82:or som fick barn 08??!!
vore kul och med nya vänner i samma ålder + barn
vore kul och med nya vänner i samma ålder + barn
oxå 82:a, fick en dotter i Feb -08. Bor i Luleå.
Oj, vilken skillnad det är egentligen! Min dotter som är född i januari är ju 13 månader nu. Och mfs dotter som är född i deecember är ju 3 månader bara. Och ändå är de födda samma år.
Mållgan: Har ni provat olika sorters välling? Min lilla tycker inte om den vanliga havrevällingen (jag förstår henne!) utan hon får majsvälling och kvällsvälling och det tycker hon om. Min andra son tyckte heller inte om den vanliga vällingen utan han fick risvälling, funkade bra det med.
Annars äter min lilla så här
06 Majsvälling
09 Gröt + fruktpuré + vatten
12 En barnmatsburk + fruktpuré + vatten
15 Fruktpuré + smörgås alt majsvälling alt ersättning (fast ersättningen har vi i stort sett tagit bort nu)
17 Gröt + fruktpuré + vatten
18 Majsvälling (hon tar bara lite så det är mest för rutinen)
22 Kvällsvälling (innan jag går och lägger mig så får hon det i sömnen)
Amningen slutade vi med när hon var 4 månader då mjölken tyvärr sinade helt då.
Basio: Vi har provat lite olika vällingar, men inte alla ännu. Å vi har väl inte gjort nåt jätte försök. När han inte vill ha har vi liksom låtit honom slippa, ska kanske vara lite mer envis=)
Amning verkar inte vara nåt som min son kommer ge upp i första taget. Han är en riktig tuttunge. Men det behöver ju så klart inte va upp till honom. Är ju jag som faktiskt kan sluta ta fram bröstet oxå. Men de känns som att det vore lättare om han tog välling så det liksom fanns ett alternativ åt honom.
Blue Bear: Ja man hängde ju på planerar forumet ett tag. Dock var jag inte där så länge, men det kändes som lång tid när man väntade på pluss=) Här hemma är det oxå full rulle hela dagarna. Vår A kryper lite men ålar hellst då det går snabbare. Däremot ska han nu mer resa sig upp mot allt så man får springa o passa en hel del. Tur att han har blöja, vadderingen behövs=)
Hej hej
Jag är också en 82:a som fick två februari 08:or. Bor i Stockholm.
Tänk vad första året har gått fort! Eller vad säger ni?
Var på bvc igår och såg småbebisar så jag blir nästan sugen på en till...eller två
Va mysigt med tvillingar. Ja visst börjar man bli sugen på en till. Samtidigt som jag vill att vår son ska få hela vår uppmärksamhet ett tag till. Men tänk av mysigt med en lite till=)
Hur går det med två små hemma då??? Full fart?
Ja, flickorna har börjat resa sig mot allt så nu gäller det att ha ögonen med sig. Fast de börjar bli rätt stadiga, jag förväntar mig att speciellt Matildas första steg ska komma nu snart.
Annars är det rätt lugnt, att ha tvillingar var inte alls så tufft som jag trodde det skulle bli. Fast jag har (enligt min syster) glidit på en räkmacka i ett år nu då flickorna har sovit hela nätter och ätit bra så jag har väl haft tur också
Vill bara att våren ska komma nu så man kan vara ute lite mer!
Jag tänkte investera i en sån här cykelkärra till våren så man kommer lite längre. Är det nån av er som funderat på en sån?
Baktanken är väl också att jag kanske kan gå ned i vikt med hjälp av en sån också...
08Mamma: Vi har en sådan cykelkärra som jag har använt till mina killar, det skiljer bara 13 månader på dem så den har varit mycket användbar när man inte vill släpa runt på syskonvagnen. Det blir rätt tung last med två barn i men man får ju bra träning! Jag hoppas på att kunna använda cykelkärran i sommar också (de är 3 och 4 år nu) när vi ska till stranden och ha lillasyster i en cykelbarnsits. Fast maken får nog ta cykelkärran på sin cykel... så tar jag den lilla!
Vilken cykelkärra har ni? Jag var ute och skulle titta på cykelkärran på jula. Jag har pratat med personalen där två gånger och de lovade att montera upp en så jag kunde titta och flickorna kunde få provsitta men när jag kom dit så fanns inget visningsex.
Så jag har fortfarande inte köpt nån. Är som ett företag för mig att ta mig ut till de butiker som säljer då jag inte har tillgång till bil/skjuts i veckorna.
Har kollat på den på coop men jag hade gärna jämfört lite.. Eller har ni en sån här jättedyr med handtag?
Nu verkar våren ha kommit i varje fall. Blev så glad när solen sken men medan jag klädde på flickorna och kom ned i hissen så snöade det för fullt...hehe..ja..vad säger man..aprilväder fast i mars?
Hej! 82:a här med! Fick en dotter i augusti förra året GUUD vad jobbigt det var att vara höggravid i den värsta hettan i juli. Men jag skulle lätt göra om det
Bor förresten i Norrköping..
08Mamma: Vi köpte vår cykelkärra på Ica Maxi så svindyr var den inte! Den har varit jättebra och jag tror nog att mina killar utan problem får plats i den fortfarande, den har ju inte använts nu under vintern så det är ett tag sen de satt i den.
Jag är också 82:a. Fick en liten tjej i augusti -08. Känns som det va nyss, men tiden bara rinner iväg! Man får verkligen passa på och ta till vara på tiden.
Hej!
Fick barn jan 08 så min dotter är nu 14 månader och har lärt sig gå. Hur kul som helst!!!
Bor i gbg om det är någon som skulle vilja ses med sitt/sina barn?
Slottis anyone?
halloj jag e en -82 som fick mitt andra barn 081019 en liten pojk hehe har en av varje nu