt. Har en vän som är vegetarian och babblar mycket om hur djuren behandlas osv, det är nog därifrån jag fått det. Sen så mår jag faktiskt bättre av att inte äta så mycket kött nu sen jag blev gravid. Men kyckling äter jag rätt mycket av :) Så jag kanske är 1/3 vegetarian iaf under graviditeten haha :)

  • Family 2009

    Snart bär det av mot s-byn för vul, jag är som ett vrak (nervös) och hoppas hoppas verkligen att det jag känner är en bebis med dunkande hjärta....ha en bra dag alla!!

  • minnapinna

    Family,
    jag håller tummarna. Men KÄNNER du bebisen redan!?

  • Family 2009

    minnapinna
    Nej Nej, jag känner inte bebisen !!Men jag hade hoppast på att det jag känner (illamående trötthet kissa på natten mm) hade varit pga en bebis med dunkande hjärta MEN....jag har aldrig tur och hjärtat hördes inte alls denna gång heller. Läkaren kunde inte till 100% säga att det var mf men jag var fortfarande bara i v 6+3 och i jornalen stod det att jag var 5+6 för 10 dagar sen så nog har jag fått mf. Känns såå jävla bittert just nu jag ville verkligen och hoppades på denna bebis JÄVLA SKIT !!

  • minnapinna

    Family,
    åååh neej, vad tråkigt! Men du måste ju få VETA liksom. Ska du få göra ett till VUL? Usch och fy. Kram.

  • sok

    lady j
    ok ja men det är ju alltid hälsosamt med mer veg mat.
    vi åt veg qourn tacopaj till middag. men dottern gillade det inte.
    hon har börjat bli så kräsen, gillar bara typisk barnmat som blodpudding och fiskbullar.

    family
    neeej vad tråkigt...
    usch vad trist verkligen!!!
    Hur går ni vidare, ska ni bara vänta på att den isf kommer ut själv? eller ska ni göra nytt ul för att se om hjärtat tickar?
    man vill ju VETA ja....

  • sok

    hör ni oktoberbebismammorna...ska vi gå över till "vintermammor i luleå" tråden istället? så vi bara är med i en tråd liksom....
    eller vad tycker ni?

  • Family 2009

    minnapinna och sok

    Jag har varit ett vrak idag, berättat för mamma och pappa och bara fått vara ledsen. Jag vill ta bort det så fort som möjligt så att vi kan starta på nytt och liksom börja om, jag vill inte vänta nå mer jag har ju redan väntat i två veckor och vem vet hur lång tid det tar innan det kommer ut själv. Jag tror nog att blödningen var början på allt trots att det växte efteråt och då kom ju inte allt ut och jag tror inte att det kommer att komma av sig själv. Det känns så konstigt då jag aldrig får veta till 100% hur det står still. Jag fick ju tid för ett nytt vul om 10 dagar men jag tror att det blir på torsdag istället och om det då ser likadant ut som idag gör jag en så kallad medicinsk abort.

  • sok

    family
    usch usch usch
    stackars dig. vad hemskt. man lever ju på hoppet så länge man kan, det förstår jag.
    hoppas din man tar hand om dig också.
    bra att du har dina föräldrar att gråta ut hos.
    *kram*

  • minnapinna

    family,
    åh, vad jobbigt. förstår att det är tungt nu.

    sok,
    ja, dit kan vi väl hoppa... länkar du tråden?

Svar på tråden oktoberbebis 2009 i Luleå